meest gemaakt fout tijdens het verzorgen van je paard/pony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: meest gemaakt fout tijdens het verzorgen van je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:55

mijn paard nog even in de stapmolen zetten, mobieltje niet horen en de volgende dag op stal te horen krijgen dat ze hem na 2 uur maar eruit hebben gehaald Bloos!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:58

1. pony aan het hoofdstel aan het hek vast zetten Nagelbijten / Gniffelen hele hoofdstel was stuk...

2. paard in de wei het hoofdstel om doen terwijl hij los staat en erg druk is Nagelbijten / Gniffelen heeft mij al 2 hoofdstellen gekost.

3. paard naast mij loslaten, hij trapte achteruit en raakte mijn been.

4. glansspray op zijn rug spuiten Clown zadel gleed alle kanten op Haha!

5. vergeten te voeren op een ochtend Koe

Rhinoooow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 18:01

vergeten dat er 2 deuren waren in de manege (gelukkig op tijd gezien)
paard dat in 3 weken alleen box had gezien willen loslaten, alleen vergeten dat ik aan de andere kant van het touw hing (hele manege doorgesleurd)
(kennis) hoeven van pony's waren te zacht dus elke week hoefteer erop, tot ze zo hard waren dat de hoefsmid ze gewoon niet meer kon bekappen en ze dus moesten wachten tot ze weer wat zachter waren (en wat werkt hoefteer toch heel lang en goed!!! Haha!)

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 18:03

Lielle schreef:
mijn paard nog even in de stapmolen zetten, mobieltje niet horen en de volgende dag op stal te horen krijgen dat ze hem na 2 uur maar eruit hebben gehaald Bloos!

Wahahahaahahahahha, 'tarme beest
Foutje bedankt

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 18:06

Mijn paard naar de wei brengen, terug in de stal komen en me afvragen waar Oakland nou toch heen is Haha! Maar das geen "fout". Een foutje tja, pony loszetten in een bak waarvan de andere poort nog open stond. Of pony opjagen op het land en pony door de stroomdraad, 700m door het bos naar huis.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 18:07

Oh ja en kijken of mijn pony zou volgen, dus op het padje naar de stal halster uit, jippie pony weg. En we waren toen ook maar met twee op de stal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 18:07

Paarden in de wei gooien en vergeten dat je aan de andere kant het draad nog open hebt. Schijnheilig

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 04:47

Vroeger zette ik wel eens een paard vast aan de tralies voor de stal ... heel link, want als ze in paniek raken trekken ze zo de hele voorkant van de stal eruit. Nu doe ik het alleen als het echt niet anders kan, en dan alleen met een stuk stro touw ertussen, zodat dat breekt

Verder heb ik wel eens een paard laten ontsnappen, heb ik manen te kort getrokken, etc. Gelukkig is alles goed afgelopen, maar dat had natuurlijk ook anders kunnen zijn

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 04:55

vanuit reflex (ofzoiets) steeds als Car bijna met zijn hoeven op mijn voeten stapte zelf opzij stappen. Terwijl hij het zou moeten zijn die moet opletten dat hij mij niet plet. Niet ernstig, maar toch een opvoed-instinker.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 05:38

Ik zou niet weten waar ik moest beginnen Lachen Lachen Lachen

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 20:04

Een paard die ontsnapt is en vol opwinding rond raced.
Eindelijk in een hoekje gedreven en dan er achter gaan staan om m te pakken.
Mn bovenbeen was nog net niet doormidden Tong uitsteken

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 20:07

Juul schreef:
Pony aan het weihek gezet Scheve mond

Dat heb ik ooit ook gedaan, pony trok het hele hek weg met mij erin, nooit meer gedaan. Domme ik.

Skaiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 19:22

eh met paard en huifkar proberen om te keren op een supersmal weggetje met aan beidde kanten sloot Bloos paard in sloot, kar in sloot, gelukkig niks gewond en alles goed gekomen, maar duurde wel 4 uur voordat de kar uit de sloot was.

en verder, mn pony een keer de hele nacht met peesbeschermers op stal laten staan.

en ik was een keer vergeten op tijd hooi te bestellen, dus hadden ze 1 hele dag geen hooi gehad. beetje extra wortels enzo gevoerd.

Nancy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 20:04

Dit had er een kunnen zijn voor de funniest home videos.

Moet erbij zeggen.....inmiddels wel 20 jaar geleden...

Was mijn toenmalige shetlandertje aan het longeren. De lijn die ik over had lag op de grond. Door het rondjes draaien was de lijn om mijn benen gedraaid. Je raad het al... pony ging ervandoor met mij er achteraan.
Leek wel zo'n western.... (longeerlijn om mijn benen geknoopt).
Ben toen over de mesthoop gesleept en een betonplaat. Uiteindelijk is mijn pony gestopt om gras te kunnen eten en mijn moeder heeft me toen uit de lijn gered. Op wat schaafwonden en een gescheurd t-shirt na heb ik deze dwaze rit overleefd hihi....

Wat je allemaal wel niet mee kan maken met paarden en pony's!!!!

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 00:36

Op een jong paard gaan zitten en je sleutelbos in je zak hebben, die gaat dan als je gaat draven rammelen.. en toen ging ik héél hard... Koe

Dat een paard op je tenen gaat staan en dat beest nooit aan de kant gaat en je niet kunt schreeuwen omdat het zo'n pijn doet.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 00:40

2 hoeven 2 keer uitkrabben (omdat ik tussendoor even iets moest doen) en de andere 2 vergeten
vergeten de keelriem vast te maken terwijl ik al op het moment sta om op te stappen
tijdens oren knippen bij een beweeglijk paard perongeluk een prachtig 'hapje' in de vacht van zn oor
2 keer dezelfde kant poetsen
dekje verkeerdom erop leggen
pff kan nog wel even doorgaan,, tis altijd te gezellig waar ik poets en zadel Schijnheilig

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 00:45

kavama schreef:
Paard aan het hoofdstel vastgezet met de teugels aan het hek, ging de benen afspuiten en paard sprong weg... paard los en hoofdstel kapot.

Dat would ook be mijn grootste fout, vermoed ik. Een van mijn eerste verzorgdagen. Ik wist wel dat je een paard niet aan het bit vast mocht zetten, dus ik had haar aan de keelriem vastgezet. Geen goed plan, paard rukt aan het hoofdstel en keelriem dood.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 08:50

Wel creatief bedacht ROFL Huilen van het lachen

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 08:54

de meest gemaakte fout? euhm, vroeger denken dat stalling normaal was, dekens op willen doen en zelfs een moment gedacht dat hij ijzers nodig had Nagelbijten / Gniffelen dat was allemaal behoorlijk stom!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 10:19

van de zomer nog...ik dacht dat mijn natte paard wel even kon rollen op het zandpad naar de bak. Ik had het verkeerd ingeschat en meneer kwam met zijn benen in een houten hek terecht.

Gelukkig goed afgelopen maar ik kon wel onder de grond kruipen...welke sukkel doet dat nou. Duivel

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 10:20

De grootste fout die ik heb gemaakt, mijn pony kwam op een stal waar ze amper naar buiten kon, plus dat de stal erg klein was en bijna uit elkaar viel.
Daar heb ik goed van geleerd.
Wist ik toen veel...

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 10:25

Bij mijn 1e verzorgpony dacht ik altijd dat ik de box niet goed dichthad gedaan, dus ik fietste elke dag weer terug haha.

Limpia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 10:36

In de wei een deken afdoen omdat het eigenlijk toch iets te warm is. Begin nooit met de borstsluiting!!! Mijn paard schrok ergens van en ging er met schuivende deken vandoor, dwars door de draad de bosrand in. Stuit op een tak welke een lelijke wond tussen zijn voorbenen veroorzaakt. Paard een paar weken uit de running geweest, maar gelukkig daarna allemaal goed gekomen.
Dit is al heeeeel lang geleden, maar iedere keer als ik iemand eerst de borstsluiting los zie maken, dan geef ik ze toch maar even een tip. Wil anderen behoeden dezelfde fout te maken als mij.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 10:47

Tijdens het rijden paard laten "neuzen" met een ander paard.. Mijn merrie slaat haar voorbeen naar voren zo in de teugels van die ander.. Allebei gingen ze in paniek hangen.. Gelukkig had mijne springschoenen aan en had niks en bij die ander brak het bakstuk. Had heel anders kunnen aflopen.. Doe ik dus NOOIT meer!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 11:23

Ik heb ooit mijn vorige paard aan het hoofdstel vastgezet, ze ging hangen, en weg hoofdstel Haha! . Daar heb ik wel van geleerd Schijnheilig .