Hoe groot zijn jullie stallen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bergkraai

Re: Hoe groot zijn jullie stallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 10:22

4 x 3 dus lekker ruim:D

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 10:38

Bij ons zijn de stallen 3,5 x 3,5 .

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 10:44

mij stallen zijn 3.50 bij 3.50 en mijn paarden zijn 1.60 ongeveer...

marle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 10:48

wij hebben 1 stal waar van 8x4 waar 3 pony's in staan en 1 stal van 6x4 waar een pony alleen instaat Knipoog

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 10:53

Volgens mij 3x3 maar overdag staan ze met zijn alle buiten Lachen

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 10:54

mijnlieverd schreef:
rina schreef:
Van mijn boxen is de kleinste de 3,5x3,5 en de grootste is 5,5x5,5. Er staan paarden in met een stokmaat tussen de 1.50 en 1.60 m. Meestal is een iets grotere box fijner, de meeste hier blijven dan schoner op hun stal. Ik heb maar 1 uitzondering daarop, die heeft dan ook de kleinste box (het vark Lips are sealed )
Als je straks de gelegenheid hebt zou ik ze idd groter maken dan 3x3. Zelfs nog groter dan de 3,33 m. die je zou willen maken. Het verschil tussen 3 meter en 3,3 is wel klein hoor. Daar zul je dan weinig verschil in zien.

Ja oké, maar vergeleken bij wat ik nu heb is het wel een heel verschil natuurlijk Knipoog . Van 3 x 2.70 naar 3 x 3,33. Dat is toch van circa 8 m2 naar 10 m2. En eigenlijk kan ik ze niet nog groter maken(tenzij ik nog een deel van de ruimte van de opslag van mijn vriend zijn bedrijf in pik, maar daar zal hij niet blij mee zijn en dat werkt ook gewoon niet, want dan kan hij niet al zijn spullen meer kwijt, we hebben nu ieder de helft van de schuur zag maar en dat is eigenlijk ook heel reeel), dus ben hier al blij mee Knipoog

Grin ja dan wel ja, had ik even overheen gelezen Haha! Maar goed ben je die 6 nodig, of wil je 1 of 2 voor opslag gebruiken?? En maken jullie de boxwanden zelf of wil je van die kant en klare.
Ik heb nl zelf al een zoektochtje gehad voor boxwanden, aangezien ik straks (2017 of zo Haha! er komt steeds weer wat tussen Clown ) ook nieuwe stallen krijg. Kant en klare wanden zijn eigenlijk in standaard maten, en jou 3,3 is afwijkend. Zou dus apart bijgewerkt moeten worden wat weer extra kost. Standaard zijn de maten 3 m., 3,5 m. en 4 m.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 10:58

mijn pony staat in een containerstal van 2,5 bij 3,2 m
met open tussenwand en open deur
ze staat de hele dag buiten in de paddock

voorheen stond ze in een dichte traliestal van 3 x 3m waar ze het niet naar haar zin had
ze staat nu in de container stal vanaf 1 nov en ze is veel rustiger geworden.

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 12:08

Nibbit schreef:
mijnlieverd schreef:
Dat een box standaard 3x3 is weet ik. Heb nu 3 stallen van 3 x 2.70 (heeft mijn vader toen de tijd geregeld) en heb er nu in elke stal 1 staan :1 pony van 1.50 en 1 van 1.54 in en een 8 maanden oud veulen, in preciepe kan het wel, maar nu we gaan verhuizen zie ik liever wat grote stallen en er passen precies 6 stallen van 3 x 3.33 in, lijkt mij prima, maar was benieuwd hoe groot jullie stallen zijn.

Heb je 6 stallen nodig?
Anders zou ik gaan voor 5 boxen die iets groter zijn Ja
Het verschil van die 30 cm is niet echt veel

Ja heb echt 6 stallen nodig Knipoog . Het verschil is vergeleken bij 3 x 3 33 cm, maar bij 2.70 x 3 63 cm en dat vind ik toch wel een verschil. Dat is iets meer als een halve meter. Vergeleken bij wat ik nu heb is het toch wel een heel verschil.

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 12:11

mijnlieverd schreef:
rina schreef:
Van mijn boxen is de kleinste de 3,5x3,5 en de grootste is 5,5x5,5. Er staan paarden in met een stokmaat tussen de 1.50 en 1.60 m. Meestal is een iets grotere box fijner, de meeste hier blijven dan schoner op hun stal. Ik heb maar 1 uitzondering daarop, die heeft dan ook de kleinste box (het vark Lips are sealed )
Als je straks de gelegenheid hebt zou ik ze idd groter maken dan 3x3. Zelfs nog groter dan de 3,33 m. die je zou willen maken. Het verschil tussen 3 meter en 3,3 is wel klein hoor. Daar zul je dan weinig verschil in zien.

Ja oké, maar vergeleken bij wat ik nu heb is het wel een heel verschil natuurlijk Knipoog . Van 3 x 2.70 naar 3 x 3,33. Dat is toch van circa 8 m2 naar 10 m2. En eigenlijk kan ik ze niet nog groter maken(tenzij ik nog een deel van de ruimte van de opslag van mijn vriend zijn bedrijf in pik, maar daar zal hij niet blij mee zijn en dat werkt ook gewoon niet, want dan kan hij niet al zijn spullen meer kwijt, we hebben nu ieder de helft van de schuur zag maar en dat is eigenlijk ook heel reeel), dus ben hier al blij mee Knipoog

Grin ja dan wel ja, had ik even overheen gelezen Haha! Maar goed ben je die 6 nodig, of wil je 1 of 2 voor opslag gebruiken?? En maken jullie de boxwanden zelf of wil je van die kant en klare.
Ik heb nl zelf al een zoektochtje gehad voor boxwanden, aangezien ik straks (2017 of zo Haha! er komt steeds weer wat tussen Clown ) ook nieuwe stallen krijg. Kant en klare wanden zijn eigenlijk in standaard maten, en jou 3,3 is afwijkend. Zou dus apart bijgewerkt moeten worden wat weer extra kost. Standaard zijn de maten 3 m., 3,5 m. en 4 m.[/quote]

Ja dat weet ik, heb ook al een offerte opgevraagd voor de stallen en ook het op maat maken. En het was een zeer zeer nette prijs.
Kijk als het niet in de schuur past dan past het niet Haha! en ze zijn zeker niet te klein, als dat zo zou zijn dan was het een ander verhaal .
Gebruik ze allemaal voor paarden de boxen.
Laatst bijgewerkt door mijnlieverd op 08-12-07 12:20, in het totaal 2 keer bewerkt

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 12:12

Wij hebben thuis 2 stallen van 3x3. Staan in beide stallen paarden van 1.70. Maar ze staan er alleen 's nachts in Lachen

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 12:14

Winston is 1.41 en staat in een stal van 3,5 bij 3,5.
Amor is een shetveulentje en staat in een stal van 3,5 bij 2,70.
Lekker ruim dus allebij! Maar ze staan er alleen in de winter 's nachts in.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 12:15

Mijn paard staat nu in niet zo'n ruime box. De stal is 2,5 x 3,5. Hij kan wel met zijn hoofd naar buiten en overdag's kunnen ze in en uit lopen. Hij heeft t goed naar zijn zin en loopt heerlijk te scharrelen overdag's. Ik vind t dan ook niet zo erg dat zijn stal iets minder ruim is dan wat ie had(3,5 bij 3,5 maar toen hoofdzakelijk op stal) omdat hij nu lekker zelf naar buiten kan.En hij loopt met 2 andere pony's dus wel zo gezellig

aleida_thijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 13:26

3 bij 4 ongeveer (denk ik Clown )
Maar overdag altijd buiten!! Een paard die altijd op stal staat is sowieso erg, hoe 'ruim' zo'n stal ook is...

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 13:29

aleida_thijs schreef:
3 bij 4 ongeveer (denk ik Clown )
Maar overdag altijd buiten!! Een paard die altijd op stal staat is sowieso erg, hoe 'ruim' zo'n stal ook is...

Ben ik met je eens! Mijn paarden komen overdags ook altijd buiten. Een enkele keer niet, maar dat is dan alleen als het echt de hele dag non stop keihard stortregend, dan vinden ze er toch geen zak aan buiten. Maar dat komt gelukkig bijna nooit voor.

Katoo71

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 13:33

4 bij 4 staat een fries in en 3.50 bij 3.50 staat een a pony in.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 13:35

Wij hebben 8 boxen van 3,5 x 3,5, een kraamhok van 8 x 5 en nog 3 oude stands waar nu rommel en voer opgeslagen ligt. Maar alle paarden staan standaard 24/7 buiten en de boxen worden alleen gebruikt bij ziekte, om in op te zadelen, de paarden te laten eten en drogen of voor merries met veulens die gedekt moeten worden en niet op het land mogen.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 13:58

Ik denk ongeveer 3 x 3.5 is een schuilstal voor een mini

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 14:01

Wolando (1.73) 4x3,5 m.
Blacklight (jaarling) 3x3,5 m
Pret(1.18) 2,5x3 m

+ een schuilstal in de wei van 3x4 en een extra stukje eraan van 1,5 bij 3

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 14:04

mijnlieverd schreef:
Hoi,

Hoe groot zijn jullie stallen en staat daar een pony of een paard in?

heb je er ooit eens over gedacht om je hond of kat, voor een hele dag, of enkel nacht in een box van iets minder dan een meter op een meter te stoppen? dat gebeurd toch ook niet? mensen zijn dan verontwaardigd!! maar bij een paard niet, die blijven lekker opgehokt! Een paard dient niet om stil te staan. zijn hoefmechanisme werkt dan veel minder, zo komen de zogenaamde stalbenen (met ijzers heb je dit nog meer), zijn darmfunctie nog minder, enzo...

groetjes charlot

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 14:06

bergkraai schreef:

vind je dit echt ruim??? denk eens dat je zelf in een heel klein hok opgesloten wordt, vergelijkbaar met je eigen grote... ruim zal het wel niet zijn!

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 14:07

charlotvanre schreef:
mijnlieverd schreef:
Hoi,

heb je er ooit eens over gedacht om je hond of kat, voor een hele dag, of enkel nacht in een box van iets minder dan een meter op een meter te stoppen? dat gebeurd toch ook niet? mensen zijn dan verontwaardigd!! maar bij een paard niet, die blijven lekker opgehokt! Een paard dient niet om stil te staan. zijn hoefmechanisme werkt dan veel minder, zo komen de zogenaamde stalbenen (met ijzers heb je dit nog meer), zijn darmfunctie nog minder, enzo...

groetjes charlot

Hier vroeg ik toch niet om of wel????

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 14:10

Citaat:
Hoi,

groetjes charlot

Hier vroeg ik toch niet om of wel????[/quote]

nee maar ik wil je hieraan wel herinneren Haha! , mag toch Knipoog
Laatst bijgewerkt door Freedom1 op 08-12-07 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 14:10

Mijn ene tinker staat snachts in een 3,5 x 3,5 box. Overdag lekker buiten. Mijn andere tinkertje staat altijd op het land. Ze heeft wel een stal waar ze in kan, (hele grote zelfs, van 4,5x4,5) maar daar gaat ze alleen in als het heeeeel erg warm is buiten.

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 14:14

charlotvanre schreef:
Citaat:
Hoi,

groetjes charlot

Hier vroeg ik toch niet om of wel????

nee maar ik wil je hieraan wel herinneren Haha! , mag toch Knipoog[/quote]

Wat jij vindt moet jij weten en iedereen heeft een eigen mening, maar geef alleen alleen aan dat dit topic hier niet over gaat en dat mijn vraag niet is.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 14:48

charlotvanre schreef:
bergkraai schreef:

vind je dit echt ruim??? denk eens dat je zelf in een heel klein hok opgesloten wordt, vergelijkbaar met je eigen grote... ruim zal het wel niet zijn!

dit is zeker een ruime box,zoals je weet zijn de meeste standaard boxen 3x3m en komen veel paarden alleen om te rijden de box uit
dat komt vaak omdat er op de meeste stallen geen mogelijkheid is om ze in een paddock of wei te zetten in de wintermaanden.

de mijne [ ze is 150cm] heeft ook altijd in de winter op stal gestaan van 3x3
en kwam buiten als ik er was.
nu ben ik met haar verhuist naar een andere stal,en daar staat ze van 8 tot 1600 uur buiten in een paddock en de rest in een containerbox van 3,2 x 2,5m

de stal is kleiner maar ze kan over de deur kijken en het tussenschot is op 125cm
ze heeft het hier beter naar haar zin dan op de andere stal

dus naar mijn mening doet de grootte van de box er niet veel toe bij mij dan omdat ze veel eruit is Haha!

en ik begrijp dat jij een natural bent Knipoog en dus tegen stallen!