Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
mijnlieverd schreef:rina schreef:Van mijn boxen is de kleinste de 3,5x3,5 en de grootste is 5,5x5,5. Er staan paarden in met een stokmaat tussen de 1.50 en 1.60 m. Meestal is een iets grotere box fijner, de meeste hier blijven dan schoner op hun stal. Ik heb maar 1 uitzondering daarop, die heeft dan ook de kleinste box (het vark)
Als je straks de gelegenheid hebt zou ik ze idd groter maken dan 3x3. Zelfs nog groter dan de 3,33 m. die je zou willen maken. Het verschil tussen 3 meter en 3,3 is wel klein hoor. Daar zul je dan weinig verschil in zien.
Ja oké, maar vergeleken bij wat ik nu heb is het wel een heel verschil natuurlijk. Van 3 x 2.70 naar 3 x 3,33. Dat is toch van circa 8 m2 naar 10 m2. En eigenlijk kan ik ze niet nog groter maken(tenzij ik nog een deel van de ruimte van de opslag van mijn vriend zijn bedrijf in pik, maar daar zal hij niet blij mee zijn en dat werkt ook gewoon niet, want dan kan hij niet al zijn spullen meer kwijt, we hebben nu ieder de helft van de schuur zag maar en dat is eigenlijk ook heel reeel), dus ben hier al blij mee
Maar goed ben je die 6 nodig, of wil je 1 of 2 voor opslag gebruiken?? En maken jullie de boxwanden zelf of wil je van die kant en klare.
er komt steeds weer wat tussen
) ook nieuwe stallen krijg. Kant en klare wanden zijn eigenlijk in standaard maten, en jou 3,3 is afwijkend. Zou dus apart bijgewerkt moeten worden wat weer extra kost. Standaard zijn de maten 3 m., 3,5 m. en 4 m. Nibbit schreef:mijnlieverd schreef:Dat een box standaard 3x3 is weet ik. Heb nu 3 stallen van 3 x 2.70 (heeft mijn vader toen de tijd geregeld) en heb er nu in elke stal 1 staan :1 pony van 1.50 en 1 van 1.54 in en een 8 maanden oud veulen, in preciepe kan het wel, maar nu we gaan verhuizen zie ik liever wat grote stallen en er passen precies 6 stallen van 3 x 3.33 in, lijkt mij prima, maar was benieuwd hoe groot jullie stallen zijn.
Heb je 6 stallen nodig?
Anders zou ik gaan voor 5 boxen die iets groter zijn
Het verschil van die 30 cm is niet echt veel
. Het verschil is vergeleken bij 3 x 3 33 cm, maar bij 2.70 x 3 63 cm en dat vind ik toch wel een verschil. Dat is iets meer als een halve meter. Vergeleken bij wat ik nu heb is het toch wel een heel verschil. mijnlieverd schreef:rina schreef:Van mijn boxen is de kleinste de 3,5x3,5 en de grootste is 5,5x5,5. Er staan paarden in met een stokmaat tussen de 1.50 en 1.60 m. Meestal is een iets grotere box fijner, de meeste hier blijven dan schoner op hun stal. Ik heb maar 1 uitzondering daarop, die heeft dan ook de kleinste box (het vark)
Als je straks de gelegenheid hebt zou ik ze idd groter maken dan 3x3. Zelfs nog groter dan de 3,33 m. die je zou willen maken. Het verschil tussen 3 meter en 3,3 is wel klein hoor. Daar zul je dan weinig verschil in zien.
Ja oké, maar vergeleken bij wat ik nu heb is het wel een heel verschil natuurlijk. Van 3 x 2.70 naar 3 x 3,33. Dat is toch van circa 8 m2 naar 10 m2. En eigenlijk kan ik ze niet nog groter maken(tenzij ik nog een deel van de ruimte van de opslag van mijn vriend zijn bedrijf in pik, maar daar zal hij niet blij mee zijn en dat werkt ook gewoon niet, want dan kan hij niet al zijn spullen meer kwijt, we hebben nu ieder de helft van de schuur zag maar en dat is eigenlijk ook heel reeel), dus ben hier al blij mee
Maar goed ben je die 6 nodig, of wil je 1 of 2 voor opslag gebruiken?? En maken jullie de boxwanden zelf of wil je van die kant en klare.
er komt steeds weer wat tussen
) ook nieuwe stallen krijg. Kant en klare wanden zijn eigenlijk in standaard maten, en jou 3,3 is afwijkend. Zou dus apart bijgewerkt moeten worden wat weer extra kost. Standaard zijn de maten 3 m., 3,5 m. en 4 m.[/quote]
en ze zijn zeker niet te klein, als dat zo zou zijn dan was het een ander verhaal .
)aleida_thijs schreef:3 bij 4 ongeveer (denk ik)
Maar overdag altijd buiten!! Een paard die altijd op stal staat is sowieso erg, hoe 'ruim' zo'n stal ook is...
mijnlieverd schreef:Hoi,
Hoe groot zijn jullie stallen en staat daar een pony of een paard in?
bergkraai schreef:4 x 3 dus lekker ruim:D
charlotvanre schreef:mijnlieverd schreef:Hoi,
heb je er ooit eens over gedacht om je hond of kat, voor een hele dag, of enkel nacht in een box van iets minder dan een meter op een meter te stoppen? dat gebeurd toch ook niet? mensen zijn dan verontwaardigd!! maar bij een paard niet, die blijven lekker opgehokt! Een paard dient niet om stil te staan. zijn hoefmechanisme werkt dan veel minder, zo komen de zogenaamde stalbenen (met ijzers heb je dit nog meer), zijn darmfunctie nog minder, enzo...
groetjes charlot
, mag toch
charlotvanre schreef:Citaat:Hoi,
heb je er ooit eens over gedacht om je hond of kat, voor een hele dag, of enkel nacht in een box van iets minder dan een meter op een meter te stoppen? dat gebeurd toch ook niet? mensen zijn dan verontwaardigd!! maar bij een paard niet, die blijven lekker opgehokt! Een paard dient niet om stil te staan. zijn hoefmechanisme werkt dan veel minder, zo komen de zogenaamde stalbenen (met ijzers heb je dit nog meer), zijn darmfunctie nog minder, enzo...
groetjes charlot
[/quote]charlotvanre schreef:bergkraai schreef:4 x 3 dus lekker ruim:D
vind je dit echt ruim??? denk eens dat je zelf in een heel klein hok opgesloten wordt, vergelijkbaar met je eigen grote... ruim zal het wel niet zijn!
en dus tegen stallen!