Stelling: Ik poets voor m'n lol!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 22:38

Ik poets als het even kan lekker uitgebreid, en wrijf daarna nog een babydoekje over haar vacht, hoofdje, ogen, neus etc. etc.
Ik vind het belangrijk dat m'n paard er goed schoon en verzorgd uitziet.
Gelukkig ben ik gezegend met een schimmel die zichzelf amper vies maakt. Party!!

Poetsen met Pompidou is ook erg gezellig, vaak kriebelt ze lekker terug op mn rug oid. Lovers *LOL*

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 22:49

babydoekjes? *proest*, hij ziet me al aankomen Haha! poetsen doe ik niet omdat ik het nou zo leuk vind (mijn paard vind er ook niets aan) en ik doe het ook echt niet iedere dag. dames zijn veel beter in poetsen, vinden het ook leuker geloof ik Lachen

Faustie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 23:49

Ik heb een paar vaste principes en 1 ervan is nooit rijden zonder poetsen!!! Ik poets zeker altijd de plekken waar het zadel en de singel komt. Hoeven en vuile plekken en de manen (dat duurt niet lang bij Faust)doe ik ook altijd. De staart doe ik alleen als ik veel tijd heb. Ook al heb ik weinig tijd, ik zal ze eerst eventjes poetsen!!! Is ook wel een beetje voor de lol, natuurlijk , maar ook om een beter band met het paard en om wondjes te voorkomen. Als ik tussen zijn voorbenen en op zijn schoft eens stevig doorborstel, wordt zijn bovenlip erg beweegelijk, dan kan ie echt genieten !! En dat gun ik hem dan ook!
groetjes xxx

Merel Blom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 00:05

Ik denk dat op het moment dat jullie er 5 op een dag moeten rijden, het poetsen niet meer zo uitvoerig gebeurd hoor. Ik heb 1 mand, met peeskappen, en 2 bostels ( 1 harde, 1 zachte) en daar doe ik het mee. Snel 2 borstels eroverheen, peeskappen, zadeltje, kopstel en rijden!
Als ik moet kiezen tussen eentje poetsen of rijden, vind ik het rijden belangrijker ( in trainings opzicht.) Op het moment dat je echt veel paarden gaat rijden moet je daar echt keuzes bij maken..

Niet dat mijn paarden nooit uitgebreid gepoetst worden hoor, de groopmjes vinden het leuk om te doen, en als ik er eenz wat minder hoef te rijden poetst ik ook uitvoeriger..
OW ja: als je weet wat de "fijne"plekjes van je paard zijn, kun je daan ook een minuutje extra aan besteden. Dan blijven ze het poetsten toch lekkervinden, en kost het mij geen uren

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 00:49

Het ligt eraan hoeveel tijd ik heb. Als ik geen haast heb, krijgt hij een uitgebreide poetsbeurt en anders vind ik 1 borstel ook wel genoeg.
En nu is hij weer geschoren dus dat scheelt weer een hoop poetswerk!

Joyce1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 01:15

ik poets omdat (ze zeggen dat) je dan een betere band krijgt met je paardje, omdat ik het leuk vind en omdat ikanders niks te doen heb Party!!

wendy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 02:48

Ik ben een ongelooflijke muts,en poets dus altijd erg uitgebreid,kijk dna gelijk naar wondjes enz.
Peet vind het heerlijk poetsen,en staat dan echt te genieten ervan.
Ook doe ik na het rijden nog een zachte en harde borstek eroverheen halen.
Tja je bent een muts of niet he Haha!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 15:21

Ik poets mijn pony om hem schoon genoeg te krijgen zodat ik geen wondjes krijg, en hoelang ik verder poets hangt af van hoeveel plezier mijn pony er dat moment aan beleeft. Is hij druk en ongedurige dan poets ik kort en ga ik snel aan het werk met hem of lekker naar buiten. Is hij in een knuffel, tut of massage bui dan doen we dat. Ik heb geen lol aan poetsen als mijn pony er die dag geen zin in heeft. Dan ben ik er het liefst zo snel mogelijk van af. Als hij het leuk vind, kan ik uren prutsen.

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 15:41

Mijn paard vindt het sneaky heel leuk. Af en toe stampt ie woest op de grond (hihi) maar uiteindelijk staat ie relaxed op rust met zijn oogjes te knijpen. Ik poets omdat ik het leuk vind, en wel om de reden dat het gezond voor hem is, hij er mooier van wordt, en het gelijk een massage is, versterkt de band, niemand anders mag hem borstelen.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 15:48

Ik poets omdat ik het leuk vind (en Jerai er ook van geniet) en natuurlijk ook om haar schoon te krijgen, voor de bloedsomloop en om haar hele lijf te controleren op wondjes. Doordeweeks heb ik meestal weinig tijd om uitgebreid te poetsen voor het rijden, de manege gaat om 22.00 dicht en ik kom 's avonds na mijn werk en moet dan ook nog eten, kamer opruimen etc.

Op dit moment ben ik helemaal veel met haar aan het tutten, omdat ze haar box niet uit mag.

Zaterdag en zondag poets ik haar altijd heel uitgebreid, ik gebruik dan behalve standaard rosborstel - harde borstel - zachte borstel, twee van die glansborstels met lange haren, een massagehandschoen en een doek. Op zaterdag doe ik ook altijd haar manen en staart uitgebreid.

Maar ik vind het dus heerlijk om te poetsen. Sommige dagen zelfs nog leuker dan rijden.

Bobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 16:25

Ik vind het leuk om te poetsen en soms heel erg uitgebreid maar daarvoor heb ik meestal niet altijd de tijd voor. Verder vind ik het heerlijk om met Bobo bezig te zijn ook staat Bobo dan te genieten.
Het ligt dus helemaal aan de tijd die ik daarvoor vrij kan maken. Poetsen vind ik even belangrijk als het rijden.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 16:28

als ik vrij rijd, poets ik haar heel goed, staart uitpluizen enz...
als ik les heb, ale viezig heid eraf, en hoevenuitkrabben klaar Tong uitsteken

Roosje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 21:26

Ik poets OOK omdat ik het leuk vind. Meestal poets ik langer dan dat ik rijd Haha!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 21:53

Ik poets vooral omdat ik mn paard een beetje schoon wil hebben, maar ik vind het ook wel leuk, heb ook nog een speciaale massage borstel voor mn paardjes die vinden ze beide heerlijk. (daar worden ze overigens niet schoon van) En staart wassen vind ik ook zo leuk... das een obsessie van me, vooral omdat ik een palomino heb en ik graag een witte staart zie, maar ik heb nu ook vosje en daarbij vind ik een mooie zachte lange volle staart ook mooi dus 1 keer in de 2 weken heb ik staart was dag... Haha! En reken maar dat mijn horsies mooie staarten hebben (knip ook eens per maand de dode punten eraf, en dat is millimeterwerk, anders krijg je natuurlijk nooit een lange staart als je er gelijk 2 meter afhaald *LOL*)
Maar poetsen vind ik ook belangerijk voor het contackt met je paard, je bouwd niet alleen óp je paard een band met je paard maar ook met poetsen kun je een band op bouwen. Poetsen en dus verzorgen vind ik minstens zo belangerijk als rijden. Maar het is niet zo dat ik iedere dag anderhalf uur sta te poetsen ofzo hoor...

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 23:36

Je poetst ook om de bloedsomloop te stimuleren en niet alleen om hem mooi te maken!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 01:04

Merendeel bezigheidstherapie voor mezelf Tong uitsteken En voor Bud een goede oefening. Hij is nogal eens ongeduldig (logisch, hij is 2,5), en wat langer stilstaan terwijl ik met hem bezig ben is goed voor hem. Verder om hem schoon te maken...vind het er altijd zo slordig uitzien die mestvlekken e.d. *LOL* Ook is het goed voor de band, en zo zie je meteen of hij ergens verdikkingen of wondjes heeft.

Pril

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 05:44

Gewoon voor de dagelijkse training haal ik er snel een borstel overheen, net als Merel omdat ik meer paarden te rijden heb en het anders gewoon te lang gaat duren.

Ik heb alleen wel een tik dat ik absoluut niet met een paard in het openbaar voorschijn voordat het tiptop gepoetst en getoileteerd is. Dus bv. voor een wedstrijd, ergens trainen, clinic etc. Ik ben trots op m'n beesies en wil graag goed voor de dag komen met ze Cool

Danijelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 10:52

Ik poets omdat:
1) het is goed voor het paard
2) je krijgt zo contact met het paard
3) ik vind het leuk
4) het is gaaf te zien hoe ze na het poetsen er zo mooi uit zien!!

Danielle