esther82 schreef:Zo hebben mijn zus en ik onlangs ook zoiets meegemaakt. Vier maanden geleden werd de stal waar we stonden door persoonlijke omstandigheden van de eigenaren helaas verkocht. We stonden hier al dik 6 jaar, en hadden er rustig nog minstens 10 jaar gestaan als het niet verkocht werd. We hadden het er heel erg naar ons zin.
Maar aan overmacht doe je niet zoveel, dus op zoek naar het beste alternatief dat te vinden was. We dachten dit ook gevonden te hebben. Paarden kwamen veel buiten, er werd gemest, leuke uitrijmogelijkheden etc etc. Na verloop van tijd werden de kleine irritaties toch wel heel groot. De stallen waren 9 van de 10 keer te smerig voor woorden, ze kregen veel te weinig ruwvoer, de staleigenaren gingen met grote regelmaat hele dagen weg zonder ook maar iets te overleggen of te regelen voor de paarden. De bak waar we in reden was van de buren en met het invallen van de winter mochten we daar nog maar zo'n drie uur per dag gebruik van maken, op de meest onmogelijke tijden. Onze merrie werd vreselijk nerveus van de stal, en dat was het ons absoluut niet waard.
Hier in de randstad betaal je echt de hoofdprijs voor een stalletje voor je paard. Dat geeft helemaal niets. Maar dan moeten jij en je paard het natuurlijk wel naar je zin hebben.
Het stuitte ons echter zo tegen de borst dat alles wat afgesproken was niet nagekomen werd of kon worden door de staleigenaren dat we besloten hebben op zoek te gaan naar iets anders. Geheel onverwacht zijn we nu bij kennissen van onze eerste staleigenaren terecht gekomen. Wat een verademing. Het is er heel duidelijk: what you see, is what you get. En dat is meer dan prima. We gaan weer een beetje terug naar hoe we de dingen gewend waren en ze ook graag willen voor onze paarden. Deze trekken ook zienderogen weer bij.
Dit hadden we veel eerder moeten doen, maar dat is achteraf makkelijk gezegd.
Mijn naam is Pieter en wil reageren op het artikel van Esther en Danique.
Wij staan sinds de opening een half jaar geleden ook op deze stal.
De eigenaar van deze stal is niet zomaar begonnen. Zij kan putten uit een meer dan 20 jarige ervaring van haar eigen draversstal. Qua kennis van paarden, zowel fysiek als medisch kan bijna niemand tippen. Daarbij haar liefde voor de dieren is het een perfecte stal om te staan.
Hieronder ga ik even jullie bericht doornemen.
Er wordt gezegt dat na verloop van tijd de irritatie's wel erg groot werden.
Juliie hebben 2 maanden op stal gestaan, dus ik weet niet waar jullie over praten.
De zin die mij het meest irriteerd is wel dat de stallen zo vies waren.
DE paarden staan tot hun knieen in het stro, waar wij als stalgenoten weleens versteld van staan. In de 20 jaar dat ik nu met paarden bezig ben heb ik dat nog nooit meegemaakt.
Als ze een dagje weggingen werd alles van te voren besproken en deden wij en andere stalgenoten het werk. Op het land, in de stapmolen etc. Alles werd overdag volgens een vast schema geregeld. Dat jullie er dan niet zijn, alleen 's avonds van 19.00 tot 20.00, dan kan je dat ook niet zien.
De afspraken over de bak waren van tevoren goed gemaakt. dat er iets veranderd werd kan de eigenaar niets aan doen. Maar de bak kan toch minimaal 7 uur per dag gebruikt worden, maar ja als je alleen tussen 19.00 en 20.00 komt is dat te weinig.
De hoofdprijs betalen doe je ergens anders, deze stal is nog relatief goedkoop voor de service die je krijgt. Op het land, in de stapmolen,( zelfs 2x als het erg slecht weer is) en de paarden na een uur aan het hek staan en geen plezier meer hebben. Dekens wisselen, benen afspuiten als ze van het land of uit de stapmolen komen. Op jullie commando de bak slepen elke keer dat jullie gingen rijden, en dan zonder tegenwoord
De eigenaar is medisch onderlegt en doet entingen zelf, hoefsmit wordt geregeld etc etc etc.
Of alle dagen wondjes verzorgen met zalf zoals jullie paard had.
Afspraken komen de eigenaren altijd na, en zelfs nog meer dan dat.
De eigenaren waren al van plan in het voorjaar een eigen bak aan te leggen.
Door jullie gezeur hebben zij alles in het werk gesteld om de bak zo snel mogelijk te realiseren.
Als jullie een maandje geduld hadden gehad konden jullie voor de kerst in de nieuwe bak rijden.
Maandag wordt begonnen met de werkzaamheden.
Wat ik heel erg vind is dat jullie de paarden zaterdag 1 december 's morgens vroeg zonder iets te zeggen hebben weggehaald. Ook niets tegen de stalgenoten en zelf geen bedankje aan de eigenaren. ASOCIAAL en zonder enig respect voor andere mensen.
Ik schrijf dit berichtje nog in redelijk rustige woorden, maar van binnen kook ik. Deze mensen verdienen deze kritiek niet. Al de mensen die dit lezen mogen komen kijken en ervaren hoe het werkelijk op deze stal toegaat en durf te garanderen dat ze met een andere mening weer vertrekken.
Het berichtje laat alleen de werkelijke mens zien die schuil gaat achter Esther en Danique.
Pieter