Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
.Saar4 schreef:Mijn pony kan idd ook heel goed tegen alleen staan. Ik kan ook tijdens een buitenrit met een groep rijden en dan halverwege alleen verder gaan. Ik heb ook een keer meegemaakt dat de hele groep ervandoor vloog en ik kon mijn merrie gewoon bij me houden.
Hoe erg de rest ook op hol slaat, zij gaat eerst eens rustig kijken waar die andere nou zo bang voor zijn 
MoonenL schreef:Dat merk ik bij mijn merrie dus ook. Die is geobsedeerd door eten. En echt niet omdat ze niet genoeg krijgt. Ze heeft zelfs de neiging om snel dik te worden.
Ik heb nog nooit een paard gehad wat zo gek op snoepjes is en zo graag eet. Ik denk eigenlijk dat dat ook wel komt door het in het wild lopen. Eten is natuurlijk de belangrijkste bezigheid om te kunnen overleven. dan haal je z'n paard naar NL waar ze toch moeten leren om in een stal te staan... en op vaste tijden gevoerd worden.
Ik probeer mijn merrie zo veel mogenlijk buiten te laten lopen, maar de afgelopen dagen was het weer zo slecht dat ze zelfs niet in de bak konden. Dan is ze dus ook echt beledigt als je naar haar toe komt (afstandelijk) en krijgt ze echt vraatzucht als je haar voert. Ik probeer zo veel mogelijk hooi te voeren dan zodat ze heel de dag iets heeft. Maar of je nu één, twee of drie plakken tegelijk voert binnen en half uur heeft ze het op
MarvanTom schreef:Tom is in het wild geboren en heeft zijn jeugd tot 2,5 jaar doorgebracht in een natuurreservaat ergens op de Veluwe.
Hij heeft een vriendelijk karakter, is attent op alles om hem heen en eet graag, maar dat zal een karaktertrekje van zijn ras zijn. Wat wel als vreemd te bestempelen is, is zijn volle aandacht naar tractoren toe. Hij rent er het liefst naar toe, als je hem zijn gang zou laten gaan!![]()
De enige verklaring hiervoor zou kunnen zijn dat er met een tractor werd bijgevoerd...
autistisch, hoe kom je erop? MarvanTom schreef:autistisch, hoe kom je erop?
Tom is een Fjord, zie profiel.
MoonenL schreef:wel grappig die facinatie voor tractoren... is alleen niet handig als je op buitenrit bent he
MoonenL schreef:wel grappig die facinatie voor tractoren... is alleen niet handig als je op buitenrit bent he