Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Up_to_Date schreef:De eigenaar van dat ene paardje zou daar never mee akkoord gaan want die behandeld haar paard alsof ie goud heeft gekost. We hebben weleens voorgesteld om ze in de zomer 's nachts buiten te laten maar ook daarin ging niet iedereen in mee (15 pensionklanten). En het werkt niet om 5 paarden binnen te zetten en de andere 10 aan de poort te laten staan want dan krijg je de grootste ruzie.
Up_to_Date schreef:We hebben weleens voorgesteld om ze in de zomer 's nachts buiten te laten maar ook daarin ging niet iedereen in mee (15 pensionklanten). En het werkt niet om 5 paarden binnen te zetten en de andere 10 aan de poort te laten staan want dan krijg je de grootste ruzie.
JoviBan schreef:Optie 1; dag en nacht in de wei.Up_to_Date schreef:We hebben weleens voorgesteld om ze in de zomer 's nachts buiten te laten maar ook daarin ging niet iedereen in mee (15 pensionklanten). En het werkt niet om 5 paarden binnen te zetten en de andere 10 aan de poort te laten staan want dan krijg je de grootste ruzie.
Dat wil prima hoor.
Bij ons zijn er paarden die het hele jaar dag en nacht buiten blijven (waaronder mijn paarden), paarden die alleen in de zomer ook 's nachts buiten blijven, en de rest gaat standaard eind van de middag op stal tot de volgende ochtend.
Het interesseert de ene kudde echt niet wat de andere kudde doet.
en dat terwijl ze vorig jaar 24/7 buiten heeft gestaan, nou daar werd ze ook niet gelukkiger van
dof, viel in, ondanks de bergen (ruw)voer die ze kreeg) en ze heeft exzeem, dus die wil gewoon heel graag voor de schemering naar binnen. Het is dus meer dat IK vind dat ze de hele dag buiten moet, IK vind dat een paard zoveel mogelijk buiten moet lopen omdat dat beter is, voor haar hoeft het niet zo nodig
. Gewoon lekker om 9 of 10 uur naar buiten en om een uur of 5 weer naar binnen, in de zomer wat langer en gewoon voor de schemering naar binnen. Gelukkig heb ik een heel goede plek voor haar gevonden en kan ik het precies zo doen als ik wil, als ze over een halfjaartje hierheen komt.
Lekkere de benen strekken.
Amigo_tje schreef:...maar nu het constant regent, blijft ie ook binnen.