ervaringen thorobed vlas?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

Re: ervaringen thorobed vlas?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 13:52

ik moet ook zeggen dat ik niet echt een ander merk vlas hier in de regio kan vinden, of de verdelers moeten erg goed verstopt zitten haha!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 10:04

ik heb yorges gemaild en ben aan het wachten op meer info over haar leverancier van ecoflax!

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 15:42

ik heb nieuw vlas gehaald. en de naam thorobed is dus faliet.maar ze willen waarschijnlijk opnieuw beginnen met die naam. ik heb nu ecoflax mee gekregen, deze komt uit dezelfde fabriek als thorobed. en is dus goed ontstoft enz.

hier de site van ecoflax http://www.lbn-lin.com/cheval.htm

je moet wel even frans kunnen Knipoog

ben benieuwd of het hetzelfde is! nog 4 oude pakjes opmaken en dan begin ik aan de ecoflax.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 09:23

zie je hadden we het allen toch goed dat dat de vervanger was van thorobed, dus de naam is eruit maar de rest niet.
ik kon al geen concreet antwoord krijgen van yorgos over de ecoflax.
super ifever!!!
het is als het goed is wel hetzelfde, want zoals ik al had uitgelegd hebben ze er alleen een compagnon uitgewerkt en is de fabriek niet falliet, de naam word niet meer gebruikt dus het is waarschijnlijk makkelijk om te zeggen dat ze wel falliet zijn.
dit allen is mij duidelijk verteld door het nieuwe verdeelpunt van tja ''thorobed'' haha
ik ben ook erg benieuwd naar je bevindingen van de nieuwe pakken! Haha!

hey ifever, wat heb je er voor betaald?
kan by the way geen woord frans Clown

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 09:35

het klopt tewoon, ik heb op d site van mijn leverancier gekeken en daar staat de verkopers van thorobed/ecoflax, dus het is een endezelfde die al de plaats in heeft genomen van thorobed.
dus ik heb nog steeds gelijk Clown haha, beetje pesten mag he!

maar zij hebben mij verteld dat de nieuwe pakken 6.20 kosten, toch best veel voor een nieuwe naam, toch?
verder las ik net hun advertentie op marktplaats en daar verkoopt ze de pakken voor 6.50 per stuk, word tseed gekker, das ook een behoorlijke stijging die ze bij de rieterhoeve in maasbree niet zouden gaan doen de komende tijd, nou das ook fijn!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 20:37

voor degene die serieus zijn geintresseerd in de waarheid van thorobed en het verhaal meld je bij mij via pm Mail
de mail met info komt rechtstreeks van thorobed zelf af en het komt er in korte zin op neer dat ze niet falliet zijn en dat ecoflax niet de vervanger is van thorobed, zij staan ook niet in voor de kwaliteit ervan aangezien het niet hun product is.

voor verdere info ff berichtje Knipoog

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 22:02

haha nu wordt ik gek.... Ziek kom maar op met die PB dat wil ik lezen

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 22:07

hij komt eraan! haha

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 22:13

Ik betaal voor mijn vlas (Linabox) €4,85 p/p in de zomeraanbieding. Er zit 230 liter in een pak. Ik bestel 5 pallets voor 2 paarden (90 pakken) voor 1 jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 22:14

Waar bestel jij dat dan? Lachen

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 22:18

ja ik heb net ook even geinformeerd naar linabox maar nog geen antwoord.
ben ook wel benieuwd naar jouw leverancier is en of er ook zijn in limburg

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 22:25

als ik het goed lees op de site http://www.ecobodem.nl zijn de leveranciers in limburg alleen Midden Limburg:
Timmermans Voeders, Velterstraat 2, Leveroy,
tel.0495 651506 of 06 29514793 vraagt u naar Wim Timmermans.

Zuid Limburg: Dier en Tuin Pletsmolen BV, Platsmolenweg 11, Nuth, tel. 045 5241213

tja of dit dan ook de enige zijn weet ik niet maar er staat op de home site wel aangegeven dat ook zij problemen hebben met leveren vanwege het niet voldoende voorraad hebben van de vlas.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 11:19

Ik bestel het idd bij Ecobodem (link zie bericht pre). Ze komen het hier altijd thuis brengen.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 13:04

ja ik heb net een reactie gehda van ecobodem, de prijs is niet eens zo duur, met btw 5o cent goedkoper dan al het andere hier in de regio, maar dan moet je wel een pallet a 21 balen afnemen en dan komen ze het thuis brengen en als ik het goed heb zitten er aan het bezorgen geen extra kosten verbonden.
het enige probleem voor mij kan zijn dat mijn stal in het bos ligt en ze dus met de vrachtwagen over een verhard zandpad moeten, of ze dat willen weet ik niet.
maar zoniet zou het in princiepe bij geen andere mogelijkheid ook thuis kunnen worden bezorgd, maar dan moet ik wel alles naar stal sleuren.
de prijs nu zou zitten op 5,65 ex 6% btw inclusief transport en wegwerp pallet, op de site staat een lagere prijs maar in mijn mail staat deze voor de maand januari, dit geld voor linabox en lin-o-star.

vonnie, hoe bevalt dit merk vlas, blijft het ook goed en is de vocht opname goed?

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 14:06

Ik ben tevreden met Linabox. Maar dan heb ik nog nooit een ander merk vlas gehad dan deze, dus ik kan ook niet vergelijken.
Het vlas is wel wat glad als het nieuw is, maar dat is na een dag al weg. Ik meng het daarom een beetje met de toplaag.
Ik kan er verder niet zoveel over zeggen. Ik ben tevreden met het spul Ja En uit de Bit-test van 2005 (???) kwam de Linabox ook als beste uit de bus.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 16:29

ik heb een pallet a 21 balen a 120 liter a 21 kilo besteld van lin-o-star, www.ecobodem.nl .
heb per baal inclusief btw 5,98 betaald, das te doen en dus per baal 0,52 cent goedkoper dan de andere merken hier in de buurt, daar valt ecoflax onder en de merkloze, die zijn dus al duurder.
ben benieuwd, goede service hebben ze zeker bij ecobodem, verder zitten er geen kosten aan transport verbonden, nou ben benieuwd of het me bevalt.
de bestelling word in de 4de week van 2008 bezorgd, gewoon bij ons thuis en dan prop ik het wel onder de carpoort en sleep ze wel een voor een mee naar stal Knipoog

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 17:16

Iemand al ervaring met Ecoflax?
Ik kreeg net ook een lading daarvan ipv de Thorobed.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 20:13

tja, ik heb er geen slechte dingen over gehoord, over ecoflax.
ik weet wel dat thorobed niet in staat voor de kwaliteit van ecoflax en dat het dus niet hun de vervanging is van thorobed.
het word weliswaar in dezelfde fabrieken gemaakt maar het is niet thorobed.
dat wil niet zeggen dat ecoflax niet goed is het is alleen nog een nieuwer product hier in nederland dus nog niet veel over bekend, er is niet eens een nederlandse site.
dus ik zou het gewoon proberen Knipoog en zelf je conclusie trekken, ben wel benieuwd.
ik heb net lin-o-star besteld, ga het ook gewoon uitproberen en zie dan wel hoe en wat!
ik weet dat yorgos ecoflax voor de cavias endergelijke gebruikt, maar verder weet ik niks.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 20:16

Ik ben erg benieuwd, had vorig jaar een merkloze lading, maar dat was echt niks. Binnen 3 dagen was het bruinig en nam lang zoveel vocht niet op.
Het was wel een stuk duurder geworden, € 15 op een pallet, maar ik zal niet de enige zijn Knipoog

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 19:50

ja want de leverancier waar ik de thorobed vanaf haalde die verkocht de thorobed voor 5,85 maar de ecoflax gaat weg voor 6,50 per baal, maar dat betaal je hier ook voor de merkloze en dat is echt 3 x niks!

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 11:50

Net de 1e zak leeg geschud.
Naar mijn idee is het een stuk grover dan de Thorobed. Ben benieuwd.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-07 08:17

ja ik moet er toch nog steeds om lachen. want ik heb net een mail gehad van mijjn thorobed leverancier die mij ervan verzekerd dat ecoflax hetzelfde is als thorobed, terwijl thorobed mij huist ervan verzekerd dat dit absoluut niet hun procuct is en dus ook voor de rest ins staan!
ben erg benieuwd naar jou ervaringen ermee!

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 11:13

he, gaat goed he met al die bedrijven, mijn leverancier zegt ook dat het precies hetzelfde is, waarschijnlijk ben ik er gewoon een 2 de keer ingetrapt door hem te geloven Clown

ik heb ecoflax nu in gebruikt, en nee ben er nog niet tevrede over, het zelfde als mijn vorrige balen (de merkloze) snel nat en bruin, en dit ook bij mijn shetlanders die normaal aardig schoon blijven. ik haal het nu niet eens een week met een baal bij me paard en bij mijn shetlanders haal ik de week ook niet, terwijl ik met thorobed ruim een week haalde...

maar ja eerst deze lading maar eens op maken, en dan opzoek naar een nieuwe,

hoe bevalt de linabox?

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 15:30

He bah. Het is het enige merk wat hier in de omgeving te krijgen is Boos!