Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Only_Kiekie schreef:Ik zou voor de laatste gaan... waarom moet je me nu nog niet vragen...
het laatste spreekt me gewoon aan,,
Stacy S schreef:De reden is dat we onlangs hebben ontdekt dat ze een beenprobleem heeft, hiervoor heeft ze speciale ijzers en moet ik "veel" rijden...
De buiten bak is vaak slecht waardoor ik niets kan, en ik rijd ook wedstrijden. Het weiland is erg slecht, ik heb speciaal rubberen rijlaarzen moeten kopen omdat ik anders mijn paard niet uit de wei kan halen. Door de drek gaan haar ijzers ook snel loszitten, de ijzers hebben ook langere takken en eigenlijk moet ze met springschoenen in de wei maar dat kan gewoon niet, daardoor is de kans dat ze de ijzers kwijt raakt erg groot, als ze zonder staat gaat ze snel weer kreupel lopen..
Wat ook mee speelt is dat ze vaak niet goed loopt, als ze dan goed loopt wil ik gewoon kunnen rijden..
het is btw geen stal met luik naar buiten.. en op de andere stal komen met slecht weer niet in de wei maar in de buitenbak, bij beter weer wel de hele dag in de wei..
Lenneke_ schreef:Ik zou voor geen van beide gaan. Jij bent blijkbaar niet tevreden over de huidige stal, maar die stal is wel het beste voor je paard.
Dus als je je eigen belangen net zo zwaar mee laat tellen als die van je paard zou je op zoek moeten naar een stal die dit allebei heeft
Als dat mogelijk is natuurlijk. 
Stacy S schreef:Pff ik ben al 1,5 maand aan het twijfelen of ik mijn paard zal verhuizen, de oude en de nieuwe stal hebben beide voor en nadelen...
Kunnen jullie me helpen kiezen?
Oude stal:
- Alleen een buitenbak.
- Hele jaar door weidegang, (op het zelfde stuk land, wat nu erg vertrapt is..)
- Veel drukte, waardoor de bak vaak druk is.
- Grote stal van 3,5 x 4m, met opening waardoor ze uit d'r stal kan kijken.
- 5 min fietsen en 3 km met de auto.
Nieuwe stal:
- Binnen en Buitenbak.
- Veel hindernismateriaal.
- Standaard box met tralies van 3x3m.
- Warmwater douche.
- In de winter geen weidegang, maar ze staan even in de (buiten)bak.
- Half uur fietsen, 10 km met auto.
- 45,- duurder dan de oude stal.
Ik vind het erg moeilijk om een keuze te maken, ik sta al 6 jaar op mijn oude stal en mijn paard is daar geboren, verder heb ik het daar ontzettend naar m'n zin...
Moeilijk Moeilijk..
Hopelijk kunnen jullie mij helpen in mijn besluit...
Stacy S schreef:De buiten bak is vaak slecht waardoor ik niets kan, en ik rijd ook wedstrijden. Het weiland is erg slecht, ik heb speciaal rubberen rijlaarzen moeten kopen omdat ik anders mijn paard niet uit de wei kan halen. Door de drek gaan haar ijzers ook snel loszitten, de ijzers hebben ook langere takken en eigenlijk moet ze met springschoenen in de wei maar dat kan gewoon niet, daardoor is de kans dat ze de ijzers kwijt raakt erg groot, als ze zonder staat gaat ze snel weer kreupel lopen..
Wat ook mee speelt is dat ze vaak niet goed loopt, als ze dan goed loopt wil ik gewoon kunnen rijden..
Kymalin schreef:Dat zegt ze ook niet, ze pleit VOOR weidegang, en niet voor 23 uur per dag op stal...
imd schreef:Lenneke_ schreef:Ik zou voor geen van beide gaan. Jij bent blijkbaar niet tevreden over de huidige stal, maar die stal is wel het beste voor je paard.
Dus als je je eigen belangen net zo zwaar mee laat tellen als die van je paard zou je op zoek moeten naar een stal die dit allebei heeft
Ik ga met Lenneke mee, beide zijn niet optimaal, dus zoek een stal die beide wel heeftAls dat mogelijk is natuurlijk.
heb ik ook gehad..was een hele luxe stal, maar nu met iets minder en wel veel buiten ziet de pony er blij-er uit