Link klitten kam.
http://www.witjesverzendhuis.nl/cgi-bin ... 6&search=0
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
kekavo schreef:Beetje moeilijk uitleggen, ik zal het proberen. Heb er helaas geen foto van.
Je houd je hand waarmee je niet knipt dus horizontaal op de lengte dat je de manen knippen wil (manen tussen 2 vingers knijpen, zodat ze netjes naast elkaar liggen). Je houd je schaar bijna verticaal, je knipt dus eigenlijk bijna recht langs de manen omhoog naar je andere hand toe. Daardoor worden de manen net niet even lang, ze schelen net een klein stukje in lengte. Als je op het oog de schaar verticaal houd, dan is het eigenlijk al goed. Als je je schaar te diagonaal houd, dan knip je er happen uit en dat staat niet.
Ik hoop dat je zo begrijpt wat ik bedoel, anders zal ik nog een poging doen om het uit te leggen
boemel schreef:Ik heb ook zo'n schaar maar ik vind het resultaat niet zo mooi. Ik gebruik een speciaal mesje uit de ruitersport zaak. Dit mesje is navulbaar met scheermesjes van de drogist. Ziet er veel natuurlijker uit.

Sash schreef:kekavo schreef:Beetje moeilijk uitleggen, ik zal het proberen. Heb er helaas geen foto van.
Je houd je hand waarmee je niet knipt dus horizontaal op de lengte dat je de manen knippen wil (manen tussen 2 vingers knijpen, zodat ze netjes naast elkaar liggen). Je houd je schaar bijna verticaal, je knipt dus eigenlijk bijna recht langs de manen omhoog naar je andere hand toe. Daardoor worden de manen net niet even lang, ze schelen net een klein stukje in lengte. Als je op het oog de schaar verticaal houd, dan is het eigenlijk al goed. Als je je schaar te diagonaal houd, dan knip je er happen uit en dat staat niet.
Ik hoop dat je zo begrijpt wat ik bedoel, anders zal ik nog een poging doen om het uit te leggen
ik geloof dat ik het snap, dat ga ik ook eens proberen! maar knip je dan met de punt van de schaar of met het begin (wat het dichtste bij de vingers zit) van de schaar?
ik vind het lastig om het er mooi uit te laten zien. bij mij ziet het er altijd uit alsof pim bij de beatles gezeten heeft
)
Klijntje schreef:Mijn mama knipt de manen van haar pony ook met een uitdunschaar (efileerschaar).
Ze tilt de manen eerst helemaal op, dus verticaal recht omhoog. Dan gaat ze knippen tot alles op de juiste lengte eraf is (duurt wel even, met zo'n schaar)
Als ze dan de manen weer omlaag laat vallen, vallen ze heel natuurlijk, een beetje in laagjes
Naomi_unique schreef:Klijntje schreef:Mijn mama knipt de manen van haar pony ook met een uitdunschaar (efileerschaar).
Ze tilt de manen eerst helemaal op, dus verticaal recht omhoog. Dan gaat ze knippen tot alles op de juiste lengte eraf is (duurt wel even, met zo'n schaar)
Als ze dan de manen weer omlaag laat vallen, vallen ze heel natuurlijk, een beetje in laagjes
Hoe doet ze dat dan? Hoe kan je dan zien dat alles even lang is?