Dagboek/ kalender?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mieke_Cunna

Re: Dagboek/ kalender?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 11:45

Ik heb wel een schrift voor cunna, maar omdat ik erg weinig doe ze is pas 1jr schrijf ik er amper in.
Als ze goed doorgereden is wil ik trainen voor trektochten en daarvoor ga ik wel een schema in elkaar puzzelen met behulp van gevonden informatie.
Entingen houd ik bij in agenda maar de dierenarts stuurt ruim van tevoren een herinnering, wormspuiten en hoefsmid staan ook in me agenda met marker gemarkeerd zodat ik weet dat het belangrijk is.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 12:28

goed om alles zo bij te houden maar elke dag temeperaturen???

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 12:54

Elke dag temperaturen vind ik ook wat TE in dat half jaar dat ik cunna nu heb nog geen enkele keer gedaan.

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 13:16

Wij houden ook een dagboekje bij, maar dat is puur om elkaar te vertellen wie wat gedaan heeft (wij zijn met 1 eigenaar en 2 bijrijders). Bewaren doen we hem niet. Maar ik hou zelf wel op de computer een dagboekje bij van wat ik zelf allemaal met hem doe.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 14:17

Ik schrijf dagelijks een stukje in een word document.
Wat we gedaan hebben, hoe dat ging etc etc.. Bijzonderheden, bijvoorbeeld dik been of opvallend gedrag schrijf ik dan op..

Bij een training schrijf ik de hartslagwaarden op.

Erg handig vind ik en leuk om later terug te lezen Ja

Softijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 15:49

Wij hebben een gezamelijke agenda in ons weiland liggen. We zijn met een stuk of 6 mensen (4 'eigenaren' 2 bijrijdsters) Puur om te weten wie wat gedaan heeft, of er nog iets open stond, wanneer de dierenarts komt etc. Handig vind ik Lachen

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 19:28

friesiszwart schreef:
goed om alles zo bij te houden maar elke dag temeperaturen???

Elke week bedoel je.
Ja, ik doe het elke week.
de ene keer 's ochtends en de andere week 's avonds.
Zo heb ik een indicatie wat de temperatuur moet zijn van een paard en denk ik dat er iets mis is, is het eerste wat ik doe de temperatuur opnemen en dan de DA bellen indien nodig.Bloos
Heel gemakkelijk.
Het verschil tussen 1 pony, die heeft 36,8 en mijn paard die zit continu op 37,5.
Zou de pony op 37,5 zitten, ga ik mij wel zorgen maken als er geen andere dingen mee zijn gebeurd.

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 12:27

Ik schrijf niets van de trainingen op.
Ik schrijf wel de inentingen, wormkuren, hoefsmid, tandarts enzo op. Ook dingen dat ik heb gekocht voor mijn paard met de prijs erbij (niet de datum).
Ook wanneer ik stalgeld heb betaald enzo.
Groetjes
xxx

Stacy S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 12:41

Ik schrijf ook van elke dag op wat ik heb gedaan, als bijv. de hoefsmids is geweest zet ik een pijl met een uitroepteken voor de kantlijn..

Ik vind het ook erg leuk om het terug te lezen, mijn paard is nu 5 en als je dan stukjes terug leest van "vandaag voor het eerst gegaloppeerd, ze ging wel erg hard" haha Haha!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 15:11

dat is leuk om terug te zien, dat klopt. Temperatuur houd ik eens in de zoveel tijd bij. Om te kijken of er geen veranderingen zijn.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 10:31

Ik schreef eerst ook op wat ik allemaal had gedaan, maar tegenwoordig niet meer.
Ik wil dat wel weer gaan doen.
Het is tog wel handig.:d
En idd van dat trainen is een goed idee!! Haha!:P

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 10:46

Ik houd in mijn agenda bij wanneer mijn paard naar de smid, va of fyso is geweest of wanneer ik mijn zadel heb laten vullen. Entingen staan natuurlijk in haar paspoort dus dat lijkt me niet nodig. Ook haar hengstigheid houd ik trouwens bij, ik weet nu iig dat die zeer gelijkmatig is Knipoog

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 17:30

Bij mijn verzorgpony hangt een kalender en daar schrijf ik altijd op wanneer ik met Katinka ben wezen rijden. Er staan nog 2 andere pony's daar en de eigenaresse + verzorgster andere pony die schrijven het ook altijd op. Lachen
Best handig, omdat we soms ook elkaars paardje wel eens meenemen. Dan weet je iig of ie al gereden is of niet.