Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Michelle_Don schreef:Ik zou minimaal 2 plakken per pony per dag voeren! ruwvoer is erg belangrijk voor paarden.
Sto is een bodembedekker geen voer!! als ze veel stro eten staat dat voor een te kort aan hooi.
Paarden vinden hooi veel lekkerder dan stro. En als er genoeg gras staat zullen ze het hooi laten liggen.
hij werkte niet en stond op stal .
xxappiexx schreef:Mijn paard eet in d'r eentje bijna 2 pakken hooi per week!
Ik weet niet of je over de normale baaltjes hebt of over de grote van 400kg? Want die grote zijn dan weer een beetje veel, al moet je hooi eigenlijk onbeperkt voeren.

joy76 schreef:xxappiexx schreef:Mijn paard eet in d'r eentje bijna 2 pakken hooi per week!
Ik weet niet of je over de normale baaltjes hebt of over de grote van 400kg? Want die grote zijn dan weer een beetje veel, al moet je hooi eigenlijk onbeperkt voeren.
Meen je dit of bedoel je stiekem 2 balen hooi in de week..?![]()
Edit: het ligt natuurlijk ook aan het type hooi dat je voert. Wij hebben twee soorten: gedorst hooi en weidehooi. Van het gedorste hooi geef ik een flinke bult, van het weidehooi een plakje per paard/pony per dag.
Safiera schreef:Veel meer hooi dus (?)
Bij mij gaat er voor 3 pony's elke dag zeker wel een baal doorheen. Ik vind het dan ook erg belangrijk dat ze altijd (als ze in de paddock staat of op stal) wat te eten hebben. In de wei worden ze (nog) niet bijgevoerd.