Wat zou jij doen, weidegang in kudde, of op stal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Re: Wat zou jij doen, weidegang in kudde, of op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 13:35

Die van mij hebben zo een jaar gestaan en ze hebben het goed doorstaan, al vond ik het soms moeilijk om te zien. Ze hebben nu een schuilstal en dat vind ik toch wel een fijn gevoel.

Liseef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 13:42

Ja, ik zou ze dan wel buitenzetten. Als het weiland ook maar een beetje groot genoeg is natuurlijk Tong uitsteken In de winter zou ik ze wel 's nachts naar binnen halen, maar overdag lekker op het land Lachen

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 13:47

Mijn paard staat altijd buiten, in een kudde van 9, zonder schuilstal... en hij vindt het heeeerlijk! Ze staan aan de bosrand, dus als het echt heel slecht is, staan ze met zn allen tegen de bomen aan. We hebben een overkapping waaronder bijgevoerd wordt, die biedt soms ook enige beschutting.
Liggen en rollen gebeurd op een aantal droge zandplekjes of gewoon lekker in de modder. Alleen als het sneeuwt, boven de 30 graden is of heel hard stormt, zoeken ze de beschutting van de bomen, anders is het gewoon kont tegen de wind en dooreten Vork

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:11

Die van mij hebben bomen om onder te schuilen en een grote heg. Ze kunnen aan alle kanten beschutting zoeken, maar ik heb het ze nog nooit zien doen. Hoe hard het ook regent en waait, ze staan gewoon midden in de wei.
Alleen zomers als het alleen al warm dreigt te worden staan ze al onder de bomen.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:26

in de zomer prima op deze manier in de winter heb ik mijn paard toch liever op stal staan met name 's nachte en bij extreem nat en slecht weer.