Verhuizen van stal of toch niet...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nash

Re: Verhuizen van stal of toch niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 09:04

Zoiets is vreselijk moeilijk...heb ook zo'n dilemma gehad. Mn paardje stond supermooi, mooie ruime box, veel stro, hele dag hooi, werd gevoerd, hele dag mensen die ook echt goed opletten. En allemaal echt superaardig. Maar buiten stonden ze met 12 paarden op een heel klein stukje, dat werd echt knokken...Ben weg gegaan vanwege dat kleine stukje. Ben verhuisd naar weer een mooie box, (jkleine kast maar sta op lijst voor grote!) En 2 hectare weiland waar ze in een kudde lekker de ruimte hebben...Enne...als je zelf open en spontaan bent maak je snel nieuwe vrienden erbij hoor!! Je hebt allemaal al 1 ding gemeen en dat is gek zijn op paarden. Ik hoop dat je een goede keus gaat maken, ik snap wel dat het heel erg moeilijk is. Maar ik heb nu ook alleen maar vrienden erbij gekregen en die óude' zie ik nog steeds regelmatig, dat ben je niet meteen kwijt!! Heel veel s6!

lindapindaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 21:26

ben vandaag de confrontatie aan gegaan met de eigenaar.. om een lang verhaal kort te maken.. als ik besluit weg te gaan wil ze me nooit meer zien en het contact verbreken en mag ik het terein ook niet meer op ook hoef ik bij de nieuwe lokatie niet meer terug te komen... ze vind dat ik die laatste paar maandjes nog wel f geduld kan hebben.. duidelijke taal..

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:31

dat is id duidelijke taal, waarom is ze "hard"? Jij doet nogal het een en ander voor haar of niet? Ik denk dat ze bang is een 'goedkoop" hulpje kwijt te raken. Nou ik wist het wel... vertrekken.... maar zo ben ik... Haha! Als jij hier wel mee kunt leven dan moet je dus kijken wat je wilt, zou er wel ff m'n gedachten over heen laten gaan en niet in emotie (proberen) te reageren.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 22:55

Wel verhuizen zou ik zeggen.
De faciliteiten op de huidige stal zijn bagger en als ik het goed begrijp is dat ook niet zo 1-2-3 opgelost.

De andere stal die je nu als optie hebt is wel verder weg en wat duurder (maar dat wordt de huidige stal ook als ze van locatie verhuizen), maar je kan van de winter gewoon goed doorrijden en wat in mijn ogen een belangrijke vereiste is, ze hebben daar weidegang (kon niet duidelijk opmaken uit je verhaal of dat op de nieuwe locatie van de huidige stal ook zo zal zijn).
Daarnaast zijn uitrijmogelijkheden in de zomer ook wel fijn.

Vrienden blijven je vrienden wel, ook als je van stal verhuist, anders zijn het alleen maar stalgenoten. En met die mensen kun je ook best dingen blijven ondernemen ook al sta je niet meer op dezelfde stal.
En misschien maak je nog wel meer vrienden op je nieuwe stal.
Tja, de staleigenaar, die is blijkbaar toch al wisselvallig (onredelijk wil ik haar nog net niet noemen, al vind ik het wel erg veel eis wat ze stelt als jij van de winter weg wil gaan tot er betere mogelijkheden zijn daar, ze komen je blijkbaar ook niet tegemoet door te zorgen dat de buitenbak tenminste nog fatsoenlijk bereidbaar is oid), daarbij durft ze wel erg veel stalgeld te vragen voor zo weinig faciliteiten (stal die niet droog blijft van binnen als het regent, niet of zo goed als niet berijdbare bakken in de winter) of rekent ze daar iedere dag je prakkie en bij hun inlopen bij in? En het wordt alleen maar meer als de faciliteiten beter worden. Dan maar iets meer betalen en wel waar voor je geld krijgen zou ik zeggen.

Zit er niet een wat kleinere stal bij je in de buurt wat misschien ook nog een optie zou zijn?
Droge stal, goede berijdbare buitenbak en weidegang?

lindapindaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-07 10:40

ja hard is ze zeker ik ken der niet anders... het had een stuk makkelijker geweest als ze wat leuker had gereageert.. ik ben best wel zo al zeg ik het zelf dat ik niet altijd even veel kan hebben maar het probleem is dat ik het van haar wel kan hebben.. zei ook wel van mij als ik bijv iets zeg wat eigenlijk niet kan is er niet zoveel aan de hand maar zegt een ander het die kan gelijk vertrekken.. gisteravond zijn we ook nog wezen stappen en er is ook geen woord meer gezegt over die middag..

er zijn wel een paar kleine stalletjes in de buurt maar dan heb ik nog geen wedstrijden aan huis en ben het "gebedel" wie me aub wil brengen ook een beetje zat... op de nieuwe lokatie krigen we mischien weide gang daar zijn ze wel mee bezig maar dat is nog niet zeker..

Liseef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 13:49

Tja, dat is een heel moeilijke keus natuurlijk! Ik zou er sowieso gaan verhuizen, omdat weidegang echt noodzakelijk is wat mij betreft, en zeker voor een paard als de mijne.
Goed over nadenken dus maar. In elk geval succes ermee!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 14:39

Tjeetje, Linda, vervelend dat ze zo heeft gereageerd!
Aan de andere kant, vind ik dat ook wel veelzeggend. Je komt daar al jaren, eet mee, doet veel voor ze en omdat je je paard wil gaan verhuizen hoef je ineens helemaal niet meer te komen? Ik weet niet echt hoe ik mijn reactie hierop moet omschrijven, maar volwassen en correct vind ik het zeker niet. Alsof jij ineens veranderd als je paard verhuisd.
Heel veel succes met je beslissing!

xPassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 14:48

Als ik jou was zou ik kijken naar wat het beste is voor mijn paard..
en dat is zoals je zelf ook weet de 2e stal..
Ik zou de stap gewoon nemen..

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 17:46

Tje deze reactie is een beetje raar als je het mij vraagt en is een overweging om te vertrekken, maar hou het welzijn van je paard in je achterhoofd en kies het beste voor je paard.
Die moet er tenslotte wonen.

Merlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 18:31

Tja, mijn ervaringen met de combinatie "manegelessen-pensionruiters- in èèn binnenbak" is niet zo goed. Het eind van het liedje is dat de pensionruiter alleen 's-morgens (en dan niet eens alle ochtenden) en 's-avonds laat kan rijden.
Dat ze bij je huidige stal ook nog niet zeker weten of er bij de nieuwe accommodatie weiland bij komt, maar misschien wel, lijkt ook zo erg op: aan het lijntje houden.
Ik weet niet hoeveel korting je krijgt voor je werk, maar 275 euro voor wat jij beschrijft vind ik veel. De reactie van de pensionhoudster/vriendin?? geeft sterk de indruk er een van nijd te zijn omdat ze een, ik denk, goedkope arbeidskracht kwijt raakt. Hoeveel uren maak je daar? Als een vriendin van mij zo zou reageren, dan zou ik hààr niet meer willen zien Tong uitsteken
Met je huidige stalgenootjes kun je altijd nog contact houden, uitgaan, buitenrit maken o.i.d.
Als jij zo'n gezellige meid bent als je beschrijft, weet ik zeker dat je het op de nieuwe stal naar je zin zult krijgen met je stalgenootjes. Er kunnen misschien best "kakkers" bij zitten, meestal vallen die best mee als je doet alsof je daar niets van merkt. Anders laat je ze links liggen, er zijn meer mensen, nietwaar? De raad die je al eerder kreeg, om er eens een paar keer te gaan kijken als de pensionruiters er zijn, vind ik een hele goede.
Het feit dat daar wedstrijden georganiseerd worden lijkt me voor jou ook heel belangrijk.
En dan, lest best: het is er voor je paard veel prettiger. En voor jou, een droge bak i.p.v. rondploeteren in de bagger. Een solarium voor je paard, die doet: Go jij! Go jij!
Over je financieën kun jij alleen maar oordelen; of je het er voor over hebt om die extraatjes er voor op te geven en soms nog meer.

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 14:43

Ik zou open kaart spelen met stalhouder (ster) zodat zij ook weten wat er bij jou speelt en hoe je over de accommodatie denkt. Zeg eerlijk dat je wedstrijden rijdt en niet voldoende kan trainen in hun bak. Ga in geen geval andere mensen op stal inlichten en hierin betrekken (lees boycotten Knipoog) maar los dit zelf op met de eigenaren. Blijf vriendelijk en redelijk en probeer tot een oplossing te komen met elkaar.