Wel verhuizen zou ik zeggen.
De faciliteiten op de huidige stal zijn bagger en als ik het goed begrijp is dat ook niet zo 1-2-3 opgelost.
De andere stal die je nu als optie hebt is wel verder weg en wat duurder (maar dat wordt de huidige stal ook als ze van locatie verhuizen), maar je kan van de winter gewoon goed doorrijden en wat in mijn ogen een belangrijke vereiste is, ze hebben daar weidegang (kon niet duidelijk opmaken uit je verhaal of dat op de nieuwe locatie van de huidige stal ook zo zal zijn).
Daarnaast zijn uitrijmogelijkheden in de zomer ook wel fijn.
Vrienden blijven je vrienden wel, ook als je van stal verhuist, anders zijn het alleen maar stalgenoten. En met die mensen kun je ook best dingen blijven ondernemen ook al sta je niet meer op dezelfde stal.
En misschien maak je nog wel meer vrienden op je nieuwe stal.
Tja, de staleigenaar, die is blijkbaar toch al wisselvallig (onredelijk wil ik haar nog net niet noemen, al vind ik het wel erg veel eis wat ze stelt als jij van de winter weg wil gaan tot er betere mogelijkheden zijn daar, ze komen je blijkbaar ook niet tegemoet door te zorgen dat de buitenbak tenminste nog fatsoenlijk bereidbaar is oid), daarbij durft ze wel erg veel stalgeld te vragen voor zo weinig faciliteiten (stal die niet droog blijft van binnen als het regent, niet of zo goed als niet berijdbare bakken in de winter) of rekent ze daar iedere dag je prakkie en bij hun inlopen bij in? En het wordt alleen maar meer als de faciliteiten beter worden. Dan maar iets meer betalen en wel waar voor je geld krijgen zou ik zeggen.
Zit er niet een wat kleinere stal bij je in de buurt wat misschien ook nog een optie zou zijn?
Droge stal, goede berijdbare buitenbak en weidegang?