geen tijd voor je paard ????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wat doe je als je geen tijd hebt om naar je paard te gaan???door b.v heeeel veel huiswerk , of andere redenen

ik laat hem staan.
7 (7%)
ik bel iemand op die hem uitmest (en rijd)
22 (24%)
ik laat alles lekker stikken ik zal en moet naar me paard !!!
42 (46%)
anders....( zet dit anders ff hieronder in een bericht)
19 (21%)

Totaal aantal stemmen: 90

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 01:49

Ga ik toch ff tien minuutjes...

Pril

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 09:34

Als je geen tijd kunt/wilt maken voor je paard dan moet je geen paard nemen. Ik ben daar heel extreem in, zal nooit 1 dag skippen. Zelfs al ben ik doodziek, dan nog verzorg ik mijn paarden. Dan rijd ik natuurlijk niet, en de stallen zal ik dan alleen even opstrooien, maar ik ben er altijd voor mijn paarden. Dat is dan ook de reden dat ik nu om half 2 's nachts een verslag zit te typen voor mijn college morgenochtend (en wat doe ik dan nu op Bokt? Bloos Schijnheilig ) Ik heb overdag gewoon geen tijd gehad vanwege mijn paarden. Dan maar geen nachtrust.

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 10:08

In principe ga ik elke dag, maar als ik een keer echt niet kan, dan vraag ik iemand van stal om hem uit te mesten en dan wordt hij 's avonds gevoerd ('s ochtends wordt altijd al gedaan). Verder komt hij iedere dag zo'n 4 tot 6 uur per dag in de wei, dus als hij een keer niet gereden wordt is het niet zo erg.

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 10:18

De mijne staan aan mijn achterdeur, dus zelfs al hang ik over de wasdraad, zo slap als een vod, toch zal ik even tot bij hen gaan, s'morgens brengt mijn man hun ontbijtje - en s'middags gaan m'n kids steevast iets lekkers toestoppen, dus aandacht genoeg, maar mijn aandacht verdienen ze ook - en da's het leuke als je ze thuis hebt want soms sta ik wel tien keer op een dag even aan de stal of de wei even een aai over een lieve neus te geven. Mesten is voor deze hier -ikke-. Toegegeven, ik durf al 's één dagje overslaan Schijnheilig , vooral als ze "netjes" zijn geweest, maar dat bekoop ik de dag erop dubbel en dik, dus doe ik het maar zelden ... ik ga ook graag in het donker even naar ze toe, tijdens de reclame op TV tussen een film of zo, da's zo prachtig, de stilte en de veulies ... gewoon aandacht geven, ze zijn dan zo rustig Gaaaap , je ziet ze genieten .... da's meteen ook de reden waarom ik vaak de eerste helft van een film gezien heb en de rest ook niet ...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 10:22

Ik vraag aan iemand of ze mijn paarden voor mij buiten willen zetten. Ik zelf rij wel even op en neer om ze weer binnen te halen en wat eten te geven. Maar ik laat ze niet de hele dag op stal, daar kan ik niet mee leven.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 10:27

ik ga in principe elke dag. maar als ik een keer echt niet kan (en dat komt bijna nooit voor) dan voert mijn tante loulou voor me. ze moet ook haar eigen paarden voeren, dus dat maakt voor haar niet zo veel uit.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 11:14

Tja, je kiest voor zo'n huisdier en dan kan je hem moeillijk de hele dag laten staan!! Het paard gaat dus voor.
Als ik in het weekend ergens naartoe wil dan ga ik altijd eerst naar Iwan en daarna pas weg.
Na mijn werk s'avonds spreek ik ook nooit wat af want Iwan moet ook zijn stal uit! Het is een levenswijze waar je voor kiest......

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 11:44

Sinds kort heb ik zelf een pensionstal dus ga ik sowieso iedere dag minimaal drie keer heen, maar toen ik ergens anders stond en ik was echt beroerd dan deed mijn vriend mijn paard. En dat is nu nog steeds zo, Ik ben nu ook thuis met een longontsteking, ik ga dan wel voeren, maar als ik maar naar een kruiwagen kijk dan krijg ik het al benauwd dus dat doet hij dan voor mij.
Verder krijg ik alleen maar een schuldgevoel als ik een dag niet geweest ben.

Michèle

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 12:56

Als ik er voor mij echt geen mogelijkheid is om naar mijn paardje toe te gaan dan bel ik meestal de mensen op waar ze op stal staat en dan wordt de stal voor mij uitgemest. En als hun dochter eens een paar dagen weg is dan doe ik de stallen van haar 2 ponies. Dus we helpen elkaar als de ander niet kan. Maar ik moet wel of heel erg ziek zijn (zoals laatst toen ik zo'n ontzettende last had van mijn rug dat ik nog niet eens de vaatwasser kon uitruimen zonder pijn te lijden en daarna weer bekaf te zijn, dus stal uitmesten was al helemaal niet aan de orde ) of een hele belangrijke afspraak hebben wil ik niet naar mijn paardje gaan Lachen

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 13:30

Pril > jij zegt als je er geen tijd voor hebt, moet je geen paard nemen.

Ik kreeg mijn Haflinger toen ik 14 was. Boordevol tijd natuurlijk. Nu 3 jaar verder zit ik in de examenklas.
Maartje staat volpension op een geweldige kleinschalige pensionstal.
De stallen worden uitgemest, ze staat de hele dag buiten in de paddock en 's middags gaan ze de wei in en 's avonds mag ze weer lekker in haar schone stalletje. Ze wordt netjes 5x per dag gevoerd en altijd voldoende drinkwater.

Nu maak je mij niet wijs dat ik niet eens een dagje kan overslaan als mijn hoofd overloopt van het huiswerk Verward

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 14:11

Ik vraag of Tamara hem ff naar buiten gooit en weer binnen haalt. Dan maar een dagje vrij. Als ik het net kan redden dan maar wat korter.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 14:34

Als ik écht niet kan (komt zelden voor, ik geloof dat ik in bijna 11 maanden tijd misschien 5 dagen niet geweest ben...) dan zorg ik dat iemand op de manege Levi aandacht geeft en uitmest.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 15:58

Ik laat de rest stikken. Mijn paard gaat voor alles, en ik denk dat ik eventueel tijdgebrek van te voren had moeten bedenken, als ik het al had. Ik kan alles prima combineren, en moet en zal naar mijn paard.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 16:01

Tos komt echt niet zo snel van me af!
Ik ga iedere dag
Soms zie je mij met zaklantaarn in het donker hem zoeken in de wei... om hem ff een knuf te geven en een koekie... Lovers

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 18:20

Ja idd... michelle staat aan de overkant van de weg,waar dus geen elektriciteit is... het grootste gedeelte moet ik dus altijd op gevoel doen,best jammer,maar goed.

Als je paard iedere dag lekker in de wei komt en wordt gevoerd en er tegen kan om een dagje stil te staan dan vind ik dat je best eens een dagje mag skippen.

ALS ik een dag skip,dan voel ik me wel schuldig ja,maar dan is het echt als het niet anders kan hoor.

wodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 19:49

Ik ga elke dag wel heen om m'n paard te doen. Als het echt niet anders kan dan verzorgt een stalgenoot van me mijn paard, voeren, mesten en mogelijk ff los gooien met haar paarden. Zo doen we het ook anders om. Dit gebruikt hooguit 2 keer per jaar maar zelfs dan voel ik me eigenlijk al schuldig. Ik wil ook nooit meer op vakantie zonder wodan. Ik moest gewoon elke dag dat ik niet kwam aan hem denken en toen ik terug kwam reageerde hij niet eens meer op m'n stem zo boos als hij was.

Bobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 22:32

Ik ga elke dag ook naar mijn paard toe maar rijdt Bobo niet elke dag. Dat lukt me gewoonweg niet. Ik longeer haar dan wel maar ik kom elke dag om te kijken hoe het het is gesteld en verzorgen doe ik ook altijd liever zelf. Als ik echt niet kan dan bel ik iemand op of gaat mijn zusje Bobo rijden.

Paulientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 22:48

ik ga eigelijk elke dag en als ik bijv heeeel veeeel huiswerk of een toets heb neem ik dat mee en ga op stal leren er is altijd wel iemand die je dan wil helpen met je huiswerk en das ook weer handig!!
dan maar een dagje niet rijden en alleen uitmesten.
Als ik echt ziek ben dan bel ik een vriendin op die met ale plezier voor mijn scheetje wil zorgen.
En dan vraag ik alsnog aan mijn vader of hij me alsjeblieft ff naar stal wil rijden zodat ik even hai hai kan zegge.

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 22:49

mijn paarden staat achte het huis en ik heb een baan van 32 uur om
tijd voor ze te hebben

ik ben dus een mazzelkont Haha! Haha! Haha!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 23:14

De keren dat ik er zelf niet ben in een JAAR zijn op een hand te tellen.
Dat spreekt denk ik wel voorzich.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 00:01

Ze gaan zowiezo de hele dag op t land (ook in de winter) In de zomer kan ik gewoon ook ff een dagje 10 min gaan om te chekken of alles oke is en verder niet. Gelukkig heb ik de liefste mama van de wereld (in dit geval) Die mijn paardje 1x per week doet en in de pw week vaker, maar zij vindt het ook belangrijk dat ik mijn school haal, en is bovendien gek op mijn paardje, en hiermee doe ik hem ook geen onrecht, welke pony wil nou niet aanbeden worden Knipoog

Gekkemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 09:37

Als ik thuis kom ik meestal iets van 3 uur ga ik even wat eten en drinken halfuurtje met school bezig en dan naar de ponys.. Lachen... rijden en dan gaan ze nog even naar buiten en dan kan ik even de hokken uitmesten en allez aanvegen.. Lachen.. daarna ga ik gewoon weer met school bezig.. Ik zit ook in het examenjaar! dus moet ook veel leren en ik wil ook met leuke cijfers slagen maar ik zorg er gewoon voor dat ik alles netjes bij hou zowel bij de pony's als met huiswerk *LOL* zodat ik niet in 1 keer heel veel moet doen en daardoor veel tijd kwijt ben..

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 09:39

Ik heb de mazzel dat ik bij een goede vriendin op stal sta en zij zet altijd iedere dag mijn paard een uurtje buiten. En als ik niet kom, doet zij z'n stal ook ff. Ik hoef dus niet bang te zijn dat ie er niet uitkomt of in een vieze stal staat.

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 15:19

Hoe dan ook ik ga er heen maar als ik iets heb dat ik niet kan dan heb ik een hele lieve vriendin die gek is op mabel en die gaat dan graag in mijn plaatst ze zal us NOOIT een dag stil staan.

* Ellen *

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 15:47

ik ga elke dag maar mijn paard! Als ik niet kan zorg ik dat iemand hem in iedergeval even wil laten rennen of hem even wil rijden.
Anders vind ik het gewoon zielig Boos!