[Poll]Is een binnenbak belangrijk voor jou?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Is een binnenbak belangrijk voor jou?

Ja, ik kan niet zonder
42 (8%)
Ja, ik kan niet zonder
38 (8%)
Ja, maar als er geen binnenbak is dat geen probleem
107 (22%)
Ja, maar ik kan ook zonder
102 (21%)
Nee, dat maakt me niks uit
75 (16%)
Nee, dat maakt me niets uit
70 (14%)
Anders, namelijk ....(plaats een berichtje)
17 (3%)
Anders, namelijk... (post in topic)
16 (3%)

Totaal aantal stemmen: 467

mistral19

Re: [Poll]Is een binnenbak belangrijk voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:01

Als de buitenpiste goed gedraineerd is vind ik het geen probleem en rijd ik eigenlijk liever buiten. Lekker frisse lucht en dan is er tenminste iets te zien. Binnenpiste van stal waar ik nu sta is echt een 'bak' zonder ramen of zo en juist te klein, dan heb ik dus liever een buitenpiste.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:04

hoe snel hij bevriesd ligt wel aan de kwaliteit ja Ja
ik heb zelf alleen een buitenbak en ik vind het heerlij
in jou geval zou ik dan ook naar een andere stal gaan

Nicolle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:07

Binnenbak vind ik niet zo heel erg van belang. Natuurlijk is het fijn als het wat slechter weer is of als het donker is. Maar ik rij al jaren gewoon buiten, ook bij slecht weer.
Ondergrond bepaald ook veel bij bevriezing. Als de grond echt plat is gelopen, word deze eerder hard dan een een grond die wat losser is. En natuurlijk, heeft het geregend waardoor het water id opgevroren Knipoog ..

lausan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:21

Ik rijd altijd buiten. En als ik in de bak rijd is het de buitenbak van de buren. Doe het al jaren zonder binnenbak en vindt het prima hoor. Doe mij maar lekker in de frisse lucht.

Urchinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:30

Ik vind zelf een binnenbak wel belangrijk. Ik heb nu al twee jaar in een buitenbak gereden en het is heel vervelend als het nat geregend wordt. Ook als het koud is, is het fijn als je een beschutte binnenbak hebt (dus niet een overdekte buitenbak)

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:31

Het is wel heel handig!
wij hebben op stal geen binnenbak en ik heb al 2 weken niet kunnen rijden terwijl mijn paardje dat wel nodig heeft de beweging Lachen. en dan kan je ineens niet zonder!

Stess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:34

Ik vind een binnenbak toch wel belangrijk. Ik heb jarenlang alleen maar beschikking gehad over een buitenbak, en dat was elke keer wéér ellende; in de zomer bodem te zwaar/ veel opstuifend stof. En dan in de herfst/ winter weer overlast van de vele regen of nog erger; ijs en sneeuw. En wat dan? Ik ging nog wel veel buiten rijden wanneer de bak weer eens was veranderd in een waterballet, maar in het donker is dat niet zo fijn (zie zelf nogal slecht in het donker).
Nu, sinds 2 jaar hebben we op de stal waar ik sta ook een binnenbak en ik vind het ideaal! Helaas rij ik nu niet meer, rugproblemen en mijn paardje heeft nogal last van (beginnende) artrose, maar als ik ooit weer écht kan gaan rijden, weet ik wel dat ik een binnenbak zeer hoog op mijn prioriteitenlijstje heb staan voor een pensionstal. Heb ik al dat gezeur niet meer met weeromstandigheden en zomer-/wintertijd. Gewoon rijden wanneer je wilt, overdag of 's avonds... héérlijk!

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:37

Sorry, bokt was even op hol geslagen en ik krijg die poll nu even niet helemaal goed Lachen
Mocht het problemen op leveren hoor ik het graag Lachen

En even on-topic: Ik zou niet meer zonder mijn binnenbak kunnen hoor... Vorig jaar heb ik op een andere stal gestaan met alleen een buitenbak, maar het werkt gewoon niet voor mij. Voor mijn paard trouwens ook niet, die staakt gewoon als het regent Clown

Urchinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:43

Tessa schreef:
Sorry, bokt was even op hol geslagen en ik krijg die poll nu even niet helemaal goed Lachen
Mocht het problemen op leveren hoor ik het graag Lachen

En even on-topic: Ik zou niet meer zonder mijn binnenbak kunnen hoor... Vorig jaar heb ik op een andere stal gestaan met alleen een buitenbak, maar het werkt gewoon niet voor mij. Voor mijn paard trouwens ook niet, die staakt gewoon als het regent Clown

haha Ja daar heeft die van mij ook soms last van. xD Hoewel, toen we een keer aan het springen waren was ze opeens NIET allergisch voor de regen.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 08:34

Ik heb gekozen voor de optie: anders.
Ik wil zelfs geen buinnen bak.
Ik rij altijd buiten,in het bos en op d ehei,en daar heb ik geen binnen bak voor nodig.
Ook met regen en kou ga ik naar buiten.
Geen bak voor mij dus.
(als zou ik er een tot mijn beschikking hebben,dan zou ik hem nog niet gebruiken)

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 11:07

ik kan niet zonder een binnenbak. sta op een pension stal met drie binnenbakken, en omdat er zoveel zijn rij je ook nooit met heel veel mensen in de bak.
in de zomer zou ik nog wel zonder kunnen, maar in de winter echt niet. ik ben echt een koukleum en mijn paard ook.
ik krijg mijn paard met regen ook echt bijna niet ze stal uit, hij haat regen, dus laat staan dat we in de regen zouden moeten rijden, dat zou dan echt een en al gevecht zijn.
in de zomer rijden we wel veel buiten hoor in het bos en buitenbakken en als het in de winter droog is en niet te modderig gaan we ook naar het bos. er is dus wel genoeg afwisseling.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 11:15

Ik heb jaren op stallen zonder binnenbak gestaan en heb dat nooit echt een probleem gevonden (dáárvoor stond ik trouwens op een stal die wél een binnenbak had), maar nu wil ik echt nergens meer staan waar géén binnenbak is Bloos .
Ik rij sowieso veel buiten (buitenbak en "buiten" buiten Knipoog ), maar ik vind het erg fijn dat ik bij pis-weer de keuze heb (en dan idd ook lekker binnen rij Knipoog ).

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 11:19

Binnenbak is wel een soort van luxe.
Als je optimaal wilt kunnen trainen kun je er bijna niet zonder. Trainen in de blubber, in storm en regen of brandende hitte... tja het is allemaal niet ideaal. Maar ja ik heb het geld niet om mijn paard in een luxe pensionstal te zetten waar ik in een binnenbak kan rijden. Grand prix zal ik dan ook nooit halen... maar ja, je moet roeien met de riemen die je hebt..
Ik vind binnenbak nou niet prioriteit nummer 1. Als ik mocht kiezen zou ik eerst een mooie buitenbak kiezen (grooot) met superbodem, weilandjes... nog meer paardjes...

goofyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 13:28

Ik ben gewend om altijd een binnenbak tot beschikking te hebben, zou echt niet meer zonder kunnen! Natuurlijk wen je aan alle luxe, (spuitplaats, solarium) en kun je echt wel zonder, maar ik ben verwend! Knipoog
Als het mooi weer is vind ik het heerlijk om ook lekker in de buitenbak te kunnen rijden of in het bos, maar zou niet zonder de binnenbak kunnen.
Zeker als het zo'n dag is dat het de hele dag door zeikt van de regen, het guur en koud is.... Haha!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 14:27

binnenbak is geen noodzaak voo mij
leuk als ie er is, maar een goeie waterdichte jas doet ook wonderen

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 15:36

Ik vind een binnenbak wel heel fijn.
Heb nl. echt een hekel aan koud weer en regen Bloos

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 15:38

als ie er is is het mooi, is ie er niet dan is het jammer, soms mis je een binnen bak maar meestal eigenlijk niet

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 15:45

Ik heb er geen 1, t zou een uitkomst zijn als de bak weer es te nat is, maar over het algemeen gaat het prima!

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 15:50

Het is wel heel handig! Vooral nu 's winters in de avonduren...

Maar voor mij is het wel 1 van de minst belangrijkste dingen.
Ik heb altijd een binnenbak gehad, maar m'n paard had het niet z'n zin. Nu zijn we verhuisd, geen binnenbak, geen buitenbak, geen kantine, geen poetsplaats, geen zadelkamer... Echt helemaal niks.
Maar voor m'n paard is dit het paradijs, die heb ik nog niet zo gelukkig gezien.. En dan valt toch echt wel alles in het niet!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:31

als ik een goede buitenbak heb geen probleem. heb nu een buitenbak maar enorm slecht te rijden en vind het dan wel fijn dat ik in de buurt een binenbak kan huren om in te rijden

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:58

Ik heb vorig jaar op een pensionstal gestaan waar ze een binnenbak hadden en ik ben nu wel verwend.. Ik vind het heerlijk..
Mijn paard kon op de pensionstal niet naar buiten en dat vond ik niet zo'n succes, dus heeft mijn lieve papa een minitrekker gekocht en nu staat mijn paardje heerlijk buiten en als ik wil rijden gaat ze op de trailer en naar de binnenbak..

Ik heb zelf ook geen bak bij huis, alleen gras en dat is dus veel te glad. Een van de dichtsbijzijnde goede bakken is ook toevallig die onderdak, maar kan hem nu niet meer missen eigenlijk..

Over de rare opmerkingen, tje, je blijft ze houden..
Ik rijd dus op een fjord, wat bij sommige mensen direct al een snobbige houding opwekt.. Als je zegt dat je haar thuis hebt zodat ze buiten kan staan kijken ze je onbegrijpend aan en als ze dan vragen hoe ik hier ben en ik dan uitleg dat ik met de trekker ben dan kijken ze je aan alsof je een vlieg bent op een hondendrol..
Ik kan daar zelf de humor wal van in zien.. (Lees: ik deed het bijna in mijn broek..)
Je moet er boven staan, of heel gevat zijn..

Arlette1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 23:04

bij ons op stal is alleen een buitenbak, vind ik helemaal niet erg als d
de bak te nat is ofzo ga ik gwn lekker het bos in!
heb liever een niet zo luxe stal met bos dan een hele luxe stal zonder bos.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 23:15

Ik heb de beschikking over een binnenbak en vind dat heerlijk s'avonds en als het regent/sneeuwt etc...
Maar ik zou wel zonder kunnen. Heb het jaren zonder gedaan, maar ben nu best wel een beetje verwend dus zou het wel missen Bloos

Taniya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 23:32

Ja als je 40 uur werkt is het fijn in de winter een binnenbak maar als je die niet hebt dan moet je wel buiten rijden, weer of geen weer. Alles went.

Amigoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 23:52

Ik heb geen binnenbak tot me beschikking. Ik mis het ook niet echt, ben het wel gewend buiten rijden. En in onze bak liggen (haast) nooit plassen met water enzo, dus dat gaat wel goed.

Slecht weer kennen we niet; alleen slechte kleding! Vork