Alleen weide !

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arizona

Re: Alleen weide !

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 13:14

Citaat:
En echt niet alle paarden vinden het fijn om 24/7 buiten te lopen. Zet ik die van mij in de regen, staan ze brullend voor de deur.

Dat is omdat ze niet anders gewend zijn.
Die van mij wil 's avonds ook naar stal, maar alleen omdat daar een bak voer staat.....
Voorheen stond ze 24/7 buiten en vond ze het verschrikkelijk om 's avonds op stal te moeten.
Het is zulke onzin dat een paard een stal prettig vindt... dat is gewoon aangewend/aangeleerd en paarden hebben snel ergens vrede mee.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:01

Arizona schreef:
Citaat:
En echt niet alle paarden vinden het fijn om 24/7 buiten te lopen. Zet ik die van mij in de regen, staan ze brullend voor de deur.

Dat is omdat ze niet anders gewend zijn.
Die van mij wil 's avonds ook naar stal, maar alleen omdat daar een bak voer staat.....
Voorheen stond ze 24/7 buiten en vond ze het verschrikkelijk om 's avonds op stal te moeten.
Het is zulke onzin dat een paard een stal prettig vindt... dat is gewoon aangewend/aangeleerd en paarden hebben snel ergens vrede mee.

Die van mij krijgen 's winters geen biks omdat ze niet werken dan. En hooi krijgen ze ook niet op stal omdat ze de hele dag al in de wei hebben gestaan. En toch staan ze elke avond bij het hek, zo niet dan komen ze er direct aangestormd als ik er aan kom. En als het regent staan ze de hele dag bij het hek. 's Zomers staan ze dag en nacht buiten. Eén staat dan altijd 's nachts in de bak. Zij krijgt dan haar biks in de bak 's avonds. Maar dan komt ze er lang niet altijd direct aan en ze staat er nog nooit. Soms moet ik haar zelfs gaan vangen en dan wil ze niet, ookal krijgt ze biks.. Dus ookal is het gewoonte dat ze altijd in de bak moest en er stond iets lekkers tegenover, ze kwam niet. En als ze naar staal gaan krijgen ze alleen een schone droge box en verder niks maar dan willen ze heel graag naar binnen. Ik weet wel zeker dat ze het fijn vinden om 's nachts lekker droog en warm op stal te staan.

D_GJes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 15:46

Tieneke schreef:
D_GJes schreef:
Dat hebben ze zeker , maar nu nog niet want ...

Dus nu hebben ze dat niet Knipoog

nee NOG niet we zijn nog bezig met de verhuizing Lachen En er staan veel bomen in de weien

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 16:47

Waarom zou dat slecht zijn Knipoog
Zolang het paard een lekkere dikke wintervacht heeft is het heus wel uit te houden..
En als er dan een schuilstal bij is kunnen ze ook zelf weten wat ze willen hoewel dat natuurlijk ook niet in het wild is Knipoog
Ik wou dat mijn fjord altijd in de wei kon staan Ja

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 19:17

Dewy staat 24/24 op de wei en dat vind ze zalig! ze heeft een schuilstal, maar vergeet het maar dat mevrouw er onder gaat staan Bloos als ik er niet haar eten in zou zetten, zou ze dat nog met plezier in de regen opeten ook
binnenkort gaan we wel een gesloten stal maken voor haar, je weet maar nooit waarvoor die goed kan zijn Knipoog

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 19:18

Als er bomen (=schuilmogelijkheid) zijn, heb ik niets gezegd, is imo even goed als een schuilstal. Misschien zelfs beter? Wie weet Haha!

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 19:24

Mijn pony's maken toch wel veel gebruik van de stal hoor! Wanneer het veel waait en regent, zoals de afgelopen dagen, maar ook vooral wanneer er veel muggetjes zijn in de zomer, zo tegen de schemer. Dan staat ze echt wel binnen.

Niets beter dan altijd op de weide, maar ik zou me er niet goed bij voelen wanneer ze geen stal hebben. Overigens staan de mijne op ''normale' dagen een uurtje of 8 à 10 op een weide zonder stal, geen enkel probleem. Zelf vind ik het gewoon prettig dat ze ook een dagdeel kunnen kiezen wat ze willen.

Misschien is dat mijn 'te menselijke' insteek, maar ach, zolang ze kunnen kiezen doe ik daar niemand kwaad mee toch? ;D

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 19:26

die van ons staan ook altijd buite hebben in de winter 1 hectare tot beschikking waar ze overal mogen komen met een schuilstal.
de oudere bij ons het een deken op en die van mij ook i.v.m. het rijden. vinden het heerlijk denk ik Haha!
(mijne gaat ook gewoon meteen in de stal als er 1 regendruppeltje valt of te hard waait)

mijnvlinder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 15:17

Ik ben het helemaal eens met uppojono,

Je kunt de natuur niet nabootsen als je ook wild rijden en ze zelf voert. In het wild staan ze ook niet op de wei maar zijn ze vrij. Ik vind het helemaal niet verkeerd om je paard op stal te hebben, in de wei is misschien fijner maar of de omstandigheden nu zo fijn zijn in dit land. Mijn paarden zijn niet beter gewend dan binnen en buiten en binnen vinden ze heerlijk, als er een dik bed stro op ze ligt te wachten als het regent of sneeuwt.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 15:21

Waar ik dan wel benieuwd naar ben is hoe TS de natuur voor zichzelf nabootst. Waar woon je, hoe verplaats jij je, hoe eet je?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 23:07

Als ze gewoon lekker 24/7 buiten kunnen staan, prima toch?!
Een pony of paard kan best het hele jaar door buiten staan, mits zij een schuilstal of inloopstal hebben, ook moet je paard of pony hier zeker tegen kunnen.

Mijn twee pony's kunnen ook absoluut buiten blijven, maar zo af en toe vinden ze het ook wel lekker om even beschut te staan.
Mijn paard daarintegen kan absoluut niet het hele jaar door buiten staan. In de zomermaanden helemaal prima, maar zodra het herfst wordt moet zij echt naar binnen toe. Lachen
Kijk naar het paard zelf Lachen

x_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 23:10

Als die pony's/paarden gewoon gezond 24.7 buiten kunnen lopen, geen probleem Haha!,
ik vind daar dan niks zieligs aan als ze er gewoon gezond uitzien.

Maar
Je vergelijking met de natuur vind ik niet kloppen,
lopen paarden in de natuur met een ruiter en zadel rond?

D_GJes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-07 19:19

x_Charlotte schreef:
Als die pony's/paarden gewoon gezond 24.7 buiten kunnen lopen, geen probleem Haha!,
ik vind daar dan niks zieligs aan als ze er gewoon gezond uitzien.

Maar
Je vergelijking met de natuur vind ik niet kloppen,
lopen paarden in de natuur met een ruiter en zadel rond?
we proberen het zo goed mogelijk na te doen ROFL

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 15:04

ik heb 3 drachtige merries die het hele jaar lekker buiten staan
(behalve met bevallen Bloos )
ze kunnen schuilen in een groot hok en onder de bomen..
ze vinden het heerlijk!!!