Nevada schreef:Hoi hoi!
Aangezien Cerescity met haar Paintje straks bij ons op stal komt te staan, wil ik nog even het 1 en ander toelichten:
- Ten eerste: de paarden worden niet alleen maar losgegooid, maar we proberen ze juist zoveel mogelijk naar buiten te doen! In principe komen de paarden alleen bij ontzettend slecht weer (zoals de afgelopen dagen bijv.) en 's avonds op stal.
Wij hebben de beschikking over een ruime buitenbak van 20 x 40, die dus ook wel dienst doet als extra ruime paddock, en 2 zeer ruime paddocks (waarvan 1 in aanbouw) en daarnaast hebben we meerdere percelen weiland, waar ze zelfs 's winters (maar alleen bij erg mooie en droog weer) weleens in zullen komen.
- Ten 2e: onze paddocks beschikken over meerdere grote voerbakken, waar de paarden de hele dag door hooi en kuil in krijgen. Ze krijgen zeker iedere 4 uur (!) een lekkere pluk hooi/kuil te eten, waardoor het op gang blijven van de darmbeweging gewaarborgd is!
- Ten 3e: zelf ben ik heel erg voorstander van het meerdere keren (zij het in wat kleinere porties) verdelen van het voer, waardoor inderdaad de nodige verveling tegen wordt gegaan, en waardoor, zoals al aangegeven het darmstelsel dermatig in beweging blijft, dat koliek tot een minimum beperkt zal worden.
De paarden krijgen dan ook gemiddeld 2 keer daags brok met muesli en zo'n 8 keer per dag hooi/kuil.
Bij ons staat een goede verzorging en goede kwaliteit voer echt heel erg hoog in het vaandel en we proberen het zowel onze eigen paarden, als de paarden van pensionklanten, zoveel mogelijk naar de zin te maken! Ik hoop dan ook dat Cerescity het bij ons erg naar de zin zal gaan krijgen bij ons!
Vele groetjes!
Dat klinkt inderdaad goed!