stro, vlas of zaagsel ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

virgin_lady

Re: stro, vlas of zaagsel ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 00:06

ik zou gewoon goed zoeken naar stro op marktplaats ofzo of een groot pak nemen

snowfever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 11:56

Zaagsel ben ik zowieso niet voor, veel te stoffig en dus absoluut niet goed voor de luchtwegen. Vlas daarentegen is helemaal niet stoffig maar als het er net in ligt wel heel glad zonder goede ondergrond. Maar het meeste ben ik nog voor stro voor paarden die er niet allergisch voor zijn. Warmer, comfortabeler en ze hebben ook nog iets te doen in stal.

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 14:05

Wij zijn overgestapt op vlas, werkt heel goed en is veel goedkoper en veeel makker uit te mesten; de pony's vinden het ook veel fijner ze hebben nog nooit zoveel in de stal gelegen Tong uitsteken (en ze eten het niet op)
* Tevens hebben ze bij ons op het werk krullen; werkt ook best effectief, maar ik vind het zelf duurder uitkomen en meer verbreuk.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 14:07

zaagsel neemt meer vocht op vind ik,vlas was snel weer smerig en dat werd te prijzig.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 14:14

Wij zijn weer afgestapt van vlas (rapsody). Mijn paard at gewoon alles op! En dat is niet helemaal de bedoeling met vlas, is net echt gezond. We hebben nu weer zaagsel. Wel zonder stof, maar als je het mengt met wat 'oud' zaagsel dan stoft het sowieso minder. Bovendien hebben wij een zeer goed geventileerde stal, dat scheelt ook.
Vlas en zaagsel mest wel gemakkelijk uit vind ik, gewoon elke dag even de stront en de natte plekken eruit. Alleen ja als ze alle schone vlas opeten dan blijft er weinig over... wordt het een beetje en vieze bende. Vandaar nu weer zaagsel.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 14:16

Ik heb weg gooi handschoenen en een emmertje dat mest goed uit.

puzzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:53

mijn paad staat op vlas vind het prettig uit te mesten ik haal elke dag de drollen uit en 1x in de week haal het rode weg en dan komt er een nieuwe baal vlas in de box ,

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 19:33

Mijn pony staat sinds een week op vlas, het is wel wennen maar het is ook wel goed spul (om de eerder genoemde redenen).

Ze stond eerst op stro, maar stro is duur dus ik denk dat je met vlas het beste en goedkoopste uit bent. Lachen

Liseef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 20:17

Misschien een voer in de buurt ofzo, waar je misschien ook wel stro bij kunt kopen? Verward
Mijn paard staat ook gewoon op stro, en dat bevalt me zeker prima.
Maar ik heb ook niet erg veel ervaring met vlas, etc. Knipoog Denk dat het voor ieder paard ook anders is, wat het beste werkt.
Al lijkt vlas me wel snel erg smerig worden, maar dat kan aan mij liggen Tong uitsteken

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 21:01

Citaat:
Al lijkt vlas me wel snel erg smerig worden, maar dat kan aan mij liggen
Vlas lijkt idd smerig maar het is toch heel droog. Je moet je stallen alleen niet wit willen houden Knipoog Dan wordt het een duur gebeuren!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 21:42

de stallen die ik tot nu toe heb gezin met vlas wa 1 grote bende. dat is ook de reden dat ik tot nu toe nog niet ben overgestapt. er zijn hier weinig boeren in de buurt. heb nu een adresje waar ik voor 3,25 een baaltje stro kan halen maar dat word dan wel een mega dure winter. het mesten maakt me niet zo veel uit hoef er maar 2 te doen en doe ze elke dag dus niet veel omkijken naar. maar ben benieuwd of er nog meer meningen zijn. hebben jullie het ook gewoon buiten opgeslagen liggen?

Liseef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 22:23

Nope, bij ons ligt het gewoon in een hoek op de grond, in de stal Lachen

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 21:42

mijn stallen zijn helemaal vol. het stro sla ik op aan de buitenste randen van de stal van mn pony (heb stallen van 4x3 ) en blijft nog zat ruimte voor der over. maar denk niet dat ik vlas ook zo ken opslaan