Welke plek voor mijn liefste paard? Weer verhuizen dus....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Re: Welke plek voor mijn liefste paard? Weer verhuizen dus....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 14:03

Waait het bij jullie zo? Hier (Loosdrecht) vind ik het vrij rustig weer. De zon schijnt, het waait een beetje, maar niet zo heel erg heftig. Af en toe een klein buitje, maar dat is het dan ook......... Ik vind het erg meevallen en ben blij dat ik Sam's (te krappe) regendeken vanmorgen af heb gedaan. Hij barstte er bijna uit, terwijl die deken een paar maanden geleden nog veel te groot zat. Zo dik en breed is 'ie geworden...... Verdrietig

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:35

hihi, is het echt zo erg?? yippie is ook lekker rond en gezond (zie viewtopic.php?f=53&t=853627&hilit= Haha! ) maar ik heb ze liever iets te vol dan aan de schrale kant, dan komen ze makkelijker door een verkoudheidje of griepje heen zonder meteen helemaal terug te vallen.. hebben ze een laagje om op te teren Lachen

Ik ben trouwens ook iemand die heel veel moeite heeft met het afschermen van prikkels (ADD-type met een ehm.. bijzonder flexibele emotionele beleving Clown ) maar de paarden zijn voor mij wat dat betreft echt therapie. Op één of andere manier kan ik me daar wél op focussen. Kan geen psych tegenop Haha! Maar ik snap je dus wel. Fijn dat de stalhoudster zo positief is, dat scheelt ook een boel he?

Hier waait het wel en vallen er wel wat buien, maar het grootste deel van de dag was het best zonnig, fris weer Lachen Niet zo heel erg dus Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 17:46

Jaaa, het is echt zo erg..... Meneer is in iets te korte tijd iets te vol geworden (in 4 weken). Vandaar mijn stress en zorgen..... Maar goed, nog even en het komt weer goed. Mijn paard is in verhouding nu echt een stuk boller dan jouw Yippie, hoor. Knipoog
Leuk beestje trouwens Lachen .

Ik wil dat mijn paard in goede conditie is. Niet te dun, niet te dik. En dat was hij tot 4 weken terug. Heb nog nooit problemen gehad, terwijl hij altijd goed gras heeft. Dit komt gewoon van het bijvoeren, wat die van mij niet nodig heeft nu. Althans niet zo veel..... Hij is een heel sober en sterk paardje. Inderdaad doet mijn paard mij ook erg goed. Hij is mijn rustpunt van de dag. Ik ben net pas begonnen met (in)rijden, dat scheelt, want dan laten de kids me met rust. Maar met grondwerken wilden ze allemaal kijken continu (ook omdat ze dat niet kennen). Dat doe ik nu alleen nog maar als er geen mensen zijn, lekker rustig.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 20:19

Hoi Lieve Natas!

Jeetje meid, je hebt het geprobeerd, het werkt niet en je voelt je er totaal niet happy bij.

Wat zullen jij en Sam blij zijn als jullie weer terug zijn! En ik denk dat je dan heel anders gaat 'kijken' naar de drukte en kids op het erf. Waarschijnlijk zal je je er geeneens meer aan storen, nu je weet dat dit echt de beste plek voor Sam is...

Jij voelt het beste wat je paard voelt en als jij voelt dat dit niet goed is dan is het ook niet goed.

Ik had zelf altijd een positief gevoel over die 'stalling', juist doordat het 1 vaste kudde is en er verder niemand komt en het zo mooi gelegen is en er een schuilstal is.

En het klopt dat paarden heel erg moeten wennen en hun draai weer moeten vinden (net als bijvoorbeeld een kat die de eerste maanden na een verhuizing enorm gestressed zal zijn), maar als hij in 4 weken zoveel en snel aankomt dat hij zijn regendekentje amper meer past dan is het zeker foute boel...

Ik hoop voor je dat je morgen iemand hebt die je kan helpen, ik bel je zowiezo nog even als ik in town ben.

Nou heel veel succes dit weekend, en slaap maar lekker! Zal na de verhuizing zeker weer beter gaan!

X

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 21:10

succes met je verhuizing terug, je zal wel opgelucht zijn als hij weer terug op z'n plek staat.
Je hebt alleen wel een rotdag uitgezocht wat het weer betreft.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 21:24

Heeeeey meis,

Mijn mailtje van gisteren (geloof ik) gelezen? Knipoog
Ik wist wat ik had op de ene plek en ik hoopte dat het nog beter kon, toen dit ineens op mijn pad kwam. In bepaalde opzichten was de nieuwe plaats ook heel fijn (de rust, de vaste kudde, bos en heide om de hoek en schuilstal). Maar op mijn oude stalling staat Sam ook in een vaste kudde in een nog mooier weiland (dat vind jij toch ook?). Eigenlijk is het gewoon geen kwestie van 'voelen' meer. Sam groeit dicht daar op deze manier, dat is niet goed, ik wil dat niet. Hij was altijd in goede conditie......
Echt joh, zijn regendeken zat zo strak, dat ik hem maar weer afgedaan heb. Het kon echt niet meer. Nou groeit hij ook nog natuurlijk, maar in zo'n korte tijd kan echt niet. Vergeet niet dat mijn NBer ook al iets zei over zijn hoeven 2 weken terug. Toen had ik al mijn twijfels....

Ja, ik heb hulp morgen, hoor. Komt helemaal goed! Ik heb mijn bareback pad nog voor je in de auto liggen, dus.... Ik hou je wel op de hoogte via sms. D komt zo eindelijk Haha! thuis uit Ierland en dan gaan we een heerlijk weekend hebben!! Wel jammer dat ik de andere meiden minder ga zien, want ik kon het goed met ze vinden. Zij vinden het ook jammer, maar begrijpen het wel. Sam gaat voor alles....... We zijn het er ook allemaal over eens dat er teveel paarden op dat stuk lopen, dus ik denk niet dat er een andere bij gaat komen. Knipoog
Het is echt goed zo, spreek/mail/sms je snel. X Lachen