daarvoor was hij van een handelaar, en daarvoor dus de ''eigenaar'' (en dáárvoor waarschijnlijk nog een!
)dus hij is in de laatste 4 jaar zo'n 6x verhuisd
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
)
Dinger schreef:Ik ben één keer van stal gewisseld, maar het heeft best lang geduurd voordat ze weer helemaal 'de oude' was. Ik probeer het zo min mogelijk te doen. Helaas gaat mijn stal verhuizen, dus ze moet binnenkort weer verhuizen.
) continu om haar heen, want dat voelt ze ook. Terwijl ze nu, een ruime week na de verhuizing uiterlijk al heel rustig en tevreden in haar nieuwe huisje staat. Alani schreef:Dinger schreef:Ik ben één keer van stal gewisseld, maar het heeft best lang geduurd voordat ze weer helemaal 'de oude' was. Ik probeer het zo min mogelijk te doen. Helaas gaat mijn stal verhuizen, dus ze moet binnenkort weer verhuizen.
Dinger heeft gelijk; het duurt vaak best een tijd voordat een paard gewend is aan zijn nieuwe stal. Ik krijg wel eens het gevoel dat eigenaren daar te makkelijk aan voorbij gaan. Verhuizen is voor een paard vaak best wel stressvol.
In ons geval houden de paarden wel dezelfde kuddegenoten. Dus de rangorde is bepaald. Ik hoop mede daardoor de overgang minder groot zal zijn.
Mijn paarden verhuizen ook (zie onderschrift) en om eerlijk te zijn zie ik daar best tegen op. Mijn paarden zijn slecht eenmaal in hun leventje verhuisd (van de fokker naar mij) en ben heel benieuwd hoe het gaat. Maar als ze hier eenmaal zijn, dan blijven ze er tot aan hun dood
Eerst heeft ze een half jaar thuis gestaan, toen 2 maanden op een manege, toen een half jaar bij mijn tante, en sindsdien weer thuis
Het is wel iets verder weg van huis, maar dat is 100% de moeite waard..
Het scheelt dat Miro het geen donder interresseert zolang hij maar te vreten krijgt en hij andere paarden om zich heen heeft. Ik hoop dat we het hier wat jaartjes uit gaan houden