Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Citaat:De genoemde aantallen, als voorwaarde voor inschrijving bij het kvk, vind ik nogal vaag. Het gaat immers om het aantal paarden maal de vergoeding per dier, en die vergoeding wisselt nog al eens per regio. Hierdoor wordt er door de ene verhuurder met vier boxen een andere omzet gehaald dan door een andere verhuurder. Bovendien moet je bijvoorbeeld ook het lesgeld van mensen die niet huren mee tellen.

Hetgene wat je noemt staat zeker ergens vooraan in de volgorde. 

joyce B schreef:Verzorging en verschaffen voer valt onder respectievelijk 19% en 6% BTW tarief. Verhuur box dus 0 (vrijgesteld)
Ik houd de bladen wel in de gaten over de regelgeving en verder maak ik me er niet meer zo druk om...
Paarden is hobby en zolang het meer kost dan het opbrengt blijft dat ook zo.
joyce B schreef:Inkomstenbelasting is wat anders dan omzetbelasting...
Voor onze buurgemeente ben je bedrijfsmatig als je 1 box verhuurt. Wat dus niet is toegstaan als je een woonbestemming hebt.
Maar je land mag je wel verhuren cq uitlenen, en daar kunnen dan ineens wel schapen en koeien (en paarden?) op lopen om het gras kort te houden...
Er is een duidelijk verschil tussen bedrijfsmatig paarden houden en hobbymatig paarden houden. Iemand die 50 paarden houdt heeft daar een milieuvergunning voor nodig. Een particulier die veel paarden heeft zal dat soms ook aan moeten vragen.
Verzorging en verschaffen voer valt onder respectievelijk 19% en 6% BTW tarief. Verhuur box dus 0 (vrijgesteld)
Ik houd de bladen wel in de gaten over de regelgeving en verder maak ik me er niet meer zo druk om...
Paarden is hobby en zolang het meer kost dan het opbrengt blijft dat ook zo.