drat logs in de staart

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marijke

Re: drat logs in de staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 14:44

Voor dreadlocks absoluut de detangler van cowboy magic.

Juist super op droog haar, even inwrijven en voorzicht gaan pluizen en de dreads zakken er zo uit.

Voor "regulier" onderhoud van staart en manen zo weinig mogelijk aan doen eigenlijk teveel borstelen en kammen wordt het juist alleen maar dunner van. Voor de staarten ook geen antiklit of conditioner gebruiken. Ik gebruik altijd schoonmaakazijn. Staart eerst goed nat maken en uitspoelen en dan een emmer met fles azijn en verder water, staart daarin goed soppen en dan goed uitspoelen, resultaat superzacht en schoon. Van conditioner wordt het haar zwaar en vet en trekt dan naar mijn idee juist meer en sneller viezigheid aan.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 16:51

Marijke schreef:
Voor dreadlocks absoluut de detangler van cowboy magic.

Juist super op droog haar, even inwrijven en voorzicht gaan pluizen en de dreads zakken er zo uit.

Voor "regulier" onderhoud van staart en manen zo weinig mogelijk aan doen eigenlijk teveel borstelen en kammen wordt het juist alleen maar dunner van. Voor de staarten ook geen antiklit of conditioner gebruiken. Ik gebruik altijd schoonmaakazijn. Staart eerst goed nat maken en uitspoelen en dan een emmer met fles azijn en verder water, staart daarin goed soppen en dan goed uitspoelen, resultaat superzacht en schoon. Van conditioner wordt het haar zwaar en vet en trekt dan naar mijn idee juist meer en sneller viezigheid aan.

ik heb zo het idee dat die cowboy magic echt super is dus die moet ik maar eens gaan bestellen
en die schoonmaakazijn doe je dan een hele fles?
klinkt ook zeer handig en goedkoop...
wat een goede tips allemaal bedankt

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 20:12

ik gebruik gewone mensen cremespoeling en dat werkt prima! en babyshampoo. Ik was wel maar 2 of 3 keer per jaar haar staart.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 20:36

ja babyshampoo had ik idd ook eens gehoord ja..

Marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 10:58

Phylos schreef:
en die schoonmaakazijn doe je dan een hele fles?
klinkt ook zeer handig en goedkoop...

Yupp staart eerst goed nat maken, liefst met lauwwarm en alle viezigheid eruit spoelen. Als staart heel vies is eventueel een keer wassen met babyshampo en uitspoelen. Dan een emmer pakken, hele fles schoonmaakazijn erin kiepen, aanvullen met warm water tot emmer 3/4 vol is en dan staart zover mogelijk in de emmer onderdompelen en even lekker laten "soppen". Eventueel als het water erg vies wordt na het soppen nog een keer herhalen, daarna staart goed uitspoelen met schoon water, uitwringen en laten drogen. Verder niets in doen geen crème of antiklit of equishine e.d. Als de staart goed droog is voorzichtig uitpluizen en dan blijft 'ie heel mooi en heel lang schoon.

Ik heb zelf twee Friese dames met een enorme bos manen als die terugkomen uit de wei na een hele zomer dan lijken ze net Bob Marley qua dreads, wassen met azijn is dan geen optie en dan gebruik ik dus de cowboy magic detangler, even inwrijven en dan binnen no time heb ik alle dreads en klitten eruit. Gewone siliconenspray werkt ook maar droogt het haar enorm uit, de detangler van CM heeft geen siliconen en droogt het haar niet uit en het wordt er ook niet vettig van. Ik bestel het meestal via de UHG webshop (zoekfunctie!).

Succes ermee!!

Groetjes,

Marijke

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 14:08

hartstikke bedankt voor deze super uitleg
ik ga vandaag de cm nog bestellen!

Marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 15:52

Wel voor en na foto's maken dan hè! Clown Haha! Cool

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 18:52

is goed
mijn ma koopt morgen de schoonmaakazijn dus vrijdag ga ik het denk ik maar eens proberen.
dat cowboy magic spul maakt dat nog verschil? Er staan op die site namelijk meerdere flesjes

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 19:11

De cowboy magic detangler heb je nodig om de klit eruit te krijgen Ja Ze zijn er in verschillende groottes.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 20:40

er staan dus verschillende flesjes idd met verschillende hoeveelheid maar ik zie alleen maar de cowboy magic detangler & shine
niet alleen cowboy magic detangler...is dat niet erg? is dat hetzelfde?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 20:52

dat is hetzelfde Knipoog

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 21:10

oke mooi zo

Roobinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 18:55

Gewoon elke dag goed borstelen en af en toe wassen mischien in de nacht een grote vlecht erin leggen helpt ook;)

Taniya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 19:48

Na het wassen met babyolie inwrijven helpt heel goed

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-07 17:22

babyolie doe je toch altijd rond de ogen en neusgaten voor meer glans?
kan dat spul ook in de staart?

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 23:16

Ik was altijd met babyshampoo (zeepvrij dus ook jeukvrij) en daarna gewoon met equistar, dan heb je het zo uitelkaar. Ik borstel ook met een gewone 'mensen'-haarborstel.

Mijn pony's hebben het beide ook heel erg, heb je het de ene dag heel mooi en kom je de volgende dag weer... Frusty