Voor en nadelen van een kleine bak?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Re: Voor en nadelen van een kleine bak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 18:44

ik zou er niet in gaan rijden met een paard waarbij het rechtrichten direct van levensbelang is...

Voor een of 2 keer in de week met een gezond paard kan dat best, maar met een ex hko-er... nee, ik zou het echt niet doen.

Wat kun je doen? slangenvolte-tje, goed je enkele passen middendraf oefenen (de hele diagonaal lang dus Clown), galoppirouettes (heb je niet veel plek voor nodig als ie het al kent..), schouderbinnenwaart op de volte, travers op de volte, volte verkleinen en vergroten (al is dat wel heel minimaal in zo'n bak, je gaat dan bijna naar een wending om de achterhand). En halthouden natuurlijk Clown

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 18:45

Voordeel: Als je op wedstrijd gaat, gaat het alleen maar makkelijker want dan heb je meer tijd! Haha!

Nadeel: Het is heel erg inkomen, voordat je er aan gaat wennen!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 21:39

volgens mij zit je dan continu op een volte? wij hebben een bak van 25 bij 50. ideaal Bloos

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 17:32

ik had het op die pensionstal waar Max stond ook goed voor elkaar: een bak van 30 bij 60, dressuurhekjes en hindernisspul aanwezig, een kleine fijne kudde voor Max. echt lekker.

On topic: Ik had voor sommige oefeningen zelfs in díé bak niet genoeg omdat Max soms zo vreselijk stijf was. Met zo'n paard kun je ook niet in een kleine bak rijden.

grey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 19:06

Dat lukt echt niet, dat is veel te klein. Misschien heel af en toe eens, maar om er echt in te rijden zou ik het niet doen. Wij hadden vroeger ongeveer zo'n groot 'binnenbakje'. Daar gingen we altijd in stappen en de pony stond er overdag wel in.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 19:07

ik kon met een groot paard al niet rijden in een bak van 15 bij 35/40, dat werd gewoon te klein om lekker de oefeningen mee te doen. ik vind 25 bij 50 echt al heel fijn! in koudum hebben ze een hele grote springbak, dat is nog fijner Bloos