Agterberg of Eb en vloed?????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tessacheyenne

Re: Agterberg of Eb en vloed?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 23:14

Hoe zijn jullie ervaringen met verschillende bakken op een veenbodem????

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 23:21

OKe ik heb een prijs opvraag gedaan bij aghterberg.
De prijs was 17 tot 22 euro per 4kante meter en voor buiten 22 tot 28 euro per 4kante meter excl btw.
Dus voor degene die op zo een bodem rijden , wees er zuinig mee. Maar het is wel jarenlang vrijwel onderhouds vrij alleen slepen.

Ik heb zelf een rijbak op een leme bodem en we hebben er speciaal zand erop speciaal voor rijbakken Ze noemen het ook wel drainage zand. Maar als het een paar dagen goed geregent heefd staat er toch water in en is het best soppig. Ach ja voor mij alleen is die perfect.

Showjumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 23:52

Ik vind voor een binnenbak Agterberg het beste (buiten geen ervaring mee). Vooral voor het springen is het een fijne bodem, omdat de paarden veel grip hebben. Mensen die ik ken hebben een buitenbak van Equifond, geweldige bodem, zelfs na de meest heftige regenbuien blijft de bodem goed en ze hoeven het niet te slepen.

Shir89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 18:06

wash schreef:
agterberg is wel een zeer chemische bak (geen natuurlijke materialen), maar hoe zit dat met eb en vloed??
en weet iemand wat het prijs verschil is??

Hebben we al naar geinformeerd Haha!

In principe zit er qua bodem geen verschil in. Beide vragen €25,- per m2, maar bij agterberg zou je dan misschien om alles perfect te houden een beregening nog moeten plaatsen voor € 4000,- en dat is dan in principe niet nodig bij een eb en vloed.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 23:32

tessacheyenne schreef:
Hoe zijn jullie ervaringen met verschillende bakken op een veenbodem????

Deze ligt op een veenbodem (heel apart gezicht, je ziet de bodem een beetje golven als het ware...

Ir111 schreef:
Ik heb alleen ervaring met eb en vloed. De bak was niet goed onderhouden maar desondanks vond ik het fijne bak. Was eigenlijk altijd goed te rijden, zelfs als hij eens een keertje echt nat was kon je er nog in rijden omdat hij niet glad werd of ging zuigen zeg maar. En ideaal dat je in de zomer de pomp even aanzet en je binnen no time een mooie niet stoffige bodem hebt.

snater

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 12:11

Waarom geen eb & vloed systeem (dan heb je de rijbaarheid zelf in de hand) met in de toplaag de agterberg-vlokken? Dan heb je toch de veerkracht en grip van de Geopad of Geopat (die tapijtvlokken) maar kun je de vochtigheidsgraad zelf regelen. Het beste met het beste combineren lijkt me!

Het voordeel van E&V is ook, dat je niet hoeft te sproeien. Omheining etc lijdt daar dus niet onder. Bovendien rij je veel betere stofvrij.

Correcte aanleg en onderhoud zijn voor alle bodems belangrijk.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 15:14

Ik heb ook in een agterbergbak op veenbodem gereden.. Heel apart in het begin omdat het dus mee veert. Verder is het echt ideaal voor de paarden. De bak ligt daar nu al flink wat jaren en nog steeds prima Lachen

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 15:26

In Wierden hebben ze zowel binnen als buiten een bodem van Equifond, zelfs na een stortbui tijdens een buitenconcours, stond er wel een laag water op de bodem maar je kon gewoon blijven rijden en springen. Zelfs in de barrage (1.30 internationaal) gingen ze gewoon voluit!
De bodem lijkt veel op de achteberg en naar horen zeggen is de equifond goedkoper. In Twente zijn steeds meer (spring)ruiters die deze bodem bij hun thuis laten aanleggen. Kijk maar eens op de site voor wat info

oORoosjeOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 23:45

Agterberg bodem! wij hebben zowel binnen als buite agterberg liggen en het is heel fijn.. weinig onderhoud aan en altijd prima te rijden... en de meeste internationale concourse zijn ook op een agterberg bodem dus het zal zeker niet slecht zijn! Knipoog

goofyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 11:26

met agterberg (ofzoiets) heb ik geen ervaring. Met eb&vloed wel. wij hebben 2 eb&vloed buitenbakken op de manege en ik vind ze erg fijn!
maar inderdaad, zoals al zo vaak gezegd, wel drollen weg halen, slepen en tijdig de pomp aanzetten.
Maar ik vind 'm super!