maar een bak voor wedstrijden moet (en is meestal) 20x40 meter zijn Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
maar een bak voor wedstrijden moet (en is meestal) 20x40 meter zijn 
gaat 30m bij 60 m worden! Zeeuwtje68 schreef:Ik krijg een prive rijbak achter ons huis heerlijkgaat 30m bij 60 m worden!
Rieja schreef:Thuis heb ik nog steeds alleen een stuk weiland
maar mijn juf heeft een baantje achter het huis van zo'n 18X38. Dat is alleen goed te doen, maar met z'n drieën wordt het al lastiger.
Mandyke schreef:De pensionstal waar mijn paardje nu net naartoe verhuisd is heeft een bak van 25m x 85m. Echt wel gigantisch! Kan niet wachten om er een drafje in te trekken!
annastasia schreef:Rieja schreef:maar mijn juf heeft een baantje achter het huis van zo'n 18X38.
Hoe doen ze dat dan tijdens de manegelessen waar ze soms wel met 8!! man tegelijk rijden??
Citaat:Ik zei niet dat het een manege was toch?
boeflover schreef:ik weet niet op wat voor grond jullie zitten, maar wij zitten hier op vette klei. wat dus behoorlijk wat extra kosten met zich meebrengt als bv. zandgrond(want daar is het gewoon de grond omgraven en dan heb je en heerlijke bak bovenop).
wij hebben thuis een eigen bak.
onze bak is 20x55-60(waarvan op dit moment 15x15 m paddock, dus gewoon 20x40 en een looppadje naar de bak zelf).
als ik het me goed herinner is die als volgt opgebouwd:
als eerste schelpen
dan zwaarder zand met drainage om de 5 m.
dan lichter zand als toplaag.
hij moet op het moment alleen weer opgehoogd worden, in het midden is hij lager als aan de randen komen te liggen dus heb je het badkuip idee, en dus plassen..
Maar dit is natuurlijk niet te vergelijken met een bak aan huis
Ideaal voor het rijden van jonge paarden. Dan hoef je geen krappe bochten te nemen