Vanaf hoe oud stapmolen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vanaf hoe oud stapmolen?

1jaar
2 (3%)
2jaar
6 (11%)
3jaar en ouder
43 (84%)

Totaal aantal stemmen: 51

merrieveulen

Re: Vanaf hoe oud stapmolen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 11:47

inderdaad, het is beter dan op stal staan, maar nog beter is gewoon op de wei of in de paddock. het lijkt mij dan ook dat je een stalling kiest die één van beide voorzieningen gewoon heeft.

persoonlijk houd ik er niet van om een paard zo 'onpersoonlijk' te laten werken, imo is een stapmolen niet te vergelijken met longeren, met longeren is er iemand met het paard bezig, in de stapmolen niet. zielig vind ik een stapmolen in geen geval, echter zou ik zelf toch altijd ervoor kiezen om zélf iets met mijn dieren te doen, een lekkere wandeling of even wat eenvoudig longeerwerk bijv.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 20:47

Marcella_e schreef:
vanaf 3 jaar een beetje de zelfde leeftijd als je zou gaan longeren. Longeren is ook rondjes lopen dus ik kan niet zo in zien waarom longeren niet zielig zou zijn en stapmolen wel.

Ik vind geen van beiden zielig. Maar longeren zie ik het nut van in en de stapmolen niet. Ik zorg dat mijn paard op een stal staat waar hij elke dag buiten komt, dan heb je de stapmolen als 'tijdverdrijf' voor je paard niet nodig.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 15:39

Vanaf 3 jaar en dan zou ik liever longeren (dat is afwisselender en je hebt goed zicht op je paard) dan in de stapmolen. Stapmolen vind ik voor mensen die té makkelijk zijn.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 16:03

Marcella_e schreef:
vanaf 3 jaar een beetje de zelfde leeftijd als je zou gaan longeren. Longeren is ook rondjes lopen dus ik kan niet zo in zien waarom longeren niet zielig zou zijn en stapmolen wel. het is maar een rondje stappen dus waarom zou een paard al vol bespierd moeten zijn?

Als ik de beschikking zou hebben over een stapmolen zou ik er zeker gebruik van maken. Zeker met jonge paarden als ze de ene dag gewerkt hebben kunnen ze de andere dag even 30 minuten in de stapmolen om te spierpijn er uit te lopen.

Op stallen waar bijvoorbeeld maar 1 paddock is kan je je voorstellen dat die vaak bezet. Dan zou ik me paard liever even in de stapmolen zetten als maar op stal laten staan.

Ik zie een stapmolen als hulpmiddel voor bepaalde doelen en niet als vervanging voor een wei mochten sommige dat denken.

Hier ben ik het helemaal mee eens! Ja