Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Marcella_e schreef:vanaf 3 jaar een beetje de zelfde leeftijd als je zou gaan longeren. Longeren is ook rondjes lopen dus ik kan niet zo in zien waarom longeren niet zielig zou zijn en stapmolen wel.
Marcella_e schreef:vanaf 3 jaar een beetje de zelfde leeftijd als je zou gaan longeren. Longeren is ook rondjes lopen dus ik kan niet zo in zien waarom longeren niet zielig zou zijn en stapmolen wel. het is maar een rondje stappen dus waarom zou een paard al vol bespierd moeten zijn?
Als ik de beschikking zou hebben over een stapmolen zou ik er zeker gebruik van maken. Zeker met jonge paarden als ze de ene dag gewerkt hebben kunnen ze de andere dag even 30 minuten in de stapmolen om te spierpijn er uit te lopen.
Op stallen waar bijvoorbeeld maar 1 paddock is kan je je voorstellen dat die vaak bezet. Dan zou ik me paard liever even in de stapmolen zetten als maar op stal laten staan.
Ik zie een stapmolen als hulpmiddel voor bepaalde doelen en niet als vervanging voor een wei mochten sommige dat denken.