Wandelen jullie wel es met je pony/paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 23:50

Ik ga vaak wandelen samen met Myrthe en Tiko meestal gaan we s'avonds en wandelen we meestal een klein rondje.ik ben ook wel eens met Richtje naar het bos gewandelt en hebben we daar de paarden laten grazen.ik kan wel gewoon rijden op m'n pony maar wandelen vindt ik net zo leuk.

maaike_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 00:39

Ik wandel met Sarah minstens wel 1 keer in de week. Met Mickey wandel ik heel veel, helemaal nu ze niet meer goed voor de kar kan, en ik wil haar toch in conditie houden.

Redgold

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 01:01

Jazeker, als ze de weide niet op mogen dan ga ik wandelen en ondertussen lekker gras laten eten. Ik probeer hem zo vaak mogelijk van stal te halen, naast de dagelijkse training, even een frisse neus halen en de beentjes strekken.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 09:00

Ja, toen hij er net was gingen we echt grote wandelingen maken, nu is het minder. Ik wandel in ieder geval bijna dagelijks met hem. Na het rijden om de benen wat af te laten koelen en de pezen uit te laten harden. Verder wandelde ik altijd naar mijn instructrice. Dat is via het bos zo een 45 minuten wandelen. Nu kan ik erop en rij ik er weer heen.

easter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 18:31

Elke dag minstens een half uur. Ik kan niet meer rijden op m'n verzorgpony, omdat ze wat aan haar benen heeft.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 18:33

Nee niet zo vaak, meestal laat ik ze gewoon grazen, ik vind het niet echt leuk om met Bunny te lopen want dat vind ze zelf ook niet leuk ze kijk alleen maar naar het gras Boos!

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 18:45

Soms wandel ik weleens met haar. Heb zelfs een tijdje met haar hardgelopen Haha!
Ging best goed Knipoog

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 20:00

Zeker wel.
Blacky vind het fijn om door het bos te wandelen en om over het zandpad te rollen....en door de waterplassen te rennen...vooral als ie gaat bokken Haha!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 22:20

Ik wandel toch vrij regelmatig met Fayette. Soms alleen maar de straat op en neer maar ook vaak het bos bij ons achter in en dan zijn we al snel een uurtje ofzo weg. Vandaag zijn we ook nog weer aan de wandel geweest, eerst langs de kant van de weg wat laten grazen (zoveel gras staat er niet meer op de wei), toen over het zandpad gewandeld (kon ik gelijk even kijken hoe groot haar passen waren, ze stapt in iedere geval met haar achterbenen ruim over de afdruk van haar voorhoeven heen), nog in een grote waterplas met het water gespeeld want het blijft toch eng om helemaal tot je knieen in het water te lopen en daarna door het bos gestruind, over boompjes heen stappen, boompjes besnuffelen en erin happen, etc. Fayette vind het altijd erg leuk om te wandelen en ik ook, zo leert ze gelijk de directe omgeving kennen en is ze niet meer bang voor waterplassen, omgevallen boomstammen, etc. En ze leert goed op te letten waar ze loopt door al die omgevallen boomstammen in het bos Haha!

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 22:23

ik heb vanmiddag nog een lange wandeling gemaakt met 2 shetjes (1 van een paar maanden en 1 van 1,5) heel gezellig met ze tween de paardjes uitlaten, vooral de reacties van honden zijn leuk }>
-blaf- het is geen paard maar ook geen hond, wat kan het zijn Verward -blaf-

bloemkooltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 22:55

ik wandel ook heel veel met mijn pony. als het slecht weer is, ga ik ipv rijden wandelen (=veiliger dan rijden als het waait en regent..... Schijnheilig ). ook als er paden zijn waar we nog nooit zijn geweest ga ik vaak wandelend heen. kan ze eerst eens rustig wennen aan de nieuwe omgeving. met mijn verzorg pony die al wat ouder is en waar niet meer op gereden wordt wandel ik ook vaak mee (nu niet meer trouwens, ze is hoefbevangen Verdrietig ). is leuk, komt ze ook nog eens buiten het weiland Haha!

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 21:58

Ik wandel 2x in de week met mijn paardjuhs ...
Ik ga er dan naast hardlopen samen met mijn
vriendin en die beestjuhs lopen er heerlijk naast
te draven in het bos of in de polder Haha!
Gaat heeeeeeeel goed! Schijnheilig
Groetjes Ilona Party!!

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 22:10

Regelmatig, zeker in de periode dat ze het land niet opkan, dan kan ze buiten toch nog lekker grazen. Ik moet bekennen dat ik soms, als ik eigenlijk van plan was om te gaan wandelen de verleiding niet kan weerstaan en toch op Jerai's rug kruip Schijnheilig. Maar ik wandel dus regelmatig met haar en de komende tijd zal het alleen maar wandelen zijn wat ik met haar kan doen, omdat ze een blessure heeft.