Vraag over Pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nettieejj

Re: Vraag over Pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 17:36

doornroos schreef:
Is er nog iemand we hebben genoeg geld.
We zijn niet arm!
Of denk je dat.

NEee, dat is het niet, maar paarden houden is gewoon duur! Maar ik heb hier gewoon echt geen zin in, laat ik nou maar zeggen wat ik al heel de tijd wou zeggen:
Neem geen eigen pony! Val geen pony lastig door hem te kopen en in je tuin te zetten, en ga gewoon lessen op de manege!
Laatst bijgewerkt door Nettieejj op 20-10-07 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 17:36

volgens mij heb jij geen idee over hoe en wat.. Nors opkijken
nouja je komt er vaneigens wel achter
ik zou zeggen; blijf lekker op de manege rijden Pling en neem evt daar een verzorg pony

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 17:38

Marian_ heb je dat tegen nettieejj of tegen dornroos Tong uitsteken
TS: krijg je les? gaat er iemand jou helpen? en weet je wel wat over de verzorging van een paard?
En heb je al verzorg pony's gehad?

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 17:39

Paulaa_ schreef:
Marian_ heb je dat tegen nettieejj of tegen dornroos Tong uitsteken
TS: krijg je les? gaat er iemand jou helpen? en weet je wel wat over de verzorging van een paard?
En heb je al verzorg pony's gehad?

doornroos Knipoog daar gaat het tenslotte om toch?

ik ben het trouwens helemaal met nettiejj eens
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-10-07 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, er zit een editknop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 17:41

jep idd, ik denk dat een vz pony ook veel beter voor haar is..
natuurlijk is het de droom van ieder kind om een eigen poyn te krijgen.. maar wat doe je als je er te groot voor bent..

doornroos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-07 17:42

maar denken jullie nou dat het mag ik ga dan naar de gemeent dan mag het dan maak ik een stal koop de twee shetjes en ga naar huis laat ze wennen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 17:42

mm zo simpel is het niet

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 17:43

Dat het magt kan me helemaal NIKS schelen, neem gewoon geen pony! een pony kopen gaat niet zo 1 2 3! dat kost tijd! lees nou even alle berichten voordat je post!

doornroos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-07 17:43

maar ik weet echt zoveel van paarden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 17:44

idd nettiejj Lachen

nou wat weet je allemaal dan? hoe loopt hij ontspannen dan?

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 17:45

doornroos schreef:
maar denken jullie nou dat het mag ik ga dan naar de gemeent dan mag het dan maak ik een stal koop de twee shetjes en ga naar huis laat ze wennen

dan maak jij een stal.. reken er maar op dat jij geen stal mag maken in een achtertuin.. een pony houden reken ook maar niet op.
meiss voor de zoveelste keer. ga naar de manega lekker rijden en laat de pony gewoon op staan waar hij nu staat.
je bent 10 lijkt me sterk dat je al zooo veel van paarden weet. aangezien je een pony alleen in de achtertuin wou houden

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 18:00

haal jij dat geld zo even uit je binnenzak? vergunning voor stal heb je niet zomaar, daarbij komt dat die ook gebouwd moet worden, de aankoop van de 2 shets met toebehoren is niet niets en zeker niet als je 10 bent

ik denk dat jij dat grasveldje voorlopig nog een tijdje leeg moet laten staan en een leuke verzorgpony zoeken, als je dan 12 of rond die leeftijd bent heb je vast al heel veel meer geleerd met die verzorgpony en dan kun je eens gaan denken aan een eigen pony

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 18:54

Moderatoropmerking:
Enorme off-topic discussie verwijderd. Reageer of normaal, of reageer niet.

Pennybashen en offtopic gaan slowchatten is niet toegestaan.

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 18:57

ow ja, en als ik mijn shetje heb ga ik zz-dressuur met hem rijden, want dat kan hij tenslotte al. volgens mij is hij zelfs beter als anky Tong uitsteken

maarja, je kan niet zomaar even een vergunning aanvragen en gaan bouwen (weet je wel hoeveel geld dat kost om 2 stallen te bouwen) En dan ook nog alle kosten 2x zoals: DA, hooi, stro, wormenkuur, inenting, en hoefsmid

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 19:01

Volgens mij mag het best, zolang de buren niet gaan klagen. Denk alsjeblieft er wel goed over na, een pony (zeker 2) houden is duur, en kost veel tijd. Ik hoop dat je weet wat je doet, zo ja, veel succes en plezier met je Shets dan.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 19:02

natasja1991 schreef:
ow ja, en als ik mijn shetje heb ga ik zz-dressuur met hem rijden, want dat kan hij tenslotte al. volgens mij is hij zelfs beter als anky Tong uitsteken

maarja, je kan niet zomaar even een vergunning aanvragen en gaan bouwen (weet je wel hoeveel geld dat kost om 2 stallen te bouwen) En dan ook nog alle kosten 2x zoals: DA, hooi, stro, wormenkuur, inenting, en hoefsmid

ben het met haar eens je moet alles dubbeldoen en ga er eerst eens goed over na denken ik weet het is een wens van de meeste mensen maar het is niet makkelijk even een paardje kopen en wat als je hem heb.

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 19:04

ik ben blij dat ik binnenkort 1 paard krijg, en nog blijer dat ik dan maar voor 1 paard hoef te betalen Haha!

nash

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 19:05

en waar ga je met de mest heen? die kiep je over de schutting? Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 19:07

Maya schreef:
Moderatoropmerking:
Reageer of normaal, of reageer niet.

Moderatoropmerking:
Daar bedoel ik dus ook mee, gewoon met respect reageren en uitleggen waarom je denkt dat het geen goed idee is. Sarcastische reacties zijn dan dus ook _niet_ de bedoeling.

Leg gewoon onderbouwd en uitleggend uit waarom je denkt dat het geen goed idee is. Daar bereik je uiteindelijk een stuk meer mee.

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 19:14

ja, maar zo dacht ik ook, waar laat je de mest

je kan het idd. niet zo over de schutting gooien. Daar heb je ook een vergunning voor nodig...
(daarmee bedoel ik dat je een vergunning nodig hebt voor een mestplaats, en die word opgehaalt ofzo)
heb er niet zoveelo verstand van, maar wel dat er dan een en ander geregeld moet worden

aleida_thijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 12:06

Ik zou echt niet zomaar éven'2 shetlanders gaan kopen, misschien over een paar jaar als je het zeker weet....

nash

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 21:46

mijn buurvrouw heeft 2 shets thuis, maar dat is op een boerderij met veel ruimte en weide de stallen stonden er ook al...is alleen mooi en netjes opgeknapt. Waar zij allemaal rekening mee moet houden...pfff en dat is dan op een boerderij. ik denk dat je bij huis nog veel meer problemen kan gaan krijgen...en dan moeten ze misschien zelfs weg..daar wil je dan toch niet meer aan denken?

dan heb ik het over alle spullen die je hebben moet, voeding (en waar laat je zoveel balen hooi en stro die je inkoopt?),
komt je hoefsmid wel daar aan huis?, mest afvoeren heb je een vergunning voor nodig en zelfs met 2 shets is dat redelijk veel,
een schuilstalletje heb je een vergunning voor nodig en wie bouwt dat en dit zijn ook veel (lees erg veel) extra kosten, een ruif, een voerbak, waterbakken evt automatisch en anders 2 x daags voldoende vers water brengen, beweging moeten ze ook allebei voldoende krijgen, en wat als er een ziek wordt, kosten dierenarts, extra verzorging.

Maar even buiten deze dingen om....shets zijn erg leuk en schattig maar de meeste shets zijn kleine draken (sorry als ik iemand hiermee beledig want ik bedoel het goed, ik vind ze erg leuk!) Hier proberen ze regelmatig uit te breken, we hebben 3 hekken tussen het land en de rest van het erf, alledrie de hekken hebben 2 of 3 sloten en nog weten ze soms uit te breken door gewoon het hek te slopen..... Rolleyes ik denk dat dat heel vervelend kan zijn in een woonwijk. En is je moeder blij als ze uitbreken en de moestuin vd buurman omploegen?
Onze shets zijn erg gevoelig voor hoefbevangenheid en mogen niet meer op het gras....dus gras van een groot stuk land eruit en houtsnippers erin...ook allemaal veel extra kosten aan gehad wat je van te voren niet verzint..Dat wordt nl met een grote kiepwagen zo op een grote hoop gekiept en ik heb niet eens aan mn buuf durven vragen wat dat nou kostte..)
denk er dus HEEEEEL goed over na....ik zou lekker in de buurt eerst een verzorgshet zoeken en kijken of je het vol houd. wij zijn er smorgens al gauw 3 kwartier mee bezig (voeren, uitmesten, buitenzetten en controleren, hoefjes krabben en water brengen)
En dan moet je smiddags nog een keer, je moet beweging geven en savonds weer naar binnen en weer hooi geven, vers water brengen etc. Ik denk dat er veel meer tijd in gaat zitten dan jij je bedenkt.....ik help mn buuf nl elke dag hiermee zodat we deze dingen samen doen..is het iets minder werk en minder tijdrovend.
en als je je verzorgshet hebt, ga er dan smorgens voor school een keer heen, uit school nog eens en beweging geven en dan savonds laat nog een keer...succes

nash

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 09:19

Wil ik nog een kleine aanvulling opmerken...hebben je ouders ook verstand van paarden?
want je kan misschien wel veel weten (daar kan ik niet over oordelen, maar je bent pas 10) maar het is verstandig om een volwassene te vragen of het allemaal oke gaat, die zien misschien toch iets meer. Een tien jarig meisje mag nooit alleen een pony verzorgen naar mijn idee.