De verhuizing van een paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: De verhuizing van een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 08:41

Fijn om zo veel goede berichten te lezen.
@ SuuZzel, ik heb ook voor 100% de goede keuze gemaakt. Hij gaat hier in de winter ook overdag de weide op en dat wilde ik graag, ik hou niet van het houden in een box de hele dag in de winter. Ze moeten wel de benen kunnen strekken. En omdat je theoretisch weet dat je de goede keuze hebt gemaakt, is het altijd nog maar afwachten wat het paard er van vindt. Dus is zo'n periode best spannend. Ik hoop dat hij in de toekomst wat meer aansluiting vind bij de anderen.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 10:11

3,5 week geleden zijn 2 mini merries uit Amerika hier aangekomen.
Voor hen was het allemaal wel erg veel.
Eerst vanaf de verkoper een reis van bijna 2000km naar het quarantaine station.
Toen ruim 30 dagen in quarantaine en daarna nog eens een reis van ruim 30 uur tot ze hier thuis waren.
Vreemde mensen, voor de 2e keer in korte tijd een vreemde stal, totaal ander klimaat (van 35+ naar 15 graden en regen) en de lange reis...

De 3 jarige was best snel gewend en relaxed. De 10 jarige heeft er duidelijk meer moeite mee gehad. Zij was erg afgevallen en begint nu pas rustiger te worden en je ziet haar nog steeds veranderen.
Het scheelt dat ze hier een heel regelmatig dagritme hebben qua voerbeurten en paddock/weidegang. Na een paar dagen zag je duidelijk dat ze wisten wanneer er wat ging gebeuren en werden ze rustig.
Wel trekken ze nog veel naar elkaar toe, ook als ze in de groep buiten lopen staan ze veel samen.

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:10

Blijkbaar verschilt het erg van paard tot paard. Die van mij passen zich gelijk aan...
Mijn merrie is in een jaar tijd 4 keer verhuisd en daarvoor ook al een aantal keertjes veronderstel ik, m'n 6 maanden oude veulen is ondertussen ook al 2 keer verhuisd.
Ik merk er echt weinig of niets van als ik ze verhuisd heb, ze doen even zot op de weide en daarna zijn ze weer 100 % zichzelf Knipoog
Moest is ze naar een stal verhuizen zou het volgens mij wel anders verlopen, ze zijn beiden gewoon van op de weide te lopen.
Nu staan we gelukkig en eindelijk op een goed adres, ik huur nu een weide in de buurt en heb dus geen last meer van manege- of pensiontoestanden.
Met enig geluk hoeven ze in de toekomst nog maar een keertje te verhuizen en dat is dan naar m'n eigen weide Haha! Can't wait...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 22:35

Dat lijkt me het allerbeste, je eigen stal aan huis, 'zucht ' Dromen Dromen (droomt verder)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 11:02

Bij mijn paard heeft het twee maand geduurd... Ze is van stal naar een groep paarden op een weide verhuisd. Het was zo erg dat ze over de draad sprong (weide was verdeeld in drie) en daar in een hoekje in de gietende regen bleef staan...

Het was eigelijk best erg dus hebben we haar stukje bij beetje in de groep gegooid. Het heeft lang geduurd maar nu is alles terug goed, behalve af en toe een dikke ruzie...

blondje053

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 23:29

vandaag word ons tweede paard gebracht door een transporter.
Hoop dat die er goed uitkomt en dat die zich snel op zijn gemak zal voelen en dat die samen in een wei kan met mijn paardje

miep23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 21:54

Wij kwamen van een drukke stal naar een rustige stal. Onze paarden waren dus erg relaxed. Achteraf hadden we dit veel eerder moeten doen.

johana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 21:58

onze paarden zijn ook al rustig zins ik verhuist ben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 22:41

Ik was er weer vandaag, niet zo veel geweest deze week. Hij liet dat duidelijk merken door totaal geen interesse in me te tonen. Toen ik uit de auto stapte, kwam hij blij naar het hek galopperen. Toen ik bij het hek kwam, aaide ik hem even en weg was ie weer. Hij is dan chagrijnig, normaal houdt dat na 5 minuten op en wordt hij weer mijn paardvormig aanhangsel, maar hij houdt het nu wel erg lang vol Boos!