Zijn jullie paarden verzekerd ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zijn jullie paarden verzekert?

Poll eindigt op

neej mijn paard(en)zijn niet verzekert
18 (40%)
ja mijn paarden wel
23 (51%)
anders....
4 (8%)

Totaal aantal stemmen: 45

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 10:27

Ik heb beide paarden verzekerd bij Amev-Hippo beide ODA (ongevallen, dood, ademhaling) + beperkte ziektekosten. Zoals bijv (koliek) operaties.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 11:39

even iets anders, is het zo dat je paard na z'n 16e uit de verzekering valt, zoiets heb ik gehoord.

Ik heb Darmorah overginds niet verzekerd.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 12:24

letizia80 schreef:
even iets anders, is het zo dat je paard na z'n 16e uit de verzekering valt, zoiets heb ik gehoord.

Ik geloof al met 12 jarige leeftijd hoor! Overigens, nog iets: ik heb mijn paarden niet verzekerd ook omdat ik zelf over hun lot wil kunnen beslissen. Ik wil naar hun eigen bestwil kunnen handelen en niet in het economische belang van de verzekeringsmaatschappij.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-02 13:29

ja klopt met 12 jaar gooien ze ze er meestal al uit.
ik denk toch als je maar 1 paardje hebt, dat je ze dan wel verzekert.
maar als er meerderen komen, dat het dan toch snel te duur word.
wij hebben trouwens onze belangrijkste paarden ook niet meer in de verzekering.

Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 13:42

Nikita (bijna 19) heb ik niet verzekerd. Heb wel een potje voor als er een operatie uitgevoerd moet worden, maar wil ten allen tijden zelf beslissen. Moet wel zeggen dat ze de afgelopen zes jaar maar vier dagen niet rad is geweest in verband met een misstap in de wei *klopt het snel af*.

Stel dat ze in verband met koliek geopereerd moet worden. Kans op slagen/overleven is 50%, ik wil dan zelf de beslissing kunnen nemen; of ik haar een (misschien laatste) traumatische rit richting Utrecht aandoe, of dat ik het laat. Geen verzekering die mij zegt wat ik moet doen om eventueel uitbetaald te krijgen wanneer het misgaat..

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 15:07

Ik heb zelf ook de keuze. Als mijn paard afgekeurd wordt en evt afgemaakt moet worden kan ik mijn paard tegen de slachtprijs terugkopen als het ware. Dat geld gaat dan van het uit te betalen bedrag af. Mijn wordt dan wel geregistreerd als zijnde afgekeurd. Bij mij worden ze overigens met 17 jaar eruit gegooid. dat duurt gelukkig nog wel ff.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 15:27

Ik heb mijn eerste paard bij het 'fonds' gehad, en toen die stuk ging wouden ze hem niet opnemen. "Hij kan toch nog loop'm??" zeiden ze Boos!
De tweede heb ik bij interpolis verzekerd, maar ik was ieder jaar meer dan 500 piek kwijt. Dat heb ik 2 jaar gedaan en heb hem er toen uitgehaald.
Mijn pony zat ook in het 'fonds'. Een evt volgend paard zal ik niet zo snel meer verzekeren, vanwege de eerdere ervaringen.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 15:34

Desiree"]
[quote="letizia80 schreef:

Ik geloof al met 12 jarige leeftijd hoor!
[/quote]

Dan maakt het niet uit of ik Dar verzeker, ze is immers al 12, maar ik heb ook altijd een reserve achter de hand voor het geval er is "groots"moet gebeuren

wodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 19:54

ik heb wodan ook niet verzekerd. Spaar liever zelf elke maand een bedrag voor onvoorziene zaken dan dat ik dat aan de verzekering betaal en dan ook nog eens voor een X bedrag een eigen risico heb. Nee ik doe het liever zo.

Gekkemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 20:18

ja weet nie wat we precies betalen in het jaar.. maar ik dacht dat we iets van 5000 gulden kregen ofzo als hij wat kreeg waardoor hij niet meer in de sport kan uit worden gebracht... maar ik weet het niet preciez zeker hoe het ziet Verward

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 20:25

Ja!!! Gelukkig wel, ik zit nu bij Interpolis, zat eerst bij Amev.
Als ik zie wat Reus gekost heeft en ik hoefde maar 25 procent zelf te betalen, en Monika kreeg ernstige koliek, toen ik haar net had, helaas had ik toen 20 dagen wachttijd en moest ik dat zelf betalen, ik moest toen naar Utrecht, dat kostte aardig wat. Maar het geeft me een veilig gevoel dat mijn paarden verzekert zijn, ze zijn uitgebreid verzekerd.

Voice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 21:08

Ik heb mijn paarden allebei verzekerd. Voice kon ik vanaf zijn 21ste (was foutje van de Amev, had zijn 20ste moeten zijn) niet meer uitgebreid verzekeren, dus daarvoor keren ze alleen nog uit als hij komt te overlijden. Taliesin heb ik wel uitgebreid verzekerd, ook tegen brand en diefstal e.d. Ik vind het wel een prettig idee. Ook al heb je er je paard niet mee terug als het komt te overlijden, zelf zou ik op termijn toch weer een ander paardje willen en dan is het alvast een begin. Aan de andere kant is het misschien ook wel het vestzak-broekzakprincipe. Of je geeft het aan de verzekeringsmaatschappij en zij keren wat uit of je legt het zelf apart. Net waar je je prettig bij voelt denk ik.

Judith