Hoe bergen jullie je dekens op ???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

miss_kippie

Re: Hoe bergen jullie je dekens op ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 15:38

bij ons op stal heb je van die grote rekken en iedereen heeft er twee dus dat is wel fijn en je dekjes kan je er ook op kwijt Lachen

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 15:42

2 dagen laten drogen als ze nat zijn en dan in de kast (ik heb een brandweerkast, dus muisvrij). Na de winter doe ik alles wassen en in een kast die de hele zomer dicht blijft.

LieftMelissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 15:42

Ik hang hem meestal op een rek bij mij in de zadelkamer

karolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 15:45

opvouwen en in een plastiekzak en thuis opbergen!
Knipoog doeii!

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 15:46

Nathalie84 schreef:
2 dagen laten drogen als ze nat zijn en dan in de kast (ik heb een brandweerkast, dus muisvrij). Na de winter doe ik alles wassen en in een kast die de hele zomer dicht blijft.

Zo ruim ik de dekens ook op. Ik laat ze soms wat langer drogen, zodat ze echt kurkdroog de kast ingaan anders ben ik bang dat 'het weer' erin komt.

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 15:49

meestal gebruik ik de dekens zo regelmatig dat ik niet eens tijd heb ze op te bergen Knipoog. Meestal hangt de regendeken aan het dekenrek en de rest ligt in de kast. Behalve zomers vind je bij mij geen dekens.

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 19:57

Norway_girl schreef:
Ik berg ze op in een kussenbox, weet niet of ze dat in NL hebben? Maar daar doe je je buitenstoelkussens in. Knipoog Erg handig!
#edit# ik laat ze wel eerst drogen. Dan leg ik ze over die kisten.

dat doe ik ook heb vant zomer een kist gekocht bij de aldi van plastic weliswaar maar het is mooi opgeruimt

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 20:04

james100 schreef:
ik hang ze in mijn stal.. gewoon (hoog) een touw spannen (tegen de wand/en)en daar je dekens over hangen.. heerlijk alles hangend!

ik had ook zo'n idee, tot ik op de grond allemaal pluisjes vond, en er dus gewoon in 3 dekens giga gaten zaten. (stomme muizen, waar je niet vanaf komt midden in het bos hier Boos!

Nu heb ik ze in een grote afgesloten regenton liggen!

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 20:49

Ik hang mijn dekens op een touwtje aan de stallen. Lachen

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 21:00

Ik heb mijn dekens ook in van die plastic kisten voor tuinstoelkussens opgeborgen. Dat is ideaal, ze blijven schoon en droog en de muizen kunnen er ook niet bij. En er passen heel veel in.

Boetiekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 01:06

chantalvdv schreef:
james100 schreef:
ik hang ze in mijn stal.. gewoon (hoog) een touw spannen (tegen de wand/en)en daar je dekens over hangen.. heerlijk alles hangend!

ik had ook zo'n idee, tot ik op de grond allemaal pluisjes vond, en er dus gewoon in 3 dekens giga gaten zaten. (stomme muizen, waar je niet vanaf komt midden in het bos hier Boos!

Nu heb ik ze in een grote afgesloten regenton liggen!

Zonde van de dekens! Een afgesloten regenton heb ik nog niet eerder gehoord, wel een leuk idee maar weet niet of ik het zelf handig zou vinden.

Dekens bewaren op vochtige plekken of in de buitenlucht is absoluut niet slim. De dekens worden er daar in ieder geval niet mooier op! Zelf kreeg ik een deken mee in een soort van plastic tasje. Meestal borstel ik het deken schoon nadat ik het evt. laat opdrogen. (Wanneer ik het deken diezelfde dag nog gebruik hang ik hem even uit aan een rek in de schuur.)
Gaat in de wasmachine wanneer ik het deken de komende tijd niet meer gebruik. Vervolgens vouw ik het deken netjes en tot erg klein op en rits hem dan in het tasje dicht. Deze bewaar ik ook nog eens binnen zodat hij netjes blijft en weinig ruimte in beslag neemt!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 10:38

Wij hebben een dekenrek op stal staan. We hebben nogal wat dekens (4 paarden) dus in de winter liggen de zomerdekens in een opbergkist en in de zomer de winterdekens. De dekens die we op 't moment gebruiken hangen over het dekenrek. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 12:23

Bij mij op stage hebben we een paar van die rekken hangen, waar we ze over heen hangen. 's zomers hangen de winterdekens gewoon onder de zweetdekens en vliegendekens, en de vliegendekens komen 's winters onderop te liggen. Niet ideaal, maar het werkt opzich wel goed.

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 13:20

als ik mijn deken niet meer nodig heb dan was ik hem en dan doe ik hem in zo'n vacuumzak zodat er geen vieze beesten bij kunnen komen! Clown
Het is mij tot nu toe nog altijd gelukt en ik hoef niet elke x een nieuwe te kopen Lachen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 21:15

Gewassen dekens bewaar ik thuis op zolder in een grote opbergkist.
Gebruikte deken hangen op dekenrekken op stal, en die regelmatig gebruikt worden over het dekenrek aan de boxdeur.
Natte dekens hang ik altijd goed uit zodat ze kunnen drogen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 21:20

Gewoon t jaar rond op t dekenrek. Die ene keer per jaar dat ik ze gebruik...

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 21:20

Thuis in de berging, daar heb ik een grote kast staan waar ze allemaal in liggen. Als ze gewassen zijn, gaan ze in een dekentas of plastic tas en dan zo de kast in. Op stal heb ik alleen een zweetdeken en vliegendeken liggen, meer heb ik niet nodig. Zijn ongevoerde regendeken heeft hij dag en nacht op.

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 21:37

Ik heb zo'n grote turken tas Nagelbijten / Gniffelen daar heb ik dekens in zitten, heb geen last van schimmel oid

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 22:36

Opvouwen en in een plastic tas in m'n kast.

RockyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 14:03

james100 schreef:

Her precies hetzelfde met dekens die in die periode gebruik (in de zomer bijvoorbeeld vliegendeken, regendeken, zomerdeken en in de winter winterdeken, zweetdeken, regendeken en uitrijdeken) De dekens die ik op dat moment niet gebruik liggen schoon, droog en opgevouwen in een kast.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 17:58

Ik heb van die grote dekentassen, ooit een keer gekocht bij de Wibra volgens mij voor 1 euro per stuk.
In 1 zo'n tas kunnen 2 dekens.

De dekens die regelmatig gebruik hangen op het dekenrek. De anderen berg ik schoon op, thuis in die dekenzakken.

Werkt ideaal Lachen

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 17:59

Ze liggen nu nog opgevouwen, maar er komt al een dekenrek aan die ik op kan hangen Lachen

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 20:54

Nicole85 schreef:
Ik heb van die grote dekentassen, ooit een keer gekocht bij de Wibra volgens mij voor 1 euro per stuk.
In 1 zo'n tas kunnen 2 dekens.

De dekens die regelmatig gebruik hangen op het dekenrek. De anderen berg ik schoon op, thuis in die dekenzakken.

Werkt ideaal Lachen

die bedoel ik ook Nagelbijten / Gniffelen

Lotzilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 21:01

Ik hang ze altijd op het dekenrek, zo kunnen ze goed luchten en gaan ze niet stinken Knipoog