Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
VeerenAshley schreef:anoukbijl schreef:of de stal gewoon wat viezer houden.
Vind je dit echt een goed idee? Lekker, staat het paard al de hele dag binnen, mag het ook nog eens in z'n eigen viezigheid staan...
Bonnie_Theun schreef:Hoezo TRIEST??
putzy schreef:gewoon vaker naar buiten, en als dat niet kan, een speeltje in de box leggen tegen de verveling want daarom gaat ze eten.
putzy schreef:gewoon vaker naar buiten, en als dat niet kan, een speeltje in de box leggen tegen de verveling want daarom gaat ze eten.
supertinkie schreef:Inderdaad zorgen dat ze de hele dag door wat te knabbelen hebben. Zou eerst ook zeggen op zaagsel of vlas zetten, maar las al dat, dat ook niet werkt.
Lieke schreef:Meer hooi geven, als je gewoon hooi geeft (geen kuil/voordroog), valt het met het dik worden wel mee, alleen krijgen ze een beetje een hooibuik, maar dat is normaal voor een paard.
Verder kan je hem ook wat wilgetakken geven zodat hij wat te knabbelen heeft.
Zoals gezegd moeten paarden de hele dag wat te knabbelen hebben, als hij een beetje stro eet is het niet erg, maar als het te veel wordt kan hij er koliek van krijgen. Dus je moet het stro vervangen voor iets anders, dus hooi, weidegang of iets anders.

Juniortje schreef:Mijn paard eet ook stroo, i kzie het probleem niet helemaal
Niets iets om te licht over te denken!Bonnie_Theun schreef:Jullie moeten het zeggen als ik het verkeerd heb hoor, maar als je juist alleen maar meer hooi gaat voeren, komt je paard toch aan? Die van mij iig wel
mischien een idee, hij doet er ook (ietjesss) langer mee