Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Djaleesa schreef:Als mensen weg zouden gaan omdat paarden onvoldoende buiten lopen dan komen er vanzelf meer stallen waar dat meer kan. Kwestie van vraag en aanbod.dus jij denkt ook dat iedereen zomaar naar een andere stal kan gaan? sorry hoor maar vind het een beetje raar gezegt van je. Niet iedereen heeft weiland in de winter. Niet iedereen kan alles hebben. Dan maar geen wei en een paar uurtjes in de buiten bak enz.
Dan hebben ze in de zomer helemaal geen gras meer.
Visconti schreef:Citaat:is dit erg?
Natuurlijk is dit erg, je sluit een dier dat gemaakt is om 14 kilometer per dag te lopen op in een ruimte van 3 bij 3, een dier dat gemaakt is om in een groep met soortgenoten te leven, die sluit je op in z'n eentje, een dier dat gemaakt is om alleen in de buitenlucht te leven, sluit je op in een hokje binnen ... Iedereen die een beetje hierover nadenkt kan bedenken dat paarden hier volledig gefrustreerd van raken.. Als ik jouw was zou ik snel een nieuwe stalling zoeken.
Visconti schreef:@Jord: ja ik woon in het Noorden, heb lekker de ruimte hier, pappie en mammie hebben een mooi stuk land waar mijn paard 24/7 op staat. Ik heb de ruimte voor een paard, maar zou ik in de randstad wonen en ik had die ruimte niet dan nam ik geen paard. Ik woon in een kamertje in Groningen, als ik een konijn zou nemen zou ik dat konijn nooit een gelukkig leven kunnen geven want dan zou dat konijn in een klein hokje moeten, helemaal alleen zonder de buitenlucht. Dus neem ik geen konijn, ik snap niet waarom mensen paarden blijven kopen terwijl ze er simpel weg geen ruimte voor hebben. En dan met excuses komen "ja maar ik woon in de randstad" dat zijn toch dingen waar je over na denkt voordat je een paard koopt
flamejessy schreef:nou ik heb de mogelijkheid om mijn pony buiten te zetten in de winter.
maar mijn pony vind het niet eens leuk.
blijft voor aan het hek staan net zo lang tot ik haar weer kom ophalen.
en dat is niet omdat ze het koud heeft. want ze heeft een deken op.
dit is omdat ze er gewoon niet van houd. en omdat het op stal altijd gezellig is. lopen altijd wel mensen en paardjes rond over het erf. dus ze vind het veel lekkerder om in haar stalletje testaan.
dus dat het erg zou zijn. is echt pure onzin. want mijn pony vind het juist heerlijk op stal

shera schreef:uhm... volgens mij houdt niemand zijn paarden nog 'natuurlijk'. Ook al lopen ze 24/7 buiten, ze lopen achter een omheining (in de blubber met een beetje pech). Ze eten vaak gras waar rijkelijk kunstmest over gegooid is. Of ze eten (onbeperkt) hooi van hetzelfde gras. Veel rassen zijn zo doorgefokt dat ze helemaal niet meer zo dicht bij de natuur staan. Volgens mij heeft het paard van de TS het zo slecht nog niet. Zolang ze zorgt voor dagelijks beweging en buitenlucht! En volgens mij doet ze dat.