Paard weg voor vriend??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-02 13:23

SmithsGirl schreef:
Poohbeer.... we zijn op huwelijkse voorwaarden getrouwd, alles staat al op mijn naam en ik betaal alles al zelf... ik heb dit bewust gedaan, omdat ik financieel zoveel mogelijk onafhankelijk wil zijn en blijven.... Knipoog

En mijn huis ga ik toch wel verkopen. ik ben nl. op zoek naar een eigen stekkie in de provincie Groningen... Pling

ik betaal ook paard e.d. helemaal zelf gelukkig, maar aan het huis betalen we allebei de helft en verder hebben we dus samen 3 katten. huis is maar materiaal, maar ja de katten niet en die ga je dan scheiden van elkaar enzo. Dat bedoelde ik eigenlijk.

Bij jou is het dus zo te lezen ook misgelopen??

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 13:23

Nooit!!!!!!!! mijn paard is veel meer waard dan een relatie doe je je paard weg en dan gaat hij een maand later vreemd zeker daag.
Mijn paard is mijn vriendje door dik en dun kies je voor mij dan ook met paard Haha!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 13:26

Lielle schreef:
Karin, dat ben ik wel met je eens maar ik vind niet dat je zo bot kunt stellen dat je paard belangrijker is dan je vriend. Dan heb je IMO toch een raar idee over de prioriteiten in het leven. Wat ik wel belangrijk vind is dat mijn partner mijn keuzes respecteert, mits ik ook die van hem respecteer. Ik lees hier vaak dat mensen het heel normaal vinden dat ze 8 uur werken en 6 uur bij hun paard zitten incl het hele weekend. Dat zou ik als partner ook gaan schoppen.

En verder kan ik me helemaal vinden in jouw verhaal, dwingen werkt mij zeker niet (goh, zou Pablo toch een beetje op me lijken Haha! ) .

Het is hier niet een kwestie van dat je vriend belangrijker is dan het paard. Het is meer een kwestie van, is jouw vriend belangrijker dan JIJ. Je paard is een stuk van jezelf. Als je vriend van jou een dergelijke opoffering vergt ten behoeve van zichzelf, wat voor relatie heb je dan? en is je relatie met zo iemand de moeite waard?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 13:36

Desiree, dat bedoelde ik ook in mijn reactie op pagina 1 van dit topic: met het verkopen van je paard offer je een heel groot stuk van jezelf op aan je vriend, en is je relatie dat waard?

Als het echt een financiële kwestie zou zijn waar ik ook een uitweg in moet zoeken, dan zou het iets anders zijn. Maar een andere reden om omwille van mijn partner afstand te doen van mijn paard, die zou ik niet kunnen bedenken.

Erik34

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 13:38

Poohbeer schreef:
Hij wil "dat wandelend biefstuk" de deur uit.

Ik denk dat zij dan eerder op straat zal staan, als ze dat tegen mij zou zeggen Haha!

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-02 13:38

En als het paard houden betekend dat je daarnaast weinig gekke dingen kunt doen? Bijvoorbeeld lekker veel uit eten ofzo, of een dure vakantie?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 13:42

Aha, daar zit het hem in. Omdat jij zo'n 'dure' hobby hebt, blijft er niet veel over om samen met hem de dingen te doen waar HIJ waarde aan hecht? Of heb ik het nou mis?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 13:49

Poohbeer schreef:
En als het paard houden betekend dat je daarnaast weinig gekke dingen kunt doen? Bijvoorbeeld lekker veel uit eten ofzo, of een dure vakantie?

dat betekent het houden van een paard voor mij! inderdaad! offers brengen, NIET ALLES kunnen doen waar je zin in hebt. het is een keuze, of/of. Maar mensen kunnen tegenwoordig niet meer kiezen. Ze willen alles hebben, ze kunnen zichzelf niets meer ontzeggen. Erg zwak. Daarom zijn er nu zoveel gezinnen in de problemen, ja gedeeltelijk door de euro, maar voornamelijk door dit gedrag. zo zie je ook mensen aan kinderen beginnen en ze 4 dagen of meer per week in de creche stoppen. WAnt ze willen alles! Sorry, dat gaat niet, dat is maar voor een paar mensen weggelegd. En die hebben toevallig een hoop geld, maar daarnaast weer andere ellende.
Ik kan niet zo veel op vakantie, kan ook niet zoveel nieuwe kleren kopen. MAar ja, een vakantie duurt meestal maar een paar weken, die nieuwe kleren zijn niet zo heel hard nodig. MAar ik kan WEL iedere avond naar mijn paard!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 13:56

Poohbeer....... Naast mijn pony kan ik al geen gekke dingen meer doen.. en dat heb ik er met liefde voor over..... mijn vakantie breng ik liever op stal door dan op het strand van Barcelona bij wijze van spreken...

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-02 13:57

Karin schreef:
Aha, daar zit het hem in. Omdat jij zo'n 'dure' hobby hebt, blijft er niet veel over om samen met hem de dingen te doen waar HIJ waarde aan hecht? Of heb ik het nou mis?

Als ik het zo lees dan zit het hem daar idd in.
Ik betaal Kalista helemaal zelf, maar daardoor heb ik alleen geld voor een simpele vakantie e.d. Mijn vriend betaald niks voor mij natuurlijk omdat hij dan indirect mee zou betalen aan Kalista.

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-02 13:58

SmithsGirl schreef:
Poohbeer....... Naast mijn pony kan ik al geen gekke dingen meer doen.. en dat heb ik er met liefde voor over..... mijn vakantie breng ik liever op stal door dan op het strand van Barcelona bij wijze van spreken...

Ik dus ook, ik vind het verschrikkelijk om zo lang mijn paard over te dragen aan een ander. Maar we zijn met z'n 2-en en dan moet je dus geven en nemen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 13:59

Poohbeer, is er geen oplossing te vinden voor die financien? Jouw vriend vindt lekker uit eten of een dure vakantie kennelijk erg leuk. Wat is het precies dat hem daarin trekt? Dat zou ik eens met hem bespreken. Hij gaat er daarbij vanuit dat jullie daarvan ieder de helft betalen, neem ik aan. Misschien kun je voorstellen dat als hij dat zo belangrijk vindt, een groter deel van de kosten voor HEM zijn, net zoals jij de kosten van je paard betaalt omdat JJ dat belangrijk vindt. En misschien kun je wat geld apart zetten (alletwee!) voor de vakantie, dat je dan bij je vakantiegeld voegt. Ik kan (en wil) niet in jouw portemonnee kijken maar zo'n soort oplossing zou mogelijk zijn, als jullie het belangrijk genoeg vinden. Maar ik zou niet zomaar mijn paard verkopen omdat mijn vriend vindt dat ik dat geld ergens anders aan moet uitgeven!

Desiree, dat bedoel ik ook met elkaars keuzen respecteren. Bij mij zou mijn paard er echt niet uitgaan omdat mijn vriend het een wandelend stuk biefstuk vindt, dan kon hij dus gaan. Maar dat komt omdat ik dan vind dat hij MIJ niet respecteert.

Kortom, Karin, Desiree en ik zijn het volgens mij helemaal eens. Het enige dat ik wil aangeven is dat je niet zomaar kunt zeggen dat een dier belangrijker is dan je partner, het gaat er idd om dat jouw keuzes en interesses belangrijk zijn (of horen te zijn) voor hem/haar. Wat dat betreft verwoordt de vriend van Linda250 het heel mooi:
Citaat:
Mijn vriend zegt altijd het volgende:
"Dat paard doet mij niks, maar ik zie hoe gelukkig jij met hem bent"

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 14:01

Poohbeer"]
[quote="SmithsGirl schreef:

Ik dus ook, ik vind het verschrikkelijk om zo lang mijn paard over te dragen aan een ander. Maar we zijn met z'n 2-en en dan moet je dus geven en nemen
[/quote]

Daar heb je gelijk in....... het is uiteraard persoonlijk voor iedereen,....
en ik heb het geluk dat mijn man ook van paarden houdt en er redelijk mee om kan gaan (hij heeft in het Groot Russisch Staatscircus en het Staatscircus van Moskou als kozak (= ruiteracrobaat) gewerkt... Knipoog

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 14:03

Poohbeer schreef:
Ik betaal Kalista helemaal zelf, maar daardoor heb ik alleen geld voor een simpele vakantie e.d. Mijn vriend betaald niks voor mij natuurlijk omdat hij dan indirect mee zou betalen aan Kalista.

HIJ vindt een dure vakantie belangrijk, dus HIJ Moet dan maar voor jou meebetalen. Jij hoeft toch niet MEER geld uit te geven voor een prioriteit van HEM? En anders zou ik als ik jou was zeggen dat je nooit bereid zou zijn om veel geld uit te geven voor een vakantie, met paard of zonder paard! Ik vind jouw vriend bijzonder egoistisch. Pas maar op dat je je niet te veel naar hem gaat schikken, want dat zal uiteindelijk toch niet lonen bij zo'n egoist.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 11-11-02 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 14:08

Ik sluit me helemaal aan bij Desiree, ik zou eens goed gaan praten met je vriend want hij klinkt zo redelijk egoïstisch.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 14:15

belangrijker??? Nee, dat baloe belangrijker is als mijn vriend. dat durf ik niet te zeggen! Maar als mijn vriend me zou dwingen te kiezen.... dat kan echt niet!!! straks mag je alleen nog maar doen wat hij wil! Sorry, maar voor een paard KIES jezelf, en als je vriend het er niet mee eens heeft, heeft ie gewoon pech!
en dwingen werkt bij mij alleen maar afkeers Haha!!!!!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 14:21

Citaat:
Bij jou is het dus zo te lezen ook misgelopen??

Nee, bij mij is het (nog) niet misgelopen... maar het kan natuurlijk altijd fout gaan.... iedere relatie heeft zijn ups en downs..... maar als het mis mocht gaan, dan weet ik in ieder geval wel dat ik niks hoef te laten omdat ik financieel wat minder goed zou zitten.... Lachen
[/quote]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 14:29

Karin schreef:
Komt nog bij dat voor de meeste paardenmensen het paard niet slechts een hobby is, maar een deel van hun leven. Verkoop je je paard, dan verkoop je in zekere zin een deel van jezelf. Kan je partner van je eisen dat je voor hem je leven voortzet zonder dat paard, dat dier dat jouw leven zo verrijkt? Dat zou in mijn ogen erg egoïstisch van hem zijn. Ik zou me niet kunnen voorstellen dat ik vrolijk verder zou leven als mijn partner me had gedwongen om mijn paard te verkopen en 200% voor hem te kiezen. Daar zal altijd wat blijven knagen, hoe je het ook wendt of keert.

Exactly! Als ik mijn paardenleven op zou moeten geven, ben ik ik niet meer. ALs hij dat wil, moet hij vooral iemand anders gaan zoeken, mij maar dan zonder paardenleven, ik zou hem wel succes wensen met zoeken.

Je paardenleven moet wel passen natuurlijk, het moet niet zo zijn dat je paard in de weg loopt, maar dat hangt van de beslissingen af die je neemt. In mijn geval is het geen punt, hij is ook vaak op pad voor zijn bedrijf, in binnen- en buitenland, als er ergens een nieuwe opstelling getest moet worden, is hij er altijd zelf bij. Het is wel jammer dat ik nooit mee kan, meestal ook niet naar concerten en andere spektakels. De sleutelwoorden zijn combineren en delen Haha!.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 15:17

Ik zie m'n vriend niet op zaterdag overdag, gewoon omdat ik de hele dag met paarden bezig ben. Hij doet dan ook wat hij leuk vindt. Donderdagavond hou ik voor hem vrij.
Verder ben ik momenteel blij dat ik niet met hem samenwoon. Dit omdat hij nogal eens meent te moeten bepalen waar ik m'n geld aan uitgeef. Een zadel vond hij te duur, tenminste wel datgene wat ik eraan uitgeef. Een paar honderd euro vond hij genoeg, zeg maar max. 250 euro.
Zo ook met lessen, ook dat is te duur in zijn ogen.
Ik ben best wel bang, dat als ik nu moet gaan samenwonen dat hij mij dan volledig de les probeert te lezen. Ik wil absoluut niet in gemeenschap van goederen trouwen, en ga ook absoluut geen paard laten voor een vriend. DAn liever alleen.

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-02 15:18

Desiree"]
[quote="Poohbeer schreef:

HIJ vindt een dure vakantie belangrijk, dus HIJ Moet dan maar voor jou meebetalen. Jij hoeft toch niet MEER geld uit te geven voor een prioriteit van HEM? En anders zou ik als ik jou was zeggen dat je nooit bereid zou zijn om veel geld uit te geven voor een vakantie, met paard of zonder paard! Ik vind jouw vriend bijzonder egoistisch. Pas maar op dat je je niet te veel naar hem gaat schikken, want dat zal uiteindelijk toch niet lonen bij zo'n egoist.
[/quote]

Ik weet niet of ik hem egoistisch wil noemen, tenslotte ben je met een paard nou eenmaal veel weg en dat accepteerd hij wel. Alleen de kosten...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 15:28

Dat van die kosten -ook zoals Germie het beschrijft- ken ik wel, maar dan van mijn vader. Kan ook nooit blij voor je zijn als je iets nieuws hebt, je moet meteen horen 'had je geld te veel ofzo?'. Met als gevolg dat je het maar niet meer vertelt als je iets nieuws hebt gekocht, voor de lieve vrede dan maar. Haha!

Maar goed, met je vader heb je dan nog net iets minder financiële 'verplichtingen' dan met je partner. Kan me wel goed voorstellen dat het veel spanning brengt in een relatie.
Laatst bijgewerkt door Karin op 11-11-02 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 15:29

Poohbeer schreef:

Ik weet niet of ik hem egoistisch wil noemen, tenslotte ben je met een paard nou eenmaal veel weg en dat accepteerd hij wel. Alleen de kosten...

dus straks gaat hij een beetje bepalen waar jij je geld aan uit geeft? moet je hem dan overal toestemming voor geven? lees eens wat Germie hierboven schrijft.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 15:30

Haha karin, dat herken ik ook hoor. Wat denk je dat m'n pa zei toen ik vertelde dat ik een stubbenzadel besteld had? Zou je niet eens gaan sparen? NEe, m'n pa had het wel goed gevonden als ik voor hetzelfde geld een spoiler of luxe banden op m'n auto had gezet. DAt is pas meten met 2 maten.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 15:33

ah joh, dat zijn ouders. Mijn vader en moeder zien ook liever niet dat ik te veel geld besteed aan mijn hobby. Toen ik een nieuw zadel kocht vonden ze dat ook nergens voor nodig. maar ik doe het toch en ze accepteren het gelukkig. MIjn moeder vond het maar niks toen ik een eigen paard kocht. om van een 2e maar niet te spreken. En op een dag had ik er zelfs 3! dat hield ik verborgen voor haar maar op een dag kwam ze er toch achter. Waarom ik zoiets verborgen hou... ja, dat is niet zo moeilijk he! Ik wil onderhand wel eens doen wat ik wil, zonder verantwoording af te leggen! Ik ben nu volwassen, de tijd dat mensen mij voorschreven wat te doen en te laten is voorbij! En ik laat het niet toe dat iemand nu mijn ouders daarin gaat opvolgen, en al helemaal neit een of andere vent! gelukkig is mijn vriend oke. die gunt mij gewoon mijn dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 15:34

Aangezien ik volledig onafhankelijk ben, bepaal ik zelf waar mijn geld naartoe gaat. Inmening daarin wens en accepteer ik niet van vriend, vader, moeder, zuster, buurvrouw, whoever. Mijn geld, mijn zorg, mijn zaak. Als ik tekort heb, hoor ik ze ook niet, dus als ik teveel heb wil ik ook niks horen aan veroordelingen. Gelukkig valt het reuze mee hoor, ik merk wel dat iedereen gewoon met me meedenkt en dan niet omdat ze bang zijn dat ik teveel uitgeef maar omdat ze gewoon willen dat ik het slimste doe, vooral mijn vader is daar goed in. Er staat een nieuwe computer in de planning en paps zoekt ook mee naar de voordeligste oplossing bijvoorbeeld.