Voor welk paard ben je bang?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 14:21

Ik ben een tijdje bang geweest van Quivades, is ondertussen ook alweer een jaar geleden. Ik hielp toen nog op de stoeterij en Quivades stond buiten en ik moest hem gaan halen. Quivades stond er alleen wel om bekend dat hij wel eens aan kon vallen als hij niet echt een goed humeur had. Maar ik dacht: 'hij valt me toch niet aan'. Wel dus Scheve mond Hij kwam heel lief naar me toe gelopen, ik klipte mn touw vast aan het halster en ik draai om en begin te lopen. Quivades loopt achter me aan, na een paar passen springt hij op de achterkant van mn hielen en bijt hij hartstikke hard in mn kop. Ik had het touw losgelaten, maar ik kon geen kant op, ik stond namelijk in het midden van een (grote) wei. Toen heb ik hem na veel aarzelen toch weer gepakt en hem met het touw een knal tegen zn harses aan gegeven... Daarna heeft hij het nooit meer gedaan, maar ik ben nog wel een tijdje bang geweest dat hij het zou doen. Nadat hij het bij mij heeft gedaan, heeft hij het ook nog bij anderen gedaan

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 21:57

Haha, San, als je hierop terugkijkt lag je je toch 3 slagen in de rondte? Haha! Mij zijn die dingen ook weleens gebeurd. Ik ben bij paarden soms te goed van vertrouwen. Alle paarden lopen bij mij rechts-achter me, aan een slap touwtje. Sommigen klieren weleens wat, en proberen wel eens te happen. Maar als iets of iemand mij pijn doet, krijgen ze abrupt een knal...reflex denk ik. Ik weet ook altijd precies waar ik ze moet raken Schijnheilig

Maargoed, ik trek alles wel van stal hoor Lachen Ga er nog op rijden ook Haha!

mate

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 22:14

een tijd geleden had ik een verzorgster voor spikkel: ik vraag aan haar als je het durft mag je wel wandelen. kreeg ik te horen: tuurlijk durf ik dat ik durf alles! Lips are sealed nou echt ben ik dan zo bang dacht ik. ik loop nauwelijks met mijn paard omdat het me echt veel energie vereist. continu aandacht op haar op het verkeer etc.en ja de laaste keer vond ik mijn eigenpaard doodeng. maar ik ga wel weer met haar de weg op (met een andere pony deze keer). echt bang kan je het denk ik niet noemen maar op die momenten ben ik overdeven voorzichtig. hoewel toen ik haar een half jaar geleden kocht dat ik toen niet bangs was verbaas ik me echt over. ze was ook zo een kontenkeerder. Schijnheilig.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 10:39

Bang voor een paard?
Nee, dat niet, maar er is wel een pony waar ik extreem voorzichtig (voor mijzelf) mee om ga. De merrie in kwestie is bij de vorige eigenaars waarschijnlijk zo mishandeld dat, als ik het sleeptuig er op leg ze als een gek naar voren springt en slaat . Vorig jaar sprong ze zo tegen de muur op dat ze een forse schaafwond boven haar oog had. Als ze eenmaal aan de dubbele longe loopt is het rustig, maar ze heeft nog een lange weg te gaan voordat ze veilig ingespannen kan worden. Het zal nog wel een paar jaar duren voordat ze weer(?) vertrouwen in de mensheid heeft.
Maar goed, ze is pas 6 en ik nèt geen 40 dus we hebben de tijd.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 12:15

Ik ben bang voor een nacht-merrie (mag dat ook??)

enedium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 23:33

bang ben ik niet, eerder voorzichtig, en dat lijkt me best gezond.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 08:43

Ik ben eigenlijk niet bang voor paarden, maar ik kijk idd wel voor sommige paarden uit. Zo hebben we een paard op de manege, die alleen maar begint te bijten als je er langs loopt.. Die is vroeger echt slecht behandelt....