Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
) JackMo schreef:ik zou voor optie 1 gaan maar ken je geen verzorgster erbij nemen die hem vaker kan rijden of heb je dat liever niet
rebeltje schreef:KNIP
Is er niets te regelen zodat ze daar vaker loskomt, ik neem aan dat op elke stal de mogelijkheid is om je paard los te gooien.
Lastige opties, vooral omdat je geen andere keuze hebt, zelf zou ik beide niet willen. Maar uiteindelijk voor optie 2 gaan.
Hanneke84 schreef:Optie 1 maar dan zou ik wel zorgen voor gezeldschap. Dus advertenties zetten er is vast wel iemand die ook naar zoiets opzoek is
vaagjehvj schreef:kun je niet haar op stal zetten en een verzorger huren die iedere dag komt?
als dta niet gaat zal ik voor optie 1 kiesen van gewoon heel de dag binnen 3 maandan lang vind ik mishandeling
vraagje: waarom kun je niet gewoon een deken kopen?
Verafjord schreef:ik zou voor optie 1 gaan, deken is in principe niet nodig, hij zal ongetwijfeld inmiddels een lekker dik vachtje hebben.
Ik heb mijn merrie, toen ik haar net had, ook 3 maanden alleen op de wei gehad en dat ging prima hoor. Inmiddels is er dan wel een vriendje bij gekomen, maar het eerste jaar heeft ze van begin december tot eind februari alleen op een weiland gestaan.
McLaren schreef:Wat is je paard nú gewend? Staat hij vaak buiten of juist binnen, wordt er veel mee gereden? Het lijkt mij het beste om te kijken wat het meest aansluit bij zijn huidige ritme en wat voor karakter het paard heeft.
Lieke_M schreef:McLaren schreef:Wat is je paard nú gewend? Staat hij vaak buiten of juist binnen, wordt er veel mee gereden? Het lijkt mij het beste om te kijken wat het meest aansluit bij zijn huidige ritme en wat voor karakter het paard heeft.
Bij de vorige eigenaar 's nachts binnen en overdag op een kale wei.
Sinds ze bij mij is (nu ong 4 maand) staat ze fulltime op de wei mét gras. In 't begin stond ze op een zeer klein weitje naast ons dus kon ik haar goed in de gaten houden. Ze duidelijk niet gewoon om fulltime op wei te staan want ze was heel gulzig en at overdreven gretig van het gras. Nu ze eindelijk door heeft dat ze niet meer naar binnen moet, is ze echt kalm geworden en eet ze ook veel rustiger.
Er werd bij die andere mensen ook niet vaak meer mee gereden wegens aankoop van een nieuw paard. En bij mij deze zomer ook slechts 2x per maand, soms vaker, soms minder. en daar maakt ze geen problemen van.
Maanling schreef:Wil optie 2 pensionstal dan zeggen dat ie helemaal niet buiten komt? Mijn Josie staat op een pensionstal maar komt dagelijk heel wat uren buiten. Ik snap de weerstand tegen een pensionstal dan ook niet helemaal?