Containerstalling, slecht??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nanett35

Re: Containerstalling, slecht??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 10:49

Citaat:
Ik weet niet of de paarden elkaar goed kennen en hoe ze bijvoorbeeld met eten zijn. Krijgen ze tegelijk eten in de stal kunnen ze nog weleens gaan trappen en ja dat doen ze dan naar elkaar of er nou een hekje tussen zit of niet.

Ze krijgen alledrie tegelijk eten, die tinker en die welsh krijgen binnen eten, ieder in een stal. (die 2 zijn heel sociaal)
En mijn pony krijgt buiten eten. (is niet zo heel sociaal als er andere paarden bij zijn)
Daarom krijgt ze buiten eten.
Maar ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat ze naar elkaar trappen tijdens het eten. Knipoog

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 10:54

Een veilige en comfortabele stal is een goede stal, of deze nu van een container gemaakt is of van hout.

Het enige nadeel van containerstallen is dat als de zon er op staat in de zomer de stallen ontzettend warm en benauwd worden.

jacqii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 10:55

Op de manege hebben wij ook containers en omdat die zo warm worden in de zomer enso hebben wij iets op het dak gelegd weet even neit meer wat maar daardoor worden de containers niet meer zo heet in de zomer!!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:42

dennisbj schreef:
ik vind het niet zo veilig, paarden kunnen zich makkelijk openhalen aan de scherpe randen, en denk aan de ventilatie.

Ventilatie heeft niets met veiligheid te maken, ook gewone stallen zitten ze vaak met ventilatieproblemen dat ligt niet direct aan het type stalling Knipoog

patries88r

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 21:12

bij ons op de stalling staan ook containers waar de paarden 's avonds in de winter binnen staan.... kan geen kwaad als je maar wat op de grond legt en niet niets zoals op de foto

lauwtjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 21:27

wij hebben ook een containerstal als tussen schot hebben we een stalen profiel met daar hardhout tussen. er zijn 2 deuren waarbij je er voor kunt kiezen helemaal dicht of alleen de onderkant. toen het staal eruit geslepen werd is er een half ronde buis overheen gelat om de scherpe randen af te werken. de vloer is van hardhout en behandeld met teer. zodat het water/urine minder kans heeft in te werken op het hout. voor zomers tegen de hitte en swinters als isolatie hebben we op de container een lesenaars dak geplaatst die ook aan de voorkant uit steekt zodat ze droog buiten kunnen staal. ik ben erg te spreken hierover en aan alles is gedacht dus ik vind het zeker niet slecht. voor jou mischien rubber matten op de grond of overgaan op een andere grondbedekker wij zelf gebruiken hout mot. het stalen frame zou ik zelf vervangen door hout maar verder prima ze kunnen zelf bepalen of ze naar buiten gaan en dat kan op veel pension stallen niet. hoop dat je er wat aan hebt.
gr laura

noekia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 15:54

Mijn paardje heeft ook (ruim een jaar)in een containerstalling gestaan en heeft hier nooit iets aan over gehouden.
Het enige wat ( zoals hierboven al gezegd is) belangrijk is inderdaad is dat er geen dingen uitsteken of op instorten staan , en dat er ruimte is om de kont te keren . maar ik neem aan dat je daar zelf ook aan gedacht hebt OK dan!

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 17:33

Een containerstal is niet per definitie slecht.Alleen staan ze erom bekend om zeker in de zomer erg broeierig te worden.Zoerg dat het condens langs de wanden loopt.Zeer goed ventileren dus