Rij jij met cap?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Rijd jij met cap?

Altijd
84 (52%)
Nooit
12 (7%)
Alleen tijdens "risicovolle bezigheden"(buitenrit,springen)
24 (14%)
Alleen op wilde paarden, of paarden die ik niet ken
9 (5%)
Alleen tijdens wedstrijden
11 (6%)
Het moet op de manege, daar draag ik een cap
12 (7%)
Anders, namelijk....
9 (5%)

Totaal aantal stemmen: 161

Rocco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 21:23

ik rij altijd met cap! Het enige wat ik zonder cap doe, is op ze zitten als ze in de wei staan en soms een beetje stappen in de wei.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 22:07

Ik rijd altijd met cap. Ik vind ze niet eens zo verschrikkelijk zitten. Bij onze manege is het tot 16 jaar verplicht dus zou ik het niet meer hoeven (ben 16) maar waarom zou je door je leeftijd geen cap meer op hoeven??

Dus ik doe het altijd op, behalve als ik er even in de paddock op zit zonder zadel of hoofdstel en alleen stap en halt.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 23:13

Sinds een half jaartje altijd.
Ik moest een cap hebben en kocht zo'n nieuw lichtgewicht geval en ik reed zonder cap omdat ik van de oude koppijn kreeg.
Tja nu dus altijd met cap.
behalve op wedstrijden omdat ik dan met een hoedje rijd

Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 23:27

ik ook altijd.. alleen soms op pepper nie..

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 23:34

Ik rijd nooit met cap, weet het stom, maarja dat moet iedereen voor zich weten vind ik. Alleen op wedstrijd en met springen heb ik hem dus op:)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 23:43

Nooit...helemaal nooit...

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 23:43

Ik rijd altijd MET cap. Vroeger reed ik mijn eigen pony's wel eens zonder, maar sinds het in 2000 bij ons verplicht werd in de lessen heb ik besloten om er ook maar 1 op te zetten Schijnheilig Moet toch wel het goede voorbeeld geven Haha!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 23:44

Ik heb mn cap alleen op als ik buiten ga rijden, en als ik (ooit Schijnheilig) wedstrijden ga rijden natuurlijk ook Knipoog

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 00:04

Altijd Lachen Is een tijd lang anders geweest, maar inmiddels ga ik niet meer zonder. Buiten om dezelfde reden als Karin, er hangen altijd wel wat takken te laag, en ik heb me inmiddels al en paar keer uit het zadel moeten gooien om mijn nek niet te breken. En ik rijd nou eenmaal veel buiten.. In de bak omdat het gewoon veilig is, en waarom buiten wel en in de bak niet? Navy wil nog wel eens in een gekke bui zijn, ergens voor wegspringen, ervandoor gaan, en dan heb je gauw probleempjes..

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 00:09

Bij mij is het heel wisselend.
Totdat IJsco wegging droeg ik nooit een cap, op de manege vroeger ook niet, met buitenritten niet, alleen met wedstrijden omdat het dan moest.
Op Aldira reed ik als ze fris was en met buitenritten altijd met cap.
Op Tinka rijdt ik zonder cap, hoewel ik een tijd geleden een lange buitenrit moest maken op onbekend terrein met veel verkeer, toen heb ik mijn cap weer eens opgedaan.
Met vreemde paarden doe ik eigenlijk altijd een cap op, maar bij Sarah van Maaike weer niet.
Tja...mijn optie zit dus niet bij de poll Haha!
Het hangt van het paard en de situatie af.

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 00:22

Ik rijd altijd met cap, heb vroeger altijd gezegt dat ik het dom vind als mensen zonder cap rijden, hoe betrouwbaar het paard ook is. Dat was toen ik op een manege reed en caps zo goed als verplicht waren...
Nu rijd ik op een pensionstal en zijn caps niet verplicht. Ik heb erg de neiging om zonder te rijden, maar doe het (nog) niet, omdat ik me gewoon niet veilig voel zonder cap en bovendien mijn ouders me zouden vermoorden als ze er achter komen.
Als ik andere paarden uit mocht stappen ofzo deed ik dat wel altijd zonder cap, aangezien mijn kast ver weg was en ik geen zin had om mijn cap te halen voor vijf tot tien minuutjes uitstappen...

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 01:06

ik rijd altijd met cap. eerst was ik daarniet zo precies in maar ik ben een paar jaar geleden flink van een pony afgebokt waarna ik met mijn hoofd op zo'n leuk tuinhekje (met punten) terecht kwam. was toen wel héél erg blij met mn cap! doe hem nou dus altijd op.
eva

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 01:22

ligt er aan waar ik op rij!
rij ik op een jong paard, dan heb ik hem altijd op!
is Quentin weer een tijd aan het steigeren enz dan zet ik hem ook altijd op!knalde laatst met mn hoofd tegen de bakrand...had dus hoofdpijn&bult op mn hoofd!dus heb hem nu weer altijd op!

ga ik met destiny ff stappen of met desiree naar het bos, dan heb ik hem niet op.maargoed, om daar vanaf te vallen, dan moet je echt heeeeel erg goed je best doen!!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 02:28

In principe rij ik altijd met cap, ongeacht welk paard, de leeftijd etc.
Maar heeeeel soms wil ik nog wel eens zondigen door met Lowara zonder cap te rijden, zoals laatst toen mijn zus met haar aan het rijden was maar het niet zolang volhield omdat ze niet helemaal lekker was en ik verder had gereden (zonder cap dus). Maar Lowara is dan werkelijk ook zo'n vreselijk mak schaap, die weet niet eens hoe ze moet bokken Verward En als ik met d'r het bos inga dan zet ik altijd een cap op.
Het enige foute aan mij is dat ik de voorkeur geef aan mijn oude cap ipv aan mijn champignon-cap (ooit gekocht om het goede voorbeeld te geven aan de kleine kids op de manege waar ik nu niet meer rijd). Dus die caps met zo'n elastiekje..... die ik trouwens ook nooit gebruik omdat dat ding al helemaal uitgelubberd is Haha! Maar die cap zit zo goed 'vast' dat ie zelfs niet van mijn hoofd afvalt als ik van het paard afval en dat heb ik al meerdere keren getest Haha!:)):#

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 05:51

Bij Blacky rijd ik altijd zonder cap. Vind het niet echt nodig bij hem en hij zou me er nooit met opzet af gooien.
Ja oke het zou altijd kunnen gebeuren maar daar reken ik niet op. Bij een ander paard zou ik mijn cap wel op doen. Je weet niet hoe hij kan gaan doen met jou op zijn rug.
Dus bij Blacky zonder cap.
Bij andere paarden met cap.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 08:18

Ik rij wel braaf met cap, heeeeeeeeel soms zonder, toen marilyn in de wei stond en er daarzo een binnenbak was reed ik zonder want me cap lag nog op stal en ik vergat um steeds te halen!! Alleen toen k der terug ging rijden van Stompwijk naar Den Haag heb ik ff een cap geleend

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 09:10

Ik rijd eigenlijk altijd met cap. Taran kan heel vreemd doen nogal eens. Alleen als ik er weleens op stap als ik in de bak of het weiland ben en ik heb geen cap bij me, dan stap ik zonder op. Dit deed ik vroeger nooit, maar ik vertrouw Taran heel erg. Hoewel hij natuurlijk altijd kan schrikken.
Op mijn vz-pony's stap ik altijd met cap, want de ene is een echte bokker (heeft mij nog nooit afgeworpen) en de andere is zo heet dat die overal van schrikt (heeft mij weleens afgeworpen). En ik vind het wel prettig omdat mijn haar dan naar achter blijft zitten zonder dat ik er een staart in hoef te maken.

Annabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 09:49

Op mijn manege moet je met cap rijden, maar als ik naar buiten ga vergeet ik het soms wel eens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 10:14

Ik rijd altijd met een baseballcap Haha!

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 11:07

Ik draag altijd een cap als ik op een vreemd paard stap, of op een jong paard. Met Yorghos draag ik ook buiten altijd een cap, in de bak niet.
Met buitenrijden vind ik het ook wel handig om mezelf te beschermen tegen laaghangende takken bijvoorbeeld.

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 11:40

Ik draag nooit een cap, waarom niet? Ik heb nog zo`n oude cap die ik gekregen heb toen ik net op ponyrijles zat zo`n 10 jaar geleden. Ik krijg hem nog wel op maar daar is ook alles mee gezegd Lachen ik heb hem 1 keer in de week op en dat is in de les omdat het daar verplicht is.

En een nieuwe cap kopen... vind ik zonde van mijn geld Lachen ik ben in bijna 4 jaar maar 1 keer van Flair afgevallen en dat was nog mijn eigen schuld ook Schijnheilig
Voor laaghangende takken hoef ik het ook niet te doen, we hebben nl alleen strand en duinen.

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-02 12:49

Weet je wat voor mij ook een belangrijke reden is? Mijn achterlijke ijdelheid! Mijn cap steekt een meter boven mijn hoofd uit en ik voel me achterlijk met dat ding op mijn hoofd. Slap excuus, maar ik rijd er gewoon niet lekker door.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 13:45

Ik rij alleen met cap als ik een wedstrijd heb. En alleen omdat het dan verplicht is...
Thuis rij ik zo'n 4 x per week in het bos (als het niet zo als nu al donker is Boos! ) en 1 à 2 keer in de bak.
Nu ligt het er ook een beetje aan dat ik nog niet zo'n fijne (beigekleurige) lichtgewicht helm met luchtsleuven heb. Al ik die heb ga ik hem zeker opdoen in het bos. Zeker nu door die heftige storm van vorige week zoveel takken op half 7 hangen....

Een uitzondering maak ik trouwens als ik op een paard/pony ga rijden die ik niet ken of nog erg jong en pas ingereden is.

Noie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 14:14

ik rijd altijd met cap! stel je toch eens voor dat je naast je paard komt te hangen en dat je met je kop tegen die balken komt dacht het niet!

Faustie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 15:15

bubbels schreef:
Weet je wat voor mij ook een belangrijke reden is? Mijn achterlijke ijdelheid! Mijn cap steekt een meter boven mijn hoofd uit en ik voel me achterlijk met dat ding op mijn hoofd. Slap excuus, maar ik rijd er gewoon niet lekker door.

Hehe , das bij mij ook hoor!! Ik rijdt bijna altijd zonder cap. Alleen bij springen of bij paarden die "wild" zijn. En dan durf ik hem nog af te late als het echt warm is!!