waneer ben je bang en stap je niet meer op.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

waneer stap je niet op het paard

als het er al verschillende ruiters afgewerkt heeft
10 (8%)
als ik van te voren al weet dat ik er niet op kan blijven
26 (23%)
als anderen zeggen dat ie 'wild' is
2 (1%)
als ik hem vervelend zie doen bij een andere ruiter
4 (3%)
geen van deze
71 (62%)

Totaal aantal stemmen: 113

Reem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 16:26

Als ik van te voren weet dat ik er toch al af ge vallen dan ga ik er niet op.
Maar in alle andere gevallen stap ik er toch wel op denk ik.

diana17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 16:36

nou ik hat het eerst ook maar ik ben twee keer van me paard afgevalen om dat hij altijd ergens van schikt en om sprinkt maar vandaag was ik bij me paard die hou niet van regen en alls er donker wolk over zijn hooft zit dan word mij dravers paard moby heel wilt en afen toe ben ik wel bang want ik heb wel eens de nuken om hem weer trug te zeten in de stal want alls ik rontje gaat maken om de stal heen dan is hij echt niet meer te houden hoor maar probeer het elker dag maar weer bang zijn gaat er tog niet meer uit bij mij

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 16:45

kun je misschien Nederlands schrijven en wat leestekens gebruiken?

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 16:57

Ik stap niet meer op een paard als ik het paard gewoon weg niet meer vertrouw.

Ik heb ooit een ongeluk met een jong paard gehad, toen heb ik een tijd niet kunnen rijden door een gescheurde spier in mijn been.
Ik werkte toen nog op een stal, en toen het weer goed was met mijn been, moest ik ook weer op de jonge paarden daar.
De eerste keer weer was best even spannend, maar het ging erg goed.

Totdat ik er weer een keer afgeknalt werd, wat eigenlijk heel erg meeviel. Het was gewoon mn eigen schuld. Toen durfde ik bijna niet meer op de jonge paarden.

Nu als een paard niet voorwaarts is en alleen maar dreigt met steigeren, ga ik er niet meer op.
Mijn lef is helemaal weg gewoon. Als een paard es schrikt of bokt is dat verder geen probleem.

Ik ben echt een held op sokken geworden Scheve mond

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 19:37

1 paardje waar ik (momenteel) niet meer op kruip.
Ze was 8 jaar toen ik haar eens onder zadel ging leggen ... was gewoon in koetsje te lopen dus begreep al heel veel.
Maar onder zadel was er niets mee te doen, tenzij ik elke dag kon rijden.
Als ik niet elke dag ging, deed ze vanalles: bokken, steigeren (valt nog mee), maar ook keihard ervandoorgaan bit vastpakken en tegen de betonnen muur knallen! Dat was de druppel.

Iemand enig id hoe we dat kunnen aanpakken? Hebben meer personen mee proberen te rijden en iedereen heeft dat probleem gehad ...

Ik zou haar graag terug gaan bereiden omdat ze nu de hele dag op de wei staat enzo ... maar wil beetje afvies hierover Lachen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 20:40

Ik heb ingevuld als ik van te voren al weet dat ik er niet op kan blijven zitten. Tuurlijk val ik wel eens van mijn pony, en ik stap er altijd gelijk weer op, maar als ik er constant af zou liggen en ik wist dat hij me er zeker elke keer af probeert te gooien en ik nooit zal blijven zitten, dan ga ik echt niet op zo'n pard zitten. Ik doe niet aan sm...

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 21:05

Ik stap in een bak op elk paard, maar buiten niet meer... Scheve mond
Ik ben met een bijrijdpaard (hoogdrachtig) omgeklapt. Ze viel bovenop me, en daarna ben ik er niet meer opgegaan meteen, omdat ik me niet meer kon bewegen . Daarna kreeg ze haar veulen, en een baarmoeder ontsteking, en is het er niet meer van gekomen. En het was zo'n braaf paard, kon je zo op wegrijden, binnen... Alleen buiten was ze gewoon de baas over me. Maar ik was toen ook 12 en dat paard was veelste sterk en slim voor me.
Voor de rest stap ik dus ook op elk paard, want eraf vallen gebeurt niet zo snel Knipoog

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 21:12

Ik stap eigenlijk wel op elke pony. Hoewel ze voor mij niet erg groot en erg vervelend tegelijk moeten zijn, want ben zelf niet groot.
Ik ben op de manege op elke pony gestapt. Vooral de bokkende en steigerende pony's vond ik leuk om te rijden.
Nu rijd ik daar niet meer en rijd dus minder op verschillende pony's. Wel heb ik vorig jaar mijn vz pony van toen 5 ingereden. Kon niet goed tegen bit in haar mond, en bokte heel wat, maar ze ging mij wel vertrouwen.
Mijn andere vzpony stond bekend als iedereen eraf bokken, maar heeft mij er toch nog nooit eraf gekregen. Zulke pony's trekken mij.
Wel ben ik niet al te lang geleden met een pony achterover geklapt, maar ben gewoon weer op de pony gestapt.
Tot nu toe dus nog geen pony geweigerd.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 21:18

Bij mijn eigen pony zal ik er altijd op blijven stappen.
Vroeger ook op andermans pony's.
Nu ben ik niet meer gek genoeg daarvoor!
Heb nu een vriend en verantwoordelijkheden, ga daarom niet meer onnodig risico's nemen bij andermans paarden......
Dat lijkt me vrij normaal, toch/?!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 21:33

Ik stap op bijna geen enkel paard meer...

Ben te neerste voorzichtiger geworden omdat ik kids heb...
en ten tweede heb ik rugklachten....

Ik stapte vroeger ook op bijna ieder paard..
Ben al eens over de kop geslagen, door een hindernis gevlogen, gebeten (gemeen), geschopt (zelfs in mijn gezicht tijdens het longeren), op de straat gevallen met paard en al (was er eentje die dat met iedereen deed als je stil ging staan op de straat, liet hij zich op de grond vallen), in een boom blijven hangen (dat was er dus eentje die laag hangende takken uitzocht om de ruiter kwijt te raken), bijna geplet in een trailer (niet achteruitlopen maar omdraaien, hoe ik er tussen ben gekomen weet ik niet, hoe er tussen uit weet ik ook niet, lag op een brancard toen ik weer licht zag..)
En toch bleef ik van paarden houden.....en nog steeds...

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 21:57

Ik stap d'r al snel niet meer op. D'r waren er altijd weinig waar ik niet op stapte. Maar nu doe ik het niet meer bij het 1e het beste paard.
Ik heb vorig jaar met het liefste en braafste paard(klein iel meisje op een groot en breed paard) bij ons op stal waarvan iedereen zei dat we het zo goed deden samen en dat het zo goed ging een toch wel ernstig ongeluk gehad heb.
Ik ben altijd een pony meisje geweest en dit bevestigde het dat ik het ook wel altijd zal blijven(op uitzonderingen na hoor). Liever klein en fijn.
Het gekke is alleen dat ik niet echt bang ben. Zeker niet op een ander paard. Alleen maar op lieve rustige Dien waar je iedereen op kan zetten.
En pony's(in het bijzonder shetjes)????? Doe ik alles mee. Al zou ik een groen, brutaal hengstje uit het land plukken zou ik d'r zo op stappen en lekker gaan rijden.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 22:58

Ik ben niet echt heel bang uitgevallen ofzo, in principe klim ik overal wel op. Het enige waar ik echt een ontzettende bloedhekel heb is van die schijtbokken die stijgeren. En dan niet een xtje de lucht in, nee van die types die bij ieder wissewasje op de achterpoten staan. Brrr, daar bedank ik voor. Ik heb er zelf 1 x onder gelegen, das goed afgelopen. Vriendin/ lesgeefmens van me heeft onder hetzelfde beest gelegen, en die heeft wel zoooo geluk gehad, had gewoon dood kunnen zijn! Dat beest was er dus eentje die constant op zn achterbenen gaat staan he, bij iedereen! Bij mn lesgeefmens ging ie eerst een x de lucht in, kwam weer omlaag, stapte een pas, en daarna liet ie zich echt vol achterover donderen. Hoe vals kun je als paard zijn. Dit beest had verder trouwens nergens last van! Kon zich ook heel goed gedragen en als ie liep ging ie super! Scheve mond
Waar ik ook niet zo fan van ben is paarden die als je op wil stijgen debiel gaan doen, dus bokken oid als je nog met je been in de lucht hangt. Zo'n 3-jarige hadden we op stal. Heeft ie bij mij 1 x gedaan, daarna nooit meer! Schijnheilig

Pril

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 01:37

Gewoon drukke en/of lastige paarden draai ik m'n hand niet voor om. Ben nu wel een beetje sceptisch voor paarden die gemeen hoog bokken. Paarden die echt hoog en link steigeren ga ik niet meer op. Dat is gewoon dom en je eigen leven wagen.

Tot voor kort reed ik nog wel alles, oa een paard dat niet zadelmak te krijgen was en zich met mij en al op de grond liet pleuren (uiteindelijk wel zadelmak gekregen), een mustang die net uit het wild geplukt was (ging op zich best goed, maar als dat dier een paniekaanval kreeg rende ze recht op een boom in). Nadat afgelopen zomer weer zo'n wildebras tijdens het zadelmak maken verongelukt is, heb ik besloten m'n leven niet meer te wagen aan gekke paarden.

Enne Steef, kun jij niet es effe overkomen, heb hier een interessant paard voor je te rijden Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 01:58

Wat ik echt eng vind is paarden die zo hoog steigeren dat ze bijna achterover klappen. Ik ben 1 keer bijna achterovergeklapt toen ik 10 was en dat vond ik doodeng daarnaast heeft een vriendin van me haar rug gebroken door zo achterover te vallen met een paard.
Bokken doet me veel minder maar ik merk wel dat nu ik "ouder"wordt minder snel op een super groot paard (voor mij vanaf 1.75, ik ben zelf 1.63) die gemeen bokt zal stappen, een pony vind ik nog wel steeds grappig.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-11-02 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 09:06

Lielle schreef:
en ik stap niet meer op andermans probleempaard om het 'even' op te lossen. Als mijn eigen paarden gek doen, vind ik het prima maar daar laat ik het dan ook bij.

Ik heb hetzelfde,
het moet wel een heel interessant paard zijn wil ik het toch proberen.

Ik heb zelf leuke paarden die ik (vind ik zelf dan) fijn voor elkaar heb,
ik laat me niet in mekaar trekken door een ander zijn ellende.

Of het moet wel heeeel goed schuiven Haha!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 10:02

Ik ben eigenlijk altijd op alle imbiecielen die we hadden lopen geklommen, tot vorig jaar eigenlijk, ik rijd zo'n springbok van buren erbij en die is niet te vertrouwen, hij gaat te pas en te onpas als een dwaas door die bak, maar gaat ook recht op de omheining af end.
Kweet niet, ikzelf heb geen beste rug meer, en ik heb een twijfel gevoel gekregen, ik weet dat ik bij zo'n gevoel niet meer moet opstappen........ Ik heb zelf een fantastisch paard om te rijden, bokt niet, steigert niet, gaat er niet vandoor.. waarom moet ik eigenlijk mijn lijf en leden op het spel zetten..
Nee met de leeftijd komt denk ik ook de twijfel van wat er KAN gebeuren..

* Ellen *

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 14:31

ik rij niet zo vaak op paarden/pony´s van anderen. Maar als ik erop rij dan probeer ik het wel zo goed mogelijk te doen en niet zo van ´ach, over een week is hij het toch weer vergeten´.
Met van die paarden die je er steeds afgooien heb ik weinig ervaring.

sharief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 17:39

Toen ik Sharief nog had lag ik er vrij vaak naast, maar of het nou kwam omdat het mijn pony was? ik vond het nooit eng.
Van de zomer reden we met de lespaarden op de manege buiten op het erf om uit te stappen en we zouden langs de weides lopen maar op de 1 of andere manier sch**t ik 7 kleuren en ben er vanaf gestapt ???!!!
Mijn instructrice heeft me er weer opgestuurd en blij toe, het paard deed niks.
Af en toe snap ik mezelf niet haha!

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 17:48

Grappig dat niet iedereen op elk paard meer stapt, ik doe dat juist wel, van elk paard word je handiger en het geeft me altijd een enorm grote kick om zo'n dier weer goed te krijgen.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 17:51

Ik stap overal op, ben nergens bang voor, en als je eraf valt...dan lig je er naast Haha! Hup er weer op *LOL* Ik vind het juist vaak een uitdaging om zo'n paard weer normaal te laten lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 18:50

Steef schreef:
Grappig dat niet iedereen op elk paard meer stapt, ik doe dat juist wel, van elk paard word je handiger en het geeft me altijd een enorm grote kick om zo'n dier weer goed te krijgen.

Spreek je nog wel eens over een jaar of 10.
Kijken of je dan nog hetzelfde zegt Haha!

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 19:05

ik stap ook op elk paard, wel vraag ik eerst wat ik kan verwachten dan begin ik rustig aan om het paard 'aan te voelen' en daarna ga ik er pas echt aan werken.
ik val echt niet heel snel van een paard af (behalve alstie de hele bak doorbokt en niet wil stoppen en ik de slappe lach krijg) en als ik dan toch val stap ik er weer op en pak hem extra hard aan, als iemand zegt dat het een wild paard is wil ik er juist op rijden, kijken hoe lang ik blijf zitten en oftie het bij mij wel doet Schijnheilig

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 20:34

Ik stapte vroeger ook overal op.
Maar nu denk ik er wel anders over.

Op ijsland ben ik voor het eerst bewust van een paard gestapt.
Aan een kant baalde ik en aan de andere vond ik mezelf trots om toe te geven dat ik hier gewoon niet op kon rijden.
Het was echt een machtig paard en had hem graag wat vaker willen berijden met begeleiding, maar dat was niet mogenlijk.

Ik bekijk het paard en besluit dan pas of ik erop ga of niet.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 20:37

Ik stap op ieder paard. Ben niet snel bang.
Ik weet nog goed dat toen ik Obsession (t paard van Jessica) voor de eerste keer zag, hij ontzettend aan het klote was. Eerst aan de longe ontzettend eruit naaien en bokken. Toen ging Jess erop en was ie ook ontzettend aan het kloten! Toen vroeg ze ik denk niet dat je er nu niet op wilt, hè? Maar ik zei ach waarom niet. Haha!
En ik als klein meisje ben toen op grote, wilde Obsession van 1.80 gestapt. Haha!
Ik ben echt neit snel bang. Maar ik heb wel 2 verschillende opvattingen van "Bang zijn".
Op Camilla bijv. Ben ik niet bang, maar wel bang om een harde tik te geven soms, omdat ik weet dat ze me er dan af bokt. Dan ben ik wel bang om de tik te geven. Maar echt bang wordt ik niet.
En eigenlijk heb ik best een vaste zit, als een paard 2 meter naar de zijkant vliegt zit ik nog, bij een hoge bok ook. Behalve in eens afremmen dan ga ik er wel af. Haha!
Op Bliksem heb ik ook veel meegemaakt hihi.
Weet nog wel toen ie nog bij Pinky_Girl stond dus 1 van de eerste keren dat ik erop ging. Heb ik 1 keer zon ontzettende rodeo gehad. Ik was toen niet bang, maar ik wilde mn nek niet breken voor iemand anders pony. In principe was ik ook gestopt maar door een lief smsje het weer geprobeert. Lovers
En toen was het echt erg, die x dat ik afgestapt was. Steigeren, en niet een klein beetje. Springen, afremmen voor de draad.. Verschrikkelijk!!!!
Ik denk te weinig na om dan bij zoiets bang te worden.. Ik stap zo op ieder beest.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 20:53

Ik ga meestal wel op een paard. Ik vind altijd dat ik het toch moet proberen. Maar als ik er niet veel vertrouwen in heb en het paard raar gaat doen, dan stijg ik meteen af!
Ik dnek ook niet dat je me er dan die zelfde week er nog op krijgt.