Extra stro (als je zelf de stal uitmest?)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 15:16

Ik gebruik ongeveer 1 tot 1,5 plak per dag (van een megabaal) en als ik ga opstrooien pak ik ook een halve kruiwagen met hooi. En hij krijgt al 3 keer per dag hooi!! Hij staat lekker riant ('s avonds) en als ik dan kom ('s middags) is het weer 1 grote zooi, ik heb het idee dat er 's nachts feestjes zijn in zijn stal!! Maar verder zal niemand er iets van zeggen en hoef ik er ook niet extra voor te betalen!

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 17:12

Ik betaal €65 euro in de maand en ik mag rond de 3 a 4 plakken gebruiken, maar als het eens wat meer is vinden ze het ook niet erg. Maar ik mag geen kruiwagens met schoon stro op de mesthoop gooien, daar zeggen ze dan wel wat van. Kan ik me ook wel voorstellen, want ik betaal heel weinig stallingsgeld. Dat komt ook omdat het er niet sjiek is. Het is een oude boerderij maar met goede, ruime stallen. Niet luxe of zo. Er zit een balk voor de stal, zo kan je je paard eruit halen, maar de stal is wel ongeveer 3 bij 4 m. En ze gaan overdag op het maisland in de winter en in de zomer op grote weilanden. Waar je ze dan ook dag en nacht buiten kan laten. Dat is wel heel fijn. Voor de paarden is het er superfijn. Ze krijgen ook hooi/kuil bijgevoerd van normale tot goede kwaliteit. Je moet zelf de brokken kopen. Je kan daar ook brokken kopen, maar die zijn niet van een al te goede kwaliteit. Wel heel goedkoop. Ik voer Havens brokken, want ik vind een goede kwaliteit brokken wel heel belangrijk. Verder moet je op die boerderij waar ik mijn paard heb staan, wel zelf je stal uitmesten en zelf voeren. Er word s'ochtends wel hooi of kuil gevoerd aan je paard. Meestal krijgen ze in de winter kuilvoer en in de zomer hooi. Verder moet je ook je eigen paard buiten en binnen zetten, maar er kan altijd wat met de anderen geregeld worden.

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 17:57

Waar ik sta hoef ik er geen stro bij te gooien, eerder eruit halen Knipoog Hij staat vaak tot aan zijn knieen erin ik hoef ook niet zelf de stal uit te mesten, maar doe het meestal wel als ik er toch ben. Dan mest ik ook vaak de andere stallen uit Pling . Dat doen we hier gewoon voor elkaar, dan hoeft de staleigenaar het niet elke keer te doen Knipoog !