Hooi voeren in een natte wei?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Re: Hooi voeren in een natte wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 22:15

Suffie; wat een creatieve oplossing heb je daar Lachen

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 22:20

Ik ken ook mensen met zo'n soort krat, werkt ook prima.
Alleen niet geschikt voor kleine pony's (formaat europallet)

Afbeelding

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 22:23

Zo'n krat (is heel groot, denk wel 1 meter bij 1 meter nog wat) heb ik hier ook nog staan, maar dacht van wat als die dombo Haha! van mij er nou in gaat staan? Ik zie hem daar echt voor aan, hij heeft wel vaker van die rare ideeen. Dan krijg ik hem er noit uit of erger nog wat als ie door de bodem zakt?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 22:25

Tractorbanden zijn inderdaad heel fijn. Doe er evt. een rubber mat onder. Simpele oplossing, werkt prettig. Lachen

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 22:28

Zammie schreef:
Zo'n krat (is heel groot, denk wel 1 meter bij 1 meter nog wat) heb ik hier ook nog staan, maar dacht van wat als die dombo Haha! van mij er nou in gaat staan? Ik zie hem daar echt voor aan, hij heeft wel vaker van die rare ideeen. Dan krijg ik hem er noit uit of erger nog wat als ie door de bodem zakt?

Europallet is 80 bij 120 Knipoog Door de bodem zakken zal niet gebeuren. Die dingen zijn echt heel sterk. Bij mijn kennisen heeft er nog een nooit een paard in gestaan hoor. Haha!

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 22:31

Anne_GTI schreef:
Zammie schreef:

Europallet is 80 bij 120 Knipoog Door de bodem zakken zal niet gebeuren. Die dingen zijn echt heel sterk. Bij mijn kennisen heeft er nog een nooit een paard in gestaan hoor. Haha!

Ik durf het echt niet aan met die van mij. Hij is zeer groot, jong en onbevangen Haha!

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 09:48

Ik voer mijn pony's wel hooi in speciekuipen, maar ik maak ze met een draadoog vast aan een paal zodat ze hem niet om kunnen gooien. En dan steeds verplaatsen zodat het geen blubberzooi ervoor word. En wat het vollopen van regen betreft dan gooi je hem toch gewoon leeg als je er nieuw hooi in doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 09:51

Gewoon een stukje verharden, daar heb je jaren plezier van en kun je veilig je hooi kwijt Ja
Als het nu al modder is wil ik niet weten hoe het is in echt de herfst Lachen

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 09:59

Wij hebben een zelfgemaakte ruif voor het hooi. Die staat op een verhard stukje.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 10:04

ik heb ook altijd op een beklinkerd stuk of in zwarte speciekuip met gaten in zijkant
hooiruif doe ik niet graag, onnatuurlijke houding en kan stof in ogen of neusgaten komen

Lopkelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 12:41

Een stukje bestrating is echt ideaal, wij kunnen de paarden nu 's winters in de paddock en het weiland laten lopen, dan laat ik de draad van de wei open. In een kleine paddock, gelijk tegen de stal heb ik een stukje bestrating gemaakt. Echt ideaal. Nu wil ik tegen de muur nog een ruif, dit lijkt mij ook handig.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 12:46

Als we weten dat het een week droog blijft zetten we een grote rol hooi buiten, anders een pallet daar het hooi op en niet te veel voeren maar gewoon wat ze nodig hebben en eerst op laten eten voor je nieuw erin gooit, anders maken ze er als nog een bende van. Knipoog

Succes

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 12:47

Ik gebruik ook palletbakken. Werkt perfect. Ze zijn onverwoestbaar en ze zijn mooi rond/glad afgewerkt. Een voorwaarde als je eczemers hebt.

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 11:44

Wij hebben bij ons van zo'n grote waterbak het ijzeren frame eraf gehaald, daar pootjes onder gezet (30/40 cm) zodat ze er niet met de hoeven in blijven hangen en voilà... klaar is kees! Ding is van aluminium, dus licht genoeg om te verplaatsen mocht dat een keer nodig zijn. Zo'n waterbak koop je al vanaf 30/35 Euro op bv. Marktplaats. Standaard zitten onderin ook al gaatjes, zodat het water kan weglopen.

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 12:30

ik hen gewoon 2 badkuip staan in het land, daar gooi ik het in

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 12:34