Wat voor prijs voor deze stalling vragen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Re: Wat voor prijs voor deze stalling vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 20:39

Ik zou e rniet meer als 100 euro aan uit geven.
Ik sta op een stal met ontzettend veel weide. Waar ze zomers dag en nacht op kunnen en s'winters alleen overdag met een 20x60 buitenbak, 20x65 binnenbak, 20x40 binnenbak, en overdekte losgooi/longeerpaddock, solarium, poets en wasplaatsen, kantine en zo'n 50 boxen. En ik betaal voor een paard 160 euro.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 22:57

Hij zou zomers voor de weidegang tussen de 50 en 60 euro kunnen vragen en voor-, najaar en winter als ze ook op stal staan en bijgevoerd moeten worden tussen de 110 en 150 euro per maand. Dat zijn gangbare prijzen voor stalling en weidegang met buitenbak in het noorden (Friesland/Groningen)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 08:34

Voor de regio Friesland zou ik 100-150 euro hooguit ervoor willen betalen. Niet elke dag weidegang in de winter en het bakje is "te klein".

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 08:40

Nou even ter vergelijk. Ik zit in Twente. Goede uitrijmogelijkheden, stal (binnen) of 24/7 op de wei (zomer en winter als je wilt met een schuilstal), zoveel stro en hooi als je wilt, twee buitenbakken (1x springbak), 1 binnenbak (klein), afspuitplaats en de paarden worden binnen en buiten gezet voor je.

Voor op de wei betaal ik 60 euro en de kosten van bijvoeren hooi (gemiddeld kom ik op 90 euro uit). Voor op stal betaal ik 205 zonder uitmesten en 220 met uitmesten (wordt dan voor je gedaan). En pony is goedkoper (weet niet precies hoeveel).

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-07 14:11

Idd, zomers zal dus veel goedkoper worden. Zal het even aan het doorgeven Knipoog
Pony is natuurlijk goedkopen, was ik bijna vergeten Knipoog

ozzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 09:56

Misschien denk ik wel te simpel, maar waarom ben je bereidt om in de randstad de hoofdprijs te betalen en in bijv friesland moet het minimaal zijn.
Of ik nou in friesland of in rotterdam een zak voer koop, hij is overal even duur.
Hooi is bijna overal even duur.
Het werk aan uitmesten, buiten binnenzetten kost me op beide plaatsen evenveel tijd.
De grondprijzen schelen wel, maar evengoed moet alles betaalt worden, dan kan je toch geen stalling voor een bodemprijs opzetten.
Zomer en winter zijn de prijzen bij mij gelijk.
In de zomer hou ik eindelijk eens iets over.
Wel eens een zakje kunstmest gekocht?Kost allemaal geld en werk.
Paarden houden is nou eenmaal een duur gebeuren.
En ik zou er altijd geld voor over hebben als mijn paard goed staat en goed behandeld wordt.

ReneZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 10:00

joyce B schreef:
Hij zou zomers voor de weidegang tussen de 50 en 60 euro kunnen vragen en voor-, najaar en winter als ze ook op stal staan en bijgevoerd moeten worden tussen de 110 en 150 euro per maand. Dat zijn gangbare prijzen voor stalling en weidegang met buitenbak in het noorden (Friesland/Groningen)

Dit vind ik ook goede prijzen komt ook overeen met wat ik betaal in het topje van grunn Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 10:03

lottehorse schreef:
150 is een hele goede prijs!. ik heb presies het zelfde bij mij in zwolle en daar wordt dat ook ongeveer gevraagd!

Dacht ik ook aan, zonder brok en een bak die geen officiele afmeting heeft

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 10:49

ozzy1 schreef:
Misschien denk ik wel te simpel, maar waarom ben je bereidt om in de randstad de hoofdprijs te betalen en in bijv friesland moet het minimaal zijn.
Of ik nou in friesland of in rotterdam een zak voer koop, hij is overal even duur.
Hooi is bijna overal even duur.
Het werk aan uitmesten, buiten binnenzetten kost me op beide plaatsen evenveel tijd.
De grondprijzen schelen wel, maar evengoed moet alles betaalt worden, dan kan je toch geen stalling voor een bodemprijs opzetten.
Zomer en winter zijn de prijzen bij mij gelijk.
In de zomer hou ik eindelijk eens iets over.
Wel eens een zakje kunstmest gekocht?Kost allemaal geld en werk.
Paarden houden is nou eenmaal een duur gebeuren.
En ik zou er altijd geld voor over hebben als mijn paard goed staat en goed behandeld wordt.

Vooral omdat grond in de randstad schaars is en duur.
Dus de keuze kleiner is en de randstad dus hogere prijzen kan vragen voor een product dat elders vaker voorkomt en dus daar ook goedkoper is.

Dat heet prijselasticiteit.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 10:58

Tja, de prijzen die ik noem zijn de gangbare prijzen hier. Er zijn wel mensen die 100 euro per maand vragen voor de weidegang, en 180 euro per maand voor een stal met alleen buitenbak, en er zijn waarschijnlijk best mensen die dat er voor over hebben, maar er zijn hier zoveel stallen en particulieren die het (erbij) doen voor lagere prijzen, dat je dan jezelf snel uit de makt prijst.

Pensionstalling met binnenbak betaal je hier zo tussen de 190 en 250 euro per maand, en enkeling zelfs minder...
Sommigen bieden weidegang aan vanaf 40 a 45 euro per maand.
Tja, het kan ook eigenlijk niet uit.
Wij vragen voor weidegang 60 euro exclusief. Wij zijn dus niet heel goedkoop. Kosten voor hooi/kuil verdelen we naar verbruik aan het eind van de maand. Ieder koopt zijn eigen krachtvoer (is extra, krijgen ruim voldoende ruwvoer om van te leven) Voordeel: we weten dat we ook echt 60 euro per maand hebben om landonderhoud, omheining e.d. van te betalen, nadeel is dat je geen meevallers hebt wanneer je eens minder nodig hebt.
Diegenen die 60 (of minder) euro inclusief ruwvoer en evt. krachtvoer vragen, houden er volgens mij (bijna) niets aan over. Dan moet je al heel goedkoop ruwvoer van eigen grond hebben...

Bij ons is het ook hobby. Voor de paarden en voor ons is het gezelliger en omdat wij het werk verdelen is het minder zwaar dan dat je alles alleen moet doen.
Maar zo met een paar weidepaardjes erbij wegen de investeringen (tijd/geld voor verbetering faciliteiten/grotere onderhoudsehoefte door inteniever gebruik) niet op tegen de opbrengsten. Daar hoef je het dus niet voor te doen.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 12:27

@Joyce B, denk dat je idd gelijk hebt. Maar omdat het aanbod van dit soort stallen in Friesland vrij hoog is met een zelfdeprijsklasse kan je gewoon niet meer vragen. Dan gaan ze naar de 'buren'.
Maar denk idd ook dat als je minder dan 60 euro vraagt voor weidegang, je jezelf in de vingers snijd. Vind het daarnaast ook een hele redelijke prijs voor weidegang.

Arjen2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 14:31

Bijzonder om deze prijzen te zien als je weet dat het houden van een paard op dit moment gemiddeld per jaar al 65 euro kost,
dan heb ik het alleen maar over, voer, water, stalbedekking, afvoeren mest. dus niet over het werk, uitmesten, bakslepen, mest van de wei afhalen etc etc

Wij hebben zelf een pensionstal, zomer en winter is het stalgeld gelijk omdat de hoeveelheid werk blijft en we gemiddeld dan uitkomen anders zouden wij s'winters meer moeten vragen en zomers minder wat weer een hoop gedoe is.

Wij bieden vollpension, je hoeft dus niks te doen behalve rijden voor 175 euro per maand

daantjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 16:30

hallo,
ik sta nu voor 150 per maand
incl. weidegang binnen bak & buiten bak waar het hele jaar door in te rijden valt.
binnenbox stro hooi/kuil 2 keer daags sportbrok
spoelplaats met warm en koud water
en 1 x in de week gratis les
in friesland Knipoog

mischien dat dat je een idee geeft??

zo te lezen sta ik wel erg goedkoop.

groetjes,
Albertine en Armando

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 16:00

Ik betaal s'winters 125 euro en zomers 75 euro. Winter is incl stalling en zomers is 24/7 weidegang. Paard/Pony is geen onderscheid in. 2 buitenbakken waarvan 1 met verlichting. Stalling incl water, hooi, vlas. Ook afspuitplaats aanwezig. Zelf zou ik onder huidige koopkracht niet boven de 150 euro p/m/p/p willen gaan. Maar de bedragen moeten wel in verhouding staan met de accomodatie.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 12:21

Needje schreef:
Ik ga verhuizen! Zij zijn groot en ik is klein!

Dan ga ik wel met je mee Knipoog

Steffiie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 13:05

Rond de 200 denk ik!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 19:34

Als ik het zo lees, lijkt de omschrijving op de stal waar mijn pony's staan. Behalve de zadelkamer en kantine, die hebben wij niet.
Ik heb er denk ik overheen gelezen hoe groot/klein de stallen zijn...

De bak heeft niet de 'normale' maat
's winters beperkt weidegang, hoe vaak is dat.. en anders in de bak
Keuze uit containerstallen of binnenboxen..

Ik zou zeggen: 135 euro +-

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 19:44

De stallen zijn 3 bij 3, containerstallen en binnenstallen gelijk.
weidegang, zal tussen de drie en acht uur op een dag liggen, hangt van de kwaliteit van de grond af. buiten in de bak zal van 's ochtends 10 tot 4 uur 's middags zijn

Verwijderd2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 14:35

Ik stond op een stal met 150,- dat vond ik wel een goeie prijs alleen kreeg je daar wel brok enzo bij.. Maarja word uitmesten enzo voor je gedaan of niet??
Bij mij namelijk wel en op de weide zetten ook en voeren werd ook gedaan.. Maar was 150 bij mij wel heel erg goedkoop..
Dus ik denk dat 150 wel een goede prijs is