Containerstalling

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cheveyo

Re: Containerstalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 20:36

ik geloof heus wel dat ze er in die maat zijn, zou ze alleen graag eens op foto zien, dan heb ik het ook eens met eigen ogen gezien Knipoog

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 20:37

Cheveyo schreef:
ik geloof heus wel dat ze er in die maat zijn, zou ze alleen graag eens op foto zien, dan heb ik het ook eens met eigen ogen gezien Knipoog

Heb je het tegen mij?

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 20:43

ik heb ook een container, ik ben er mee gered maar daar is ook alles mee gezegd. Ik heb er een van 168 en een van 161 in staan.
Ze staan naar tevredenheid alleen 's nachts erin, ik kan alleen zelf niet wachten dat ik iets anders neer mag zetten.

De binnen maten zijn even uit mijn hoofd, iets van 280 x 230 en 280 x 300. Ik heb de zijwanden afgetimmerd en op de bodem liggen rubberen matten, verder zitten er 2 koepelraampjes in aan de bovenkant die altijd open staan.
De ventilatie is slecht, ondanks dat de bovendeur en de koepelraampjes open staan is er altijd condens op het plafond, ik denk bijelkaar gemiddeld een halve liter per dag.
De opstap naar binnen is hoog, iets van 20-25 cm, wij hebben daar een hele stevige schuine loop tegen aangetimmerd van bankirai. Ik heb hem wel eens weggehaald, naar binnenstappen ging nog wel maar naar buiten ging bij beide niet echt goed.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 20:44

maakt niet uit tegen wie, hoop dat iemand het duidelijk op foto heeft want zo'n grote afmeting zou een oplossing kunnen zijn voor mij.
Als hij 180 diep is is het dus geen oplossing

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 20:48

volgens mij is een standaard container iets van 280 diep

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 20:53

ik ga eens op MP kijken wat er zoals te verkrijgen is Knipoog

Hoiiij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 21:16

wij hebben thuis ook containerboxen.. dit werkt prima.. wij hadden er wel 3 stallen in, de meeste hebben 4.. hierin staan de paarden ook prima, alleen voor hele grote paarden is het iets minder.. maar verder is het egt wel te doen.. kunnen ze ook nog lkkr naar buiten kijken en er is veel frisse lucht.. Lachen

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:39

ik heb toch even nagemeten, binnenmaat is 230 diep.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:27

en das heeel krap voor een paard.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:41

fokfanaat schreef:
en das heeel krap voor een paard.

Soms moet je nou eenmaal keuzes maken Knipoog

Mijn vorige stalling was super de luxe. Grote stalling alles was keurig in orde qua stalling en weidegang. Alleen werd er niet goed (zeg maar rustig helemaal niet) voor de paarden gezorgd. Mijn paarden staan nu ook in een containerstal, is idd een heel stuk kleiner maar de verzorging is op en top. Het gaat dan ook alleen maar voor de nachten, ze kunnen er prima in staan en liggen...
Moet zeggen ze zijn nu een stuk vrolijker in de kleine boxen maar met goede verzorging dan al die luxe en dat ze merken dat ze eigenlijk niet gewenst zijn Knipoog

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:42

Misschien met je nog wat verder zoeken naar een stal waar ze EN goede stallen hebben EN goede verzorging.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:46

Wat een onzin die paarden staan er dus alleen 'snachts in. Zoals ik al schreef ze kunnen staan ze kunnen liggen, ze kunnen zich prima omdraaien. Paarden zijn daar happy waarom zou ik ze dan weghalen omdat de boxen wat kleiner zijn? Op elke stalling is wat, ik neem dit voor lief zeker als de paarden gewoon buiten staan overdag. Ik vind het een ander verhaal wanneer paarden overdag ook binnen staan, dan zou ik wel boxen willen van een groter formaat. Maar goed dan had ik al niet voor die stalling gekozen Knipoog

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:46

Trouwens en goede stalling en goede verzorging is tegenwoordig ook niet zo makkelijk meer te vinden, zoals ik al schreef het is een keus die je maakt

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 22:55

2.30 oke, ik zal de lengte van mijn paard eens gaan meten van voorkant neus tot achterkant bips. Volgens mij komt hij klem te staan als hij zijn hoofd niet inbuigt bij het draaien.

Blueke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 23:00

Wij hebben zelf containerstallen en ik kan zeggen dat ze absoluut niet te heet zijn. Toen we ze nog als inloopstal gebruikten, gingen de paarden er juist in staan als het buiten te heet was.

Qua maat hangt het van je paard af. Wij hebben Peruaanse paso's en die zitten qua maat tussen de 1.47 m (kleinste) tot 1.55m (grootste) en een kentucky van zo'n 1.58 m.

Bij de kentucky gaat het maar net, eigenlijk aan de krappe kant. Voor de paso's is het ruim genoeg, nu staan zelfs de merries met veulen in de stal.
Wanneer mijn paarden echter elke dag een groot deel in de stal zouden moeten doorbrengen, zou ik deze maten te klein vinden.
Bij ons is de stal voorbehouden voor slecht weer.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 23:02

Ik heb een pony in een gedeelde containerstal (container in tweeen gesplitst). Niet overdreven ruim, maar dat heeft niets met de container an sich te maken. Prima stal hoor, kan lekker met zijn koppie naar buiten kijken. Lachen

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 07:32

wij hebben ook een container staan. met 2 stallen er in van ongeveer 3 bij 3. daarin staan mijn welsh van 1.21 en mijn shet van 95 cm. gaat prima.

Daarnaast heeft mijn pa nog een stal gebouwd van 2 boxen 3,5 bij 3,5 denk ik ongeveer. Daar staat mijn andere welsh en het paard van mijn zusje. gaat prima zo.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 11:52

ik heb twee boxen, 230 x 300 cm. en 230 x 280 cm in de container
ik ben er ook niet blij mee maar wij zijn er nog niet uit met de gemeente hier, anders stond er allang wat anders. Het is voor ons behelpen en tijdelijk hoop ik.

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 13:27

Ik heb ook een stalcontainer staan van 3x6 met 2 boxen erin. Container stond al op de wei toen ik de wei kocht en is dus blijven staan. Iets anders neerzetten mag namelijk niet van de gemeente. Omdat deze er al zo lang op staat, wordt hij gedoogd. Heb een paard van 165 en die staat echt krap erin. Het gaat wel, maar dan alleen voor noodgevallen. Normaal staan ze bij mij 24/7 buiten met vrije toegang tot schuilhok en/of stalcontainer. Deze winter hebben we besloten (voorlopig) om de container vooral als opslag te gebruiken. In noodgevallen kunnen we ze dan altijd nog binnen zetten.

xCondor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 14:58

Ik heb het eerst ook heel lang gedaan, het is dat we weg moesten, anders stond ik er nu nog in.
Maar zolang je alle scherpe dingetjes enal wegwerkt, en dat het wel gewoon een beetje normaal formaat is, moet het kunnen, toch?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 19:03

Ik heb ook gekeken voor een containerstal,aangezien we geen boxen bij mogen bouwen. Maar ik vind het te klein voor onze paarden: we hebben er namelijk 3 van 1.75-1.80 hoog....Vind het wel ideaal om in de wei neer te zetten als schuilstal,maar ik zou ze er niet dag en nacht in willen hebben. nu heb ik extreem grote paarden,anders zou het me niet heel erg storen,als ze er maar niet 24/24 in hoeven te staan.

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 20:49

Mijn verzorgpony's staan ook in een container stal. Ze vinden dit heerlijk omdat ze zelf vrije uitloop hebben de paddock in.

Ze kunnen niet echt tegen de hele dag in stal opgesloten staan.. dus dit is echt een goede oplossing. Ze staan in een grote zee container: die door de helft - ene helft staat t hooi en de voerbak etc. andere helft staan de pony's.