Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Alwiene schreef:Ik zou absoluut geen genoegen nemen met een algemene zadelkamer. Mijn ervaring is dat het op stallen toch vaak kift is en dat spullen nogal eens "verdwijnen". Nope, leg ze dan maar liever achter mijn eigen prive slot en grendel. Diefjes komen niet altijd van buitenaf
Goede uitrijmogelijkheden vind ik belangrijk, al zijn ze bij mijn huidige stal niet super, hier hebben andere dingen de doorslag gegeven. Zou voor mij wel een grote pré zijn
draumpje schreef:...ik vind vrijheid en sociaal contact vele male belangrijker dan een eventuele binnenbak, luxe kantine et etc...

W_W schreef:Kan je niet zonder warm water? Solarium, stapmolen, longeerbak, binnenbak, buitenbak etc.
En als er alleen een buitenbak is maar wel een solarium, warm water goede bodem in de bak zou je dan toch gaan voor een pensionstal met een binnenbak maar geen solarium en warm water? Hoe weeg jij deze dingen tegen elkaar af en wat is voor jou, je paard en de training écht van groot belang?
W_W schreef:Als er dus zo'n half open bak is zouden jullie hier genoegen mee nemen of toch de voorkeur voor een binnen en buitenbak?
Wat zien jullie graag als afmetingen voor een bak? Wat is het minimale, ik zelf vind een bak van 20x60 eigenlijk het fijnst, groter mag ook.
Hebben jullie ook een bepaald aantal pension klanten wat jullie ideaal vinden? Graag wat meer of wat minder, hou je een max aan? En de motivatie waarom je hier de voorkeur aan geeft.
W_W schreef:Zoals ik het nu lees heeft iedereen interesse in een zadelkast, zouden jullie ook genoegen nemen met een zadel kamer, waar alle spullen in kunnen (zadels, hoofdstellen, dekens etc) die standaard op slot gaat als er niemand aanwezig is en in de nacht is gesloten?
edit; hechten jullie ook (veel) waarde aab goede uitrij mogelijkheden, cq omgeving?
W_W schreef:Nu vroeg ik me af hoeveel waarde jullie hechten aan iets in de richting van een kantine, waar t warm is en waar je kan zitten en wat kan eten en drinken.
Vind je dit belangrijk? Wat wil je dan kunnen bestellen? Patat en anders fastfood, of neem je genoegen met kopje thee/koffie en wat snoepjes, broodjes etc?
Edit; Spiegels in de bak, hechten jullie daar waarde aan? Of vind je het gewoon handig maar maakt het verder niet uit?
Een plekje waar je even gezellig kunt zitten (bank of stoelen) en waar je zelf een bakkie kan zetten, is wel leuk. 
)

W_W schreef:Omdat ik al veel heb lezen op bokt over de eisen over de grootte van de stal, de weidegang etc. Het is gewoon puur interesse, ik sprak namelijk laatst iemand die beweerde met alleen stallen 500eu in de maand te kunnen binnenhalen per paard. Ik geloof daar niet in!
Ook nog eens op max. 5 minuten fietsen!