DRINGEND: Welke stal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Alwiene

Re: DRINGEND: Welke stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 14:18

Myra1 schreef:
Ik zou voor geen van beiden gaan. Ik vind 4 uur weiland per dag nog steeds belachelijk weinig. Daarna lekker 1 uur rijden en weer 19 uur dat hok in? Scheve mond

Hier sluit ik mij helemaal bij aan Ja

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 14:32

Arabesk schreef:
Als het even kan zou ik nog verder zoeken naar stal 3, want vier uur per dag naar buiten is nog steeds erg weinig....

Idd, 4 uur weidegang is nog veel te weinig.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 14:34

Optie 2. Buitenstal en weidegang is belangrijker dan een binnenbaan. In de regen rijden kan ook, is zelfs prima te doen.

yentlstyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 14:35

Voor mij persoonlijk zou ik op deze informatie geen keuze kunnen maken. Het ligt er natuurlijk ook aan in welke staat alles is en de kwaliteit. Net zoals de buitenbak is het mogelijk om daar na hevige regenval gewoon in te rijden of is het dan een modderpoel e.d.
Plus 2 uur buiten is idd erg weinig. Maar zoals jij zegt is het paard al gewend om binnen te staan dus zie ik het probleem niet als ze nu maar 2 uurtjes buitenstaat.
Wij hebben nu een paard op stal staan die ook uit een binnenstal kom en die vind er serieus geen drol aan om op een weiland te staan.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 14:42

Ik zou voor optie 2 gaan.

Waar ik sta hebben we ook alleen een buitenbak, en dat is prima te doen. De dagen dat ik echt niet kan rijden omdat de bak bagger is zijn er zeker niet meer als 10 x per jaar en dan hebben wij nog niet eens een 'speciale' bak maar alleen een normale drainage...

Verder valt het me altijd op dat de mensen die zeggen dat 4 uur erg weinig is niet in de Randstad wonen. Ik zou mijn pony ook graag de hele dag buiten willen hebben, maar dat is in de randstad gewoon bijna niet mogelijk. En als je dat wel wil moet je minimaal 45 minuten (auto) rijden, de enkele stallen in de buurt die de mogelijkheid hebben die hebben wachtlijsten van hier tot tokio.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 14:45

Optie 2, ik rijd al 6 jaar zonder binnenbak en heb nog nooit langer dan een paar dagen niet kunnen rijden, ben ook nog nooit met een trailer naar een binnenbak gegaan.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 14:47

Malibu schreef:

Waar ik sta hebben we ook alleen een buitenbak, en dat is prima te doen. De dagen dat ik echt niet kan rijden omdat de bak bagger is zijn er zeker niet meer als 10 x per jaar en dan hebben wij nog niet eens een 'speciale' bak maar alleen een normale drainage...

Verder valt het me altijd op dat de mensen die zeggen dat 4 uur erg weinig is niet in de Randstad wonen. Ik zou mijn pony ook graag de hele dag buiten willen hebben, maar dat is in de randstad gewoon bijna niet mogelijk. En als je dat wel wil moet je minimaal 45 minuten (auto) rijden, de enkele stallen in de buurt die de mogelijkheid hebben die hebben wachtlijsten van hier tot tokio.

Ik bedoel dat 4 uur op de wei of in een paddock oid te weinig is. dan staan ze nog 20 uur in een hok van 3x3. Zijn ze misschien wel gewend maar het is niet goed voor de benen ed.

Edit: ik zou in de randstad niet eens een paard willen, maar goed. Is niet iedereen het mee eens Clown
Laatst bijgewerkt door xxappiexx op 26-09-07 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 14:48

roosje78 schreef:
oho ik schrik echt van die prijzen bij jullie,wat duur zeg!!!!

Is een ander topic over. Kijk maar onder verzorging, stalling en weide.

en daarom mag ik niet zeggen dat ik het duur vind..alsjeblieft zeg,
ik vind anders dat ze er weinig voor terug krijgt voor dat geld,en mijn keuze was geweest geen van beide,tenzij dr natuurlijk echt geen andere oplossing is,maar dan zou ik nog gaan voor de langste tijd buiten in de wei,

lausan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:47

Vind bij beide stallen te weinig weidegang... Maar als ik moet kiezen dan voor optie 2 Ja Binnenbak vind ik totaal onbelangrijk; vind frisse lucht en lekker weidegang vele malen belangrijker voor m'n paard.

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 22:04

Malibu schreef:

Ik woon in de randstad, en dan nog wel hartje randstad. Mij valt op dat de 2 stallen met veel weidegang/paddock die ik ken telkens leeg staan, omdat er slechts een kleine buitenbak is voor de ruiter... De stallen waar je paard hooguit in de zomer een dagdeeltje buitenkomt schieten zo vol, en je betaalt er het dubbele voor. Rolleyes

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 00:05

ik sta op een stal midden in de randstad, en er is weidegang zat hoor. Drie grote weides, waar ze in de zomer dag en nacht op staan. we zitten wel in de laagte tussen twee dijken, dus in de winter is het bagger. dan mogen ze een paar uur per dag in de bak of op het erf (is gras).
ik zou inderdaad verder zoeken. laat je paard lekker buitenspelen!

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 10:07

Myra1 schreef:
Malibu schreef:

Ik woon in de randstad, en dan nog wel hartje randstad. Mij valt op dat de 2 stallen met veel weidegang/paddock die ik ken telkens leeg staan, omdat er slechts een kleine buitenbak is voor de ruiter... De stallen waar je paard hooguit in de zomer een dagdeeltje buitenkomt schieten zo vol, en je betaalt er het dubbele voor. Rolleyes

Dat is dus precies wat ik bedoel. Heb je even gpmt om niet te veel oftopic te gaan Knipoog

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 10:12

Optie 2;

4 uur weidegang is toch lekkerder voor een paard dan 2 uur (de hele dag is natuurlijk idaal, dat weten we nu wel mensen!) en wat heb je aan een binnenbak als hij in de weekeinden bijna niet te gebruiken is? In een buitenbak rijden went echt zo, en met goed weer is het imo 100x lekkerder dan in zo'n benauwde hal. Als hij goed begaanbaar is dan kan je in de winter ook nog lekker buitenrijden, gewoon een lekker warme jas aantrekken Lachen

Is er helemaal geen binnenbak in de buurt van die stal, waar je te paard naartoe kan? Als je écht alleen maar binnen wil rijden..

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 14:16

Als je alleen die twee hebt om uit te kiezen, dan optie 2.
Zelf heb ik nog nooit de beschikking gehad over een binnenbak, maar ik heb dan ook geinvesteerd in een goede warme waterdichte rij-jas. Dan heb je ook nog die rain-legs, als ruiter zit je dan goed ingepakt hoor. Dan is alleen de vraag of de bodem van de buitenbak redelijk draineerd..

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:06

Optie 2. Knipoog

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 18:16

Ik ben benieuwd of de TS iets gaat doen met onze reacties, het was tenslotte dringend.

Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-07 12:32

Ja zeker! Morgen krijg ik meer duidelijkheid.. Dus voor de geinteresseerden: ik laat het jullie weten!
Bedankt allemaal voor de reacties!!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 13:54

Myra1 schreef:
Ik zou voor geen van beiden gaan. Ik vind 4 uur weiland per dag nog steeds belachelijk weinig. Daarna lekker 1 uur rijden en weer 19 uur dat hok in? Scheve mond

Auw... daar heeft Myra1 wel een heel goed punt... dat voor meerdere paarden geldt denk ik...

Maar @ Noor: ik ben benieuwd en wacht het af!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 13:56

sluit me volledig bij myra1 aan!
4 uur weidegang vind ik diep en diep triest, veel te weinig!
of dat nu een binnen of buitenstal is, doet daar niets aan af.
randstad of geen randstad ook niet trouwens.... het is maar net hoe graag je wilt en wat je ervoor over hebt.
persoonlijk kan een binnenbak, kantine, solarium, verwarmde wc etc me gestolen worden, als mijn beest maar voldoende naar buiten komt

JimBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 13:59

200/250 euro al duur? Wow! (niet om iemand te beledigen) maar dat is bij ons in de regio (Utrecht) voor een stal met faciliteiten als een binnenbak en wei echt nog redelijk goedkoop.

Maar zelf zou ik denk ik ook voor optie 2 gaan, weidegang vind ik persoonlijk erg belangrijk en elk weekend een wedstrijd lijkt me ook niet echt fijn.

Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 11:03

Voor de geinteresseerden, die het nog willen weten/ herinneren:

Inmiddels de zoektocht voortgezet en een definitief nieuwe stal gevonden.
Geen binnenbak, wel veel weidegang!

Een hopelijk goed begin van het nieuwe jaar!
Iedereen nogmaals bedankt voor de racties! OK dan!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 13:16

zonder problemen mijn keuze voor optie 2.
Enne een trailer is altijd wel te huren en / of te regelen.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 13:40

Alwiene schreef:
Myra1 schreef:

Hier sluit ik mij helemaal bij aan Ja

Inderdaad zou lekker verder kijken en als het niet anders is zolang optie 2
Edit zie hierboven dat je al gekozen hebt super!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 13:47

Fijn dat je een fijne nieuwe stal gevonden hebt Noor Lachen Hoeveel weidegang krijgt ie daar als ik vragen mag? Lachen

cids

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 13:54

ik zou ook voor optie 2 gaan. ik vind weidegang ook heel belangrijk. bij ons lopen ze zomers zeker 8 tot 10 uur buiten. in de winter minder maar dan nog 5 tot 6 uur.