alleen staan

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 10:52

Ik ben het in zoverre met sarabande eens,
dat het totaal geen nut heeft om tierelantijnen in de stal te hangen/ leggen.
Dat brengt een paniekerig dier alleen maar in gevaar.

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 12:23

Sarabande, misschien kun je even naar de link op de website kijken, er is veel onderzoek gedaan naar de spiegels. Neem een voorbeeld aan je onderschrift.

Natuurlijk is het beter om paarden samen te huisvesten dat is de best oplossing maar jouw opmerking is niet echt opbouwend.

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-02 16:42

* zucht* Ze staat samen met een ander paard.
Het gaat alleen om het half uurtje tot uurtje dat dat paard weg is om te rijden.
Ze kan de paarden in de andere stal (er zit nog een stal gebouw naast) ruiken en horen, alleen niet zien.
Een spiegel is misschien een oplossing, ik zal er eens een buiten haar stal ophangen om te kijken wat ze er van vind.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 22:13

Paarden zijn niet narcistisch (van jezelf houden graag naar jezelf kijken). Paarden zijn wel kuddedieren. Wanneer je weet dat een paard stresst als het alleen staat en je zorgt er niet voor dat dat niet gebeurt is dat een vorm van dierenmishandeling. Wil je soms ook nog iedere dag fijn rijden op dat dier Verward . Zet haar dan dat uurtje naast die andere paarden of zorg dat ze de anderen wel kan zien. En Manon lees eens boeken over het oerinstinct van het paard (waar trouwens onze hele moderne africhting op gebaseerd is), inplaats van een van de vele onderzoeken aan te halen . Als je echt van je paard houdt, en niet van de status die het je geeft, zorg je dat dat paard een fijn leven heeft. Iedere dag verlplicht stressen, pure angst ondergaan, want daar komt het op neer, is niet goed voor het paard. Dus is het puur egoisme om dat paard aan die beproeving bloot te stellen.

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 22:17

Het lijkt me niet zinnig om een discussie te voeren over de hoeveelheid boeken die hier bij mij in de kast staan en ik denk ook dat we het over de meeste dingen eens zouden zijn. Ik ben erg geinteresseerd in dit soort zaken alleen sta wel open voor sommige nieuwe snufjes.

Waarom ga jij er van uit dat een paard zal stressen en pure angst zal ondergaan van een spiegel? Of bedoel je van het alleen staan?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 22:48

Ik voerde geen discussie over iemands belezenheid, ik heb het over paarden. Ik heb het over het alleen staan dat staat ook duidelijk in het verhaal over het paard waar dit topic over gaat he??

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 22:51

Ja hoor paarden houden ook van gezelschap. Wij toch ook.

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-02 21:45

Ik vraag niet of ik mijn pony wel of niet mishandel ik vraag om TIPS!!
En die krijg ik gelukkig wel van Manon en helaas niet van Sarabande.
Nee, er kunnen geen ander paarden naast.
Ik kan niet iemand anders zijn paard uit z'n stal trekken en die in de stal van een ander paard zetten. Daar komt bij dat wij zelf moeten mesten. Ik vind het ronduit asociaal om dan in een schone stal een ander paard te zetten.
En nee ze is ook niet bang, het is meer driftigheid. Zo reageerd ze ook als ze in de paddock staat (met andere paarden!) en ze heeft geen zin meer om buiten staan: Narrig en rondjes lopen.
Ik vind het echt belagelijk om te stellen dat ik niet van mijn paard hou

sarabande

Re: alleen staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 22:12

wennie schreef:
en dat is dus een drama. Weven, rondjes draaien en hartverscheurend hinneken.

Het kan best dat je mijn reactie niet als hulp ziet. Dat is omdat je daar niet aan kan of wilt voldoen. Maar ik reageer op datgene dat je schreef. En ik ben niet overdreven zacht met dieren. Maar een dier iedere dag op deze manier laten stressen is wat mij betreft dierenmishandeling. Je vind een schone stal vuil maken teveel moeite. Wat jij wilt is een oplossing waar je niets voor hoeft te doen. Nu die is er niet. Als jij je pony wilt houden zal je voor zijn welzijn moeten investeren. Vind je dat teveel gedoe dan vraag ik mij af of jij wel de juiste persoon bent om de verantwoordelijkheid voor een dier te kunnen dragen.

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-02 22:17

Te veel gedoe?? Die stal is niet van mij!
Die mensen hebben betaald voor dat stro dat er in ligt. En waar haal ik een paard vandaan als ik vragen mag?Moet ik die ook maar even lenen?
Heel apart dat ik meteen niet geschikt ben om een paard te houden als ik mijn pony (maximaal, want er zijn nu nieuwe paddocks) een uur alleen laat.
Maar als niemand nog tips heeft, sluit ik dit onderwerp liever af.
Heb er niet echt zin in om van dingen beschuldigd te worden die ik niet ben.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 22:45

Kan je weer rustig slapen, want degene die dingen zegt die je niet wilt horen is toch niet goed bij en de anderen zeggen dat het helemaal niet erg is dat je pony door het lint gaat. Alles toch in orde. Scheve mond
Als je weer een vraag stelt hier, zet er dan even bij welk antwoord je wilt hebben, hoeven anderen er geen onodige tijd in te steken.

Fitzroy

Re: alleen staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 00:01

wennie"]
Heeft iemand nog ideeen om haar hier overheen te helpen. Ze staat in een schone stal, de radio staat aan en ze heeft wat kuil, ik hoop dat iemand nog wat handige tips of ideeen heeft.
[/quote]

Dit is wat wennie vraagt en dit is jouw eerste reactie, sarabande:

[quote="sarabande schreef:
Die moet je gewoon niet alleen laten zijn. Dus een oplossing zoeken en niet in menselijke termen denken van daar went ie wel aan. Het is geen fiets. Als je geen mogelijkheid hebt om dat op te lossen moet je maar geen paarden houden.

Wat een briljante oplossing: geen paarden houden!
Sorry hoor, maar dit kan ik toch niet echt een tip noemen

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 00:18

Haha!
Laatst bijgewerkt door PhiaBink op 29-11-02 01:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 02:04

Ik ben en blijf ook van mening dat je een paard niet alleen moet zetten, helemaal niet als je weet dat hij daar niet tegen kan!! Dat gaat echt tegen de natuur van zo'n beest in.

Strax raakt hij een keer zo in paniek, dat er ongelukken gebeuren en ik kan me niet voorstellen dat je dat zou willen. Heb je al een oplossing gevonden?

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 02:59

Wat verwacht je dan Wennie? Wat wil je horen?
Dat je pony zich wel op zijn gemak voelt als je hem een plak hooi geeft, of een wilgentak of bal in zijn stal gooit?

Dit dier is duidelijk angstig,
angst is voor een paard/pony één van de vervelendst dingen die ze kan overkomen.
Ze kunnen vaak nog beter pijn hebben.

Als jij elke dag jouw pony een uur over de zeik moet laten gaan is het misschien wel tijd om naar een andere accomodatie uit te kijken.

ivar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 21:53

zeg soms is het gewoon niet mogelijk om er een ander dier of zo bij te zetten en het is voor zover ik het begrepen heb maar voor even. uiteraard weet ik ook wel dat een paard een kuddedier is, maar dan ben je dus uberhaupt al verkeerd bezig als je zo'n dier ergens plaatst met maar één ander paard er naast. Uit ervaring weet ik dat de meeste paarden leren dat hun buurman vrij snel weer terug is en dat ze uiteindelijk vrij rustig wachten tot het zover is. (denk maar aan een veulentje waar de moeder bij weg gaat om even gereden te worden, die gaat eerst heel erg tekeer en leert later dat zijn mama wel weer terug komt)

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 00:05

Sjuimpje"]
Wat verwacht je dan Wennie? Wat wil je horen?
Dat je pony zich wel op zijn gemak voelt als je hem een plak hooi geeft, of een wilgentak of bal in zijn stal gooit?

Dit dier is duidelijk angstig,
angst is voor een paard/pony één van de vervelendst dingen die ze kan overkomen.
Ze kunnen vaak nog beter pijn hebben.

Als jij elke dag jouw pony een uur over de zeik moet laten gaan is het misschien wel tijd om naar een andere accomodatie uit te kijken.
[/quote]

Wennie wil denk ik horen of iemand dit zelfde probleem herkent en wat diegene eraan heeft gedaan om het te verminderen...... en natuurlijk is angst verschrikkelijk, voor welk dier niet Verward

Ik ken Wennie al een paar jaar en ik weet dat ze het beste met haar paardje voor heeft! Zal ik je dus bij deze maar even melden dat ze dus net verhuisd is naar een andere stal zodat haar paardje nog meer buiten kan staan en ze veel vaker naar het bos kan gaan............verhuizen is dus ook geen echte "tip"!

Kan je weer rustig slapen, want degene die dingen zegt die je niet wilt horen is toch niet goed bij en de anderen zeggen dat het helemaal niet erg is dat je pony door het lint gaat. Alles toch in orde.
Als je weer een vraag stelt hier, zet er dan even bij welk antwoord je wilt hebben, hoeven anderen er geen onodige tijd in te steken..

Sarabande wat doe jij moeilijk zeg.................. Wennie probeert een probleem voor te leggen en jij begint haar lekker aan te vallen. Wennie heeft Joker al een paar jaar en zal nooit zomaar iets vragen wat ze moet doen..............dus effe een beetje intomen, je komt niet echt geweldig aardig en behulpzaam over en als je geen tijd in een topic wil steken omdat iemand zijn antwoord je niet bevalt of omdat ie niet strookt met jouw gedachten dan lees je dat topic toch gewoon niet meer, niet zo moeilijk dacht ik zo!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 00:14

Wennie wil geen antwoord wennie wil een bevestiging dat het niet belangrijk is. Dus als ze andere berichten krijgt roept ze haar hulptroepen op. Waarom iets vragen als de antwoorden je bijvoorbaat toch niet bevallen. Wennie laat haar pony maar lekker stressen iedere dag, dat is niet moeilijk doen. Degenen die het voor dat dier opnemen die doen moeilijk. Is dit nu een paardenforum????
Jullie doen maar voor mij einde oefening, arme pony Misselijk

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 00:30

sarabande schreef:
Wennie wil geen antwoord wennie wil een bevestiging dat het niet belangrijk is. Dus als ze andere berichten krijgt roept ze haar hulptroepen op. Waarom iets vragen als de antwoorden je bijvoorbaat toch niet bevallen. Wennie laat haar pony maar lekker stressen iedere dag, dat is niet moeilijk doen. Degenen die het voor dat dier opnemen die doen moeilijk. Is dit nu een paardenforum????

Helaas heeft Wennie geen hulptroepen ingeschakeld maar reageert hier gewoon een bekende van Wennie die haar en haar paard redelijk tot eigenlijk wel goed kennen!!!!!

Je kan misschien eens vragen aan Wennie of haar pony dit altijd al heeft gedaan....................en dan wat genuanceerder antwoord geven. Ik weet namelijk dat Joker altijd al veel problemen met alleen staan heeft gehad, het is helaas ook zo dat Joker verschrikkelijk bazig is en je niet zomaar elke pony of paard bij haar kan laten staan en al helemaal geen geit of iets van die orde want ik denk niet dat Joker die dan heel laat ! Dus ik vindt het een beetje banketstaaf van je dat je zegt dat Wennie maar gewoon haar pony lekker laat stressen, vindt dat een hele domme uitspraak als je iemand niet goed kent en niet of nauwelijk van de situatie op de hoogte bent en je gauw op je p*kkie bent getrapt.

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 03:18

napoleon"]

Helaas heeft Wennie geen hulptroepen ingeschakeld maar reageert hier gewoon een bekende van Wennie die haar en haar paard redelijk tot eigenlijk wel goed kennen!!!!!

Je kan misschien eens vragen aan Wennie of haar pony dit altijd al heeft gedaan....................en dan wat genuanceerder antwoord geven. Ik weet namelijk dat Joker altijd al veel problemen met alleen staan heeft gehad, het is helaas ook zo dat Joker verschrikkelijk bazig is en je niet zomaar elke pony of paard bij haar kan laten staan en al helemaal geen geit of iets van die orde want ik denk niet dat Joker die dan heel laat ! Dus ik vindt het een beetje banketstaaflig van je dat je zegt dat Wennie maar gewoon haar pony lekker laat stressen, vindt dat een hele domme uitspraak als je iemand niet goed kent en niet of nauwelijk van de situatie op de hoogte bent en je gauw op je p*kkie bent getrapt.
[/quote]

Als je al weet dat die pony altijd al moeite hiermee heeft gehad dan zou je eigenlijk je conclusie moeten trekken......namelijk dat het bij deze pony nooit vanzelf over gaat met surrogaat hulpmiddeltjes.
Voor dit dier zal je dus met een adequate oplossing moeten komen!!!!!

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 03:18

napoleon"]

Je kan misschien eens vragen aan Wennie of haar pony dit altijd al heeft gedaan....................en dan wat genuanceerder antwoord geven. Ik weet namelijk dat Joker altijd al veel problemen met alleen staan heeft gehad, het is helaas ook zo dat Joker verschrikkelijk bazig is en je niet zomaar elke pony of paard bij haar kan laten staan en al helemaal geen geit of iets van die orde want ik denk niet dat Joker die dan heel laat ! Dus ik vindt het een beetje banketstaaflig van je dat je zegt dat Wennie maar gewoon haar pony lekker laat stressen, vindt dat een hele domme uitspraak als je iemand niet goed kent en niet of nauwelijk van de situatie op de hoogte bent en je gauw op je p*kkie bent getrapt.
[/quote]

Als je al weet dat die pony altijd al moeite hiermee heeft gehad dan zou je eigenlijk je conclusie moeten trekken......namelijk dat het bij deze pony nooit vanzelf over gaat met surrogaat hulpmiddeltjes.

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 03:19

napoleon"]

[/quote]

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 03:19

napoleon"]

[/quote]

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 11:48

Fab, je valt wel erg in herhalingen Haha!

Evengoed vraagt Wennie om tips niet om hulptroepen, noch om de grond ingeboord te worden door wie dan ook.

Ik heb zelf ook zo'n pony gehad die niet alleen kon staan, maar wat is nou een uur per dag op 24 uur?
Niet zo'n probleem van maken en mee leren leven.
Ik weet het, het is ook geen tip Haha!, maar omdat ik er zelf ervaring mee heb, weet ik dat je het niet op kunt lossen bij deze dieren.