Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Zet haar dan dat uurtje naast die andere paarden of zorg dat ze de anderen wel kan zien. En Manon lees eens boeken over het oerinstinct van het paard (waar trouwens onze hele moderne africhting op gebaseerd is), inplaats van een van de vele onderzoeken aan te halen
. Als je echt van je paard houdt, en niet van de status die het je geeft, zorg je dat dat paard een fijn leven heeft. Iedere dag verlplicht stressen, pure angst ondergaan, want daar komt het op neer, is niet goed voor het paard. Dus is het puur egoisme om dat paard aan die beproeving bloot te stellen.
wennie schreef:en dat is dus een drama. Weven, rondjes draaien en hartverscheurend hinneken.
wennie"]
Heeft iemand nog ideeen om haar hier overheen te helpen. Ze staat in een schone stal, de radio staat aan en ze heeft wat kuil, ik hoop dat iemand nog wat handige tips of ideeen heeft.
[/quote]
Dit is wat wennie vraagt en dit is jouw eerste reactie, sarabande:
[quote="sarabande schreef:Die moet je gewoon niet alleen laten zijn. Dus een oplossing zoeken en niet in menselijke termen denken van daar went ie wel aan. Het is geen fiets. Als je geen mogelijkheid hebt om dat op te lossen moet je maar geen paarden houden.
Sjuimpje"]
Wat verwacht je dan Wennie? Wat wil je horen?
Dat je pony zich wel op zijn gemak voelt als je hem een plak hooi geeft, of een wilgentak of bal in zijn stal gooit?
Dit dier is duidelijk angstig,
angst is voor een paard/pony één van de vervelendst dingen die ze kan overkomen.
Ze kunnen vaak nog beter pijn hebben.
Als jij elke dag jouw pony een uur over de zeik moet laten gaan is het misschien wel tijd om naar een andere accomodatie uit te kijken.
[/quote]
Wennie wil denk ik horen of iemand dit zelfde probleem herkent en wat diegene eraan heeft gedaan om het te verminderen...... en natuurlijk is angst verschrikkelijk, voor welk dier niet![]()
Ik ken Wennie al een paar jaar en ik weet dat ze het beste met haar paardje voor heeft! Zal ik je dus bij deze maar even melden dat ze dus net verhuisd is naar een andere stal zodat haar paardje nog meer buiten kan staan en ze veel vaker naar het bos kan gaan............verhuizen is dus ook geen echte "tip"!
[quote="sarabande schreef:Kan je weer rustig slapen, want degene die dingen zegt die je niet wilt horen is toch niet goed bij en de anderen zeggen dat het helemaal niet erg is dat je pony door het lint gaat. Alles toch in orde.
Als je weer een vraag stelt hier, zet er dan even bij welk antwoord je wilt hebben, hoeven anderen er geen onodige tijd in te steken..
en als je geen tijd in een topic wil steken omdat iemand zijn antwoord je niet bevalt of omdat ie niet strookt met jouw gedachten dan lees je dat topic toch gewoon niet meer, niet zo moeilijk dacht ik zo!
sarabande schreef:Wennie wil geen antwoord wennie wil een bevestiging dat het niet belangrijk is. Dus als ze andere berichten krijgt roept ze haar hulptroepen op. Waarom iets vragen als de antwoorden je bijvoorbaat toch niet bevallen. Wennie laat haar pony maar lekker stressen iedere dag, dat is niet moeilijk doen. Degenen die het voor dat dier opnemen die doen moeilijk. Is dit nu een paardenforum????
Jullie doen maar voor mij einde oefening, arme pony
napoleon"]
[quote="sarabande schreef:Wennie wil geen antwoord wennie wil een bevestiging dat het niet belangrijk is. Dus als ze andere berichten krijgt roept ze haar hulptroepen op. Waarom iets vragen als de antwoorden je bijvoorbaat toch niet bevallen. Wennie laat haar pony maar lekker stressen iedere dag, dat is niet moeilijk doen. Degenen die het voor dat dier opnemen die doen moeilijk. Is dit nu een paardenforum????
napoleon"]
[quote="sarabande schreef:Wennie wil geen antwoord wennie wil een bevestiging dat het niet belangrijk is. Dus als ze andere berichten krijgt roept ze haar hulptroepen op. Waarom iets vragen als de antwoorden je bijvoorbaat toch niet bevallen. Wennie laat haar pony maar lekker stressen iedere dag, dat is niet moeilijk doen. Degenen die het voor dat dier opnemen die doen moeilijk. Is dit nu een paardenforum????
napoleon"]
napoleon"]

, maar omdat ik er zelf ervaring mee heb, weet ik dat je het niet op kunt lossen bij deze dieren.