Een wit paard!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: Een wit paard!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 20:10

Modder maakt helemaal niks uit. Dat kun je er makkelijk uit borstelen als het droog is, en daar worden ze zelfs wítter van Ja
Als je modder op een mestvlek smeert dan neemt die de gele kleur op, en is de mestvlek bijna weg na het borstelen de volgende dag Lachen

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 10:40

Ik krijg mijn paard echt niet witter als ze in de modder gelegen heeft. Ik kan poetsen wat ik wil, maar ze blijft bruinig.
Misschien ligt dat ook wel aan de grondsoort.

Een deken op helpt altijd. Op de vorige stal hebben we mijn paard op vlas gezet. Ze was echt zo ontzettend vies. Ik vind niet dat mijn paard altijd helemaal schoon en wit hoeft ze zijn. Maar ze zat voorheen echt van benen tot kop onder de stront.
Toen ze op vlas kwam te staan was ze veel schoner. Als er mestvlekken op zaten trokken die ook niet zo erg in als bij stro.

Nu staat ze op de nieuwe stal wel weer op stro. Ze heeft een langwerpige stal. Smal en lang en dat helpt ook goed. Ze mest achterin en gaat er blijkbaar niet meer in liggen, want ze is een stuk schoner.

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 13:00

Een deken is ook mijn beste oplossing :P
Niet dat mijn paard wit is, maar ze houdt ervan om in de modder te rollen :+
Soms lijkt het wel of ze het expres doen xD

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 13:04

Er bestaat een oud spreekwoord dat luidt:

Witte paarden eisen veel stro

Dat was vroeger dus ook al een probleem...

Falderal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 13:50

Zo'n blokje helpt inderdaad erg goed, maar je hebt ook zo'n rosborstel met zachte pinnetjes..
Even een plaatje zoeken;
Afbeelding
Die borstel krijgt bijna alle vlekken schoon. Je kan hem zelfs op de grotere vlakken (wang, voorhoofd) van het hoofd van je paard gebruiken omdat hij zo lekker meedraait en niet hard is.
Verder gewoon extra goed uitmesten Tong uitsteken

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:27

Wie weet waar je dat Cowboy Magic spul online kan bestellen?
Hier in de buurt verkopen ze het namelijk niet en ik heb er meer goede berichten over gehoord, dus wil het graag proberen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:30

Sowieso bij de meeste westernwinkels. En ik heb em de laatste keer bij de grooming shop (of zoiets) besteld, bij commercieel stond pas nog een topic Lachen
Edit, dit was t topic:
viewtopic.php?f=69&t=838841

Kamilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:41

# Silverado Visual Difference - € 15,95

Heb je die zelf getest?
Zo ja is het een aanrader..?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:20

Ik gebruik zelf meestal de cowboy magic greenspot remover. Zelfde idee, het zijn allebei droogshampoo's. Deze 'silverado' heb ik nooit geprobeerd, de cowboy magic werkt in ieder geval erg fijn Ja

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 15:43

Ik las gister een tip uit een hele oude Bit van 1998. Daarin stond dat je de vieze plekken met houtskool in kon smeren. Gewoon van die kooltjes uit de BBQ. Even erop laten zitten en daarna wegborstelen. Opzich best logisch, want houtskool neemt vuil op.

PS: Heb het zelf nooit geprobeerd overigens...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 22:15

Ik heb het wel eens geprobeerd, maar dat werkte voor geen meter Bloos
Ik heb eens met droge houtskool geprobeerd, maar dat ging helemaal niet. Daarna eens houtskool gestampt en tot een papje gemaakt, daarmee ingesmeerd, laten drogen, en dan werkt het een beetje beter. Maar ik houdt het toch liever bij de echte droogshampoo.

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 21:24

boemel schreef:
Wie weet waar je dat Cowboy Magic spul online kan bestellen?
Hier in de buurt verkopen ze het namelijk niet en ik heb er meer goede berichten over gehoord, dus wil het graag proberen.

Hierzo Haha!

Maar even on topic: De Shine-In Yellow-Out van Cowboy Magic is echt een van de beste en vernieuwenste producten van de laatste jaren. Het is absoluut niet te vergelijken met de andere 'blauwe' shampoo's. Maar je moet het zelf maar eens proberen. Als je je paard niet constant wilt wassen is de Cowboy Magic Greenspot Remover als droog shampoo ook perfect om vlekken weg te krijgen. Even erop sprayen, goed inmasseren met je vingertoppen totdat het schuimt en vervolgens eraf wrijven met een handdoek.

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 21:32

Sinds kort rij ik ook een schimmel.
Toen die op het land stond wis je niet wat je zag. Clown
Om te janken dus. Clown
Nu die op stal staat heeft ie een
lekker dekkie op en is ie brand schoon.
Alleen soms ze benen niet van het liggen in stal.

__Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 18:47

deken op en de wei in, op stal liggen ze idd alleen maar in de mest. dat kan je niet voorkomen Tong uitsteken

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 19:08

Ik heb ook een appelschimmel (is wit wordende) en die houdt van rollen! Niet handig dus maar hij staat gelukkig 24/7 het hele jaar door op de wei dus heb ik alleen last van modder en niet van mestplekken! Vork Als hij als een moddermonster de wei af komt haal ik er gewoon eens de bezem over heen, werkt perfect! Haha! En in de zomer was ik zijn staart omdat die soms gelig wordt maar zijn lichaam en manen hoef ik niet te doen, die blijven altijd mooi wit. Haha!

wwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 19:10

's avonds de stal uitmesten.

Fuego

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:31

wij hadden een groene fles, met iets erin ( gewoon uit de paarden winkel) en als we dat erop
spoten kreeg je heeel gemakkeijk het vieze/ vuil eraf en was je paardje weer mooi wit Haha!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 02:19

bezint eer ge aan een schimmel/witte begint...
Het scheelt je een hoop 'frustratie' als je er vrede mee hebt dat ze nou eenmaal niet altijd lekker schoon zijn Knipoog

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 02:28

Stal goed schoonhouden Haha!
En zeker niet teveel wassen als je paard op de wei staat, alleen als je wedstrijd/keuring oid hebt..

elizahbep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 10:46

verf hem zwart! Haha!

oke dat was flouw, Tong uitsteken
me moeder verzorgt een tinker, en die is egt te vies voorworden!
voor hem gebruiken we een soort ronde schuurblok! en die werkt egt super, je heb ook een spuitbus mes een soort witmaker er in, dat moet je op de vlekken spuiten en even in laten trekken en dan met een handdoek droog vegen.

succes verder,

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 10:56

wij hebben ook een spierwitte hengst en menigmaal worden we door mensen benaderd die vragen hoe we hem zo mooi wit houden! Wij hebben gemerkt dat schimmels makkelijker wit blijven wanneer je geen stro gebruikt maar vlas (kleine noot dit is voor ons NIET de reden geweest om over te stappen vlas Knipoog ) Daarnaast staat hij onder dek (zomers niet)dit scheelt uiteraard ook enorm, en veelal wassen doen wij dus absoluut niet, wel spuiten we hem na het rijden met water af. Mochten we met hem op pad moeten (shows iod)en hij moet gewassen worden dan is zilvershampoo voor ons HET wondermiddel wat we gebruiken, kost bijna geen drol en werkt goed. Ach en als meneer zich eens lekker goed vies heeft gemaakt, dan borstelen we het er gewoon af. Knipoog

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 11:10

Bij mijn tinker maakt het niet uit hoe schoon ik alles houd. hij wordt toch wel smerig. poept een hoofdkussentje om te slapen. Binnen of buiten dat maakt niks uit. Als er geen modder is om te rollen plas je eerst om daarna daar in te gaan liggen rollen. Wassen heeft zin tot ik hem weer loslaat.

Ik heb het 7 jaar geleden opgegeven hem schoon te houden. Borstel uiteraard goed en was hem een paar keer in de zomer met mooi weer. Dat is eigenlijk alles.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 13:10

die van mij word afgespoten zodra hij te vies word (mest vlekken zand laat ik zitten) ook zijn hoofd of ie wil of niet Tong uitsteken

blijven er gele plekken hangen dan was ik alleen de plekken en eens in de zoveel tijd word ie helemaal gedaan Knipoog

en eh mest uit het land halen en je stal schoon houden kom je al een heel eind mee

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 19:33

@sherif: die 2 witten in je profiel zijn beiden idd echt prachtig wit! Ja

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 22:42

Ik probeer ook niet te pietluttig te zijn, maar als ik niet was, zie ik haar langzaam steeds viezer worden.
Stal wordt dagelijks helemaal uitgemest. Soms 2x per dag. En overdag staat ze in de wei. Verder onder dek als het even kan.
Toch vind ik haar nu maar vies met die dikke vacht. Echt zo'n gelige waas.

Volgende week wordt ze geschoren en ik heb nu ook via de webwinkel van bovenstaande bokker wat Cowboy magic gekocht.
Hopelijk helpt het, want ben nu heel erg druk voor concours. Haha!