Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
muts_x schreef:Hallo mede-bokkers!
Ik had een vraagje.. Namelijk of het slecht is voor een paard als hij in een stal of weiland of iets dergelijks staat die naast een snelweg ligt.
Zit zelf niet met zo'n situatie maar vroeg het me gewoon af
x Muts

Prisca schreef:Denk dat erop rijden en trainen zoals wij doen veel slechter voor een paard is dan langs de snelweg. Paarden zijn wel dood gegaan aan het berijden ervan en de omgang maar aan stress van snelweg en uitlaatgassen.....

poes schreef:Prisca: geluidsoverlast (bij mensen en dieren voldoende bewezen dat het vanaf een bepaalde sterkte zeer storend is, met depressie en dergelijke tot gevolg), uitlaatgassen (zie mijn post hierboven).

poes schreef:Ik vind constante stress door lawaai of slechte longen door uitlaatgassen nu wel een prima bezwaar ja...
Edith schreef:Het zal allemaal best meevallen met alle uitlaatgassen ed. Er zijn dingen die veel slechter zijn voor je paard. En heeft niemand zich nog afgevraagd hoe al die mensen al jarenlang wonen langs de snelweg???? Die overleven het ook wel hoor!! Ik heb ook 23 jaar langs de snelweg gewoond, ben gewoon kerngezond hoor!!! En mn paard ook.....

Jeannine schreef:Mijn paardje heeft ook een jaar naast 2 drukke snelwegen gestaan (A1) en ook nog eens een treinspoor. Nu heb ik hem ver van de snelweg en ik kan je zeggen dat ik een veel blijer paard heb. Onbewust kan het echt niet goed zijn al dat lawaai hoor. Waarom denk je dat mensen niet langs de snelweg willen wonen. Kan mij voorstellen dat het voor een paard ook niet fijn kan zijn. En er rijden nog genoeg diesels op de weg volgens mij. Neeh, van mij hoeft het echt niet meer. Dit is mijn mening