Goedkope schuilstal bouwen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Re: Goedkope schuilstal bouwen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 14:51

je gaf straks aan dat t de boe rniet uitmaakte, maar kijk uit want als het weg moet van gemeente zit jij met het hout en de rest van de troep te kijken

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 15:01

Ik heb zelf een stal van bielzen op elkaar met golfplaten dakje erop. Is alleen al 15 jaar oud en zou echt niet meer weten wat het gekost heeft. Is wel heel makkelijk op en af te bouwen en heeft de storm van afgelopen januari overleefd.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:09

denk dat als je bielzen nieuw moet kopen je erg duur uit bent, is nl erg dik hout

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:28

Windbreekgaas is ook niet zo duur en als je dit dubbel doet dat laat het ook zeer weinig wind meer door.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:32

En een zee container?
Heb geen idee wat die kosten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:34

http://www.gamma.com/stappenplanDetails.html?i=376
Een voorbeeld

Zo hebben wij het gedaan
Koop 4 grondankers voor de hoeken, stort deze in de beton. (wij hebben ook nog een grondanker bij de deur)
Daarop zet je tuinpalen, de achterste wat korter dan de voorste.
Deze palen verbind je met elkaar met horizontale palen, zo krijg je het buiten frame.
Dat verbinden doe je met speciale houtverbinders
http://www.bmfholland.nl/houtverbinders ... en/h14.jpg

Zo maak je ook ook je dak stevig.
Leg op je dak bitumen golfplaten, zoek op marktplaats voor een 2e keus, dan zijn de rond de 5 euro. (met mazzel nog goedkoper)
Dit kun je ook voor de zijkant gebruiken, maar wij hebben daar B-keus damwand platen voor gebruikt

Wij hebben dan ook de voorkant dicht gemaakt, omdat het anders niet helpt tegen de dazen
Afbeelding

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:38

asjemenou schreef:
En een zee container?
Heb geen idee wat die kosten..

Heb even op marktplaats gekeken, en daar staan o.a. containers voor 750 euro.
Met een beetje zoeken zul je ze nog wel een stuk goedkoper kunnen vinden.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 14:16

RK, wat heeft dat gekost?
en wat kost zo'n b-keus damwand?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 14:18

Dat durf ik zo niet meer te zeggen wat het in totaal heeft gekost.
Damwand was geloof ik 5 euro per m2
Maar ga eens googlen, op marktplaats kijken ed.

Voordeel, op deze manier is het desnoods elders ook weer op te bouwen Lachen

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 19:22

een schuilstal mag van de boer. Maar ook van de gemeente.... kost anders een hoop geld en narigheid.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 23:00

Ik ben momenteel ook bezig een schuilstal te bouwen, voor 2 ijslanders. De maten zijn niet denderend groot, omdat mijn ervaring is dat ze er eigenlijk toch nooit in staan. Hij wordt dan ook maar 6meter lang bij 3,5 meter diep..
Ik heb via marktplaats gratis sloophout (wel een pokkewerk om op te halen) en gratis stoeptegels voor bestrating en nog wat rebbatdelen voor de binnenstallen, dat is voor 15m2 voor €125 excl schroeven etc. Koopje dus, kost alleen verrekte veel tijd om het te maken op een veilige manier.
Het is bij mij e bedoeling de stal een opening te geven en de zijkanten met hout te maken (oude staldeuren, heel dik stevig hout) en tot 180 hoog en daarboven met horregaas tegen de vliegen te maken. Golfplaten als afdakje (schuin, zodat het water wel wegloopt) en als het mogelijk is tochtflappen tegen de mugjes voor zomers..(mijn ene ijs is exceemgevoelig, vandaar ald ie rompslomp eromheen).

Veel succes ennuh, t hoeft geen paleisje te zijn, maar let wel dat veiligheid op nr 1 staat, dan maar 100€ meer sparen, dan een storm wat ellende kan brengen Knipoog

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 23:03

Kimberley77 schreef:
Ik ben momenteel ook bezig een schuilstal te bouwen, voor 2 ijslanders. De maten zijn niet denderend groot, omdat mijn ervaring is dat ze er eigenlijk toch nooit in staan. Hij wordt dan ook maar 6meter lang bij 3,5 meter diep..
Ik heb via marktplaats gratis sloophout (wel een pokkewerk om op te halen) en gratis stoeptegels voor bestrating en nog wat rebbatdelen voor de binnenstallen, dat is voor 15m2 voor €125 excl schroeven etc. Koopje dus, kost alleen verrekte veel tijd om het te maken op een veilige manier.
Het is bij mij e bedoeling de stal een opening te geven en de zijkanten met hout te maken (oude staldeuren, heel dik stevig hout) en tot 180 hoog en daarboven met horregaas tegen de vliegen te maken. Golfplaten als afdakje (schuin, zodat het water wel wegloopt) en als het mogelijk is tochtflappen tegen de mugjes voor zomers..(mijn ene ijs is exceemgevoelig, vandaar ald ie rompslomp eromheen).

Veel succes ennuh, t hoeft geen paleisje te zijn, maar let wel dat veiligheid op nr 1 staat, dan maar 100€ meer sparen, dan een storm wat ellende kan brengen Knipoog

Veiligheid staat bij ons op één!

bedankt voor je tips. Knipoog

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 08:57

Ik zou toch even goed kijken naar de vergunning. Straks heb jij die stal eindelijk neergezet, komt de gemeente langs en kan je het weer afbreken. Dan zijn de kosten toch echt voor jou!
Ik denk dat je toch echt rekening moet houden dat de kosten boven de 500 euro gaan uitkomen. Als noodoplossing kan je ook drie schuttingdelen plaatsen met twee golfplaten erop. Wat tegels op de bodem en ze kunnen ook droog staan. Zorg wel dat de voorkant niet in de wind staat.