Word er bij jullie op stal uitgemest of moet je dat zelf doe

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Djaleesa

Re: Word er bij jullie op stal uitgemest of moet je dat zelf doe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 09:41

Bij ons op stal kan je je stal laten uitmesten je kan het ook zelf doen dan kost het overig niks Knipoog Ik doe het ook zelf en liever doe ik het ook zelf dan een ander. Dan weet ik dat het goed word gedaan.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 09:45

Bij mij worden ze ook gemest (2 keer in de week helemaal leeg) de andere dagen worden ze opgestrooid. Maar ik haal zelf elke dag de drollentjes eruit. Blijft de stal en paard lekker schoon. Heb ze altijd al 2 keer per dag gemest.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 09:46

Wij mesten zelf uit. Ik heb er geen hekel aan, al bezorgt het me wel eens nekpijn. Maar op zich vind ik het wel prettig, omdat mijn paardjes er precies zo bijstaan als ik wil. Tot de volgende ochtend natuurlijk, dan is het weer één grote chaos. Clown

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 11:46

Het wordt voor mij gedaan en moet zeggen ik vind het ideaal! Ik kom op stal en de paarden hebben hun box al schoon. Ook in het dan geen verplichting om elke dag heen te moeten omdat je de stal nog moet doen. Ik heb nu alle tijd voor de paarden en moet zeggen ik wil niet anders meer Haha! Het is niet dat ik het een rotklus oid vind maar het neemt wel tijd in, die tijd kan ik nu aan hun beide besteden!

Melissa83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 11:49

Bij mij wordt er elke dag opgestrooid en 1x per week alle stallen leeg gehaald.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:05

ik mest het liefste zelf ...
op veel stallen mag dit niet eens meer, kan de redenatie vaak ook wel begrijpen , als de stalhouder het regelt word er meestal 's ochtends gemest , daarna opgeruimd en is het bedrijf de rest van de dag schoon...
als de eigenaren mesten kan er de hele dga door gemest worden en kan het bedrijf rommelig lijken

maar ik heb er een hekel aan , ik wil zelf de stal doen, dan weet ik zeker dat alles is zoals ik het wil en het beste acht voor mijn paard

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:08

ik doe het zelf en wil ook niet dat het gedaan wordt voor me. Tegenwoordig is het elke dag drollen scheppen en 2x in de week pies eruit. Werkt geweldig en kost echt niet zoveel tijd meer, ik vind het er gewoon bijhoren.

Nala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:22

bij ons doen we het ook zelf....vind het ook wel prettig....dan gebeurt het ook hoe ik het zelf wil...en als iets niet goed is kan je dat zelf ook meteen zien!

Dendie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:25

Wij moeten het ook zelf doen... Maar die van mij kost 5 min werk want dies zoo schoon en staat overdag op land Knipoog Wij moeten overigens ook zelf avondvoeren, paarden binnen zetten en weekendochtenden voeren... Maar die voerdiensten zijn eigenlijk altijd heel gezellig Knipoog

Mea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:27

Zelf doen, vind het best leuk om te doen en ondertussen kletsen met de andere paardeneigenaren die ook uit staan te mesten!!

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:28

er is 2 jaar voor my uitgemest. maar toen kreeg die man een trap, en deed het een tijd niet meer. nu doe ik het gewoon zelf, als wil hy het best weer voor me doen, maarja zolang ik er zelf genoeg tijd voor heb, doe ik het gewoon zelf Knipoog

vraagteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:29

Bij kan je het of zelf doen of laten doen maar dit zit niet bij de stallingskosten inbegrepen. Als je het laat doen en je meld het vooraf kost het 1,30 per keer. Als je het vlak van tevoren vraagt kost het 2 euro per keer. Vork
Ik doe het lekker zelf. Veel stro in de box.....hihi
Ik vind het ook echt leuk om te doen, behalve als ze weer eens hun behoefte in de automatische drinkbak hebben gedeponeerd.... Bloos

Cyn_Sil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-07 21:09

Oke. Ja ik had er ook nooit problemen mee. Liever deed ik het ook gewoon zelf.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 04:50

Ik mest de meeste keren gewoon zelf. Ik vind het absoluut niet vervelend om te doen, eerste juist wel fijn. Beetje ook om de boel in de gaten te houden.

De staleigenaar gooit sochtends of savonds haar poep wel al vaak alvast in een hoek, aangezien ze momenteel overal en nergens haar drollen laat vallen. Dat vind ik wel erg fijn.
Verder wisselen we het samen een beetje af. De ene keer mest ik beide paarden uit (die van hem ook), de andere keer is hij me voor en is ze al gedaan. Ik vind het wel fijn op deze manier Lachen

Wie het meeste tijd heeft doet het zal maar zeggen. Als de staleigenaar het nog niet heeft gedaan, doe ik het gewoon lekker zelf Lachen

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 09:10

Ik heb m'n paard thuis staan dus moet het wel zelf doen. Heb er ook geen problemen mee, ze staat op vlas dus iedere avond even de mestballen eruit en je bent al weer klaar. 1 keer in de 2 weken haal ik de hele stal leeg.

Degene die bij ons op pension staat moet ook zelf uitmesten.

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 09:14

wij hoeven niet te mesten, word door stal gedaan. Elke dag drollen eruit, en opstrooien. Tevens worden de paarden sochtends ook in de molen gezet en gaan ze op een prive-paddock(of wei als eigenaar dat wilt) Dus vind het vrij luxe!

Zou het allemaal zelf wel willen doen hoor, maar we moeten elke dag 20 min met de auto op om stal te komen,dus we hebben er eigenlijk de tijd niet voor. Lachen

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 09:17

Doen het zelf en vind het ook helemaal niet erg om te doen. Je kan ook mooi in de gaten houden of zn ontlasting nog wel helemaal gezond eruit ziet Lachen

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 16:13

Ik moet het zelf doen maar dat vind ik helemaal niet erg! Lachen

viperlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:16

Hoi,

bij ons op de manege moet je alles zelf doen.. Ach gut

Dus stal mesten voeren en dat soort dingen!

Rock-on, dudes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:17

Wij doen het zelf op de dagen dat we komen. De overige dagen doet de staleigenaresse het Ja

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:58

wij hebben thuis stallen dus moet altijd zelf uitmesten, mijn moeder doet het ook heel vaak maar vind het geen probleem om te doen!

en zomers staan ze eigenlijk altijd op het land dus hoeft er niet uitgemest te worden!

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 16:05

Ik mest ook zelf.. Ze staan bijna altijd buiten dus zovaak hoeft het niet.
Ik vind het ook helemaal niet erg om te doen...

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 16:08

Bij ons word er voor ons uitgemest, maar vroeger moesten we het zelf doen, en dat vond ik ook helemaal niet erg! Als je het zelf bijhoud is het helemaal niet veel werk, en als t dan niet goed is kan je alleen maar jezelf de schuld geven!!

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 18:16

Bij mij moeten we het zelf doen en ik doe het ook graag het liefst zelf.. Wel word er altijd stro gegeven, dat mogen we niet zelf meer pakken omdat sommige mensen iedere dag de hele stal leeghaalden zo'n beetje en dat natuurlijk ook een beetje zonde was van het stro Knipoog

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:36

Bij ons op stal moeten we zelf uitmesten. Dit vind ik helemaal niet erg, dan weet ik iig zeker dat mijn pony goed uitgemest is. Zou ook wel erg zijn, als het voor je gedaan wordt, want dan moeten die mensen zo'n 40 stallen uitmesten. En dan ben je echt de hele dag bezig. Knipoog We mogen overgens zelf geen stro pakken, omdat er mensen waren die veel te veel pakten. Iedere ochtend wordt nu het stro uitgedeeld.